The purpose of this study is to
make an intercultural comparison of various variables related to play in
accordance with the opinions of the preschool children and their fathers and
mothers whose living in Turkey (TC) and Turkish Republic of North Cyprus (TRNC).
One of the participants of the research is the group of 50 children (28 girls
and 22 boys) whose 5 years old of 50
children (28 girls and 22 boys) their mothers (50 mothers) and their fathers
(50 fathers) from the center of Denizli province Merkezefendi and Pamukkale
districts. The other study group is from TRNC Nicosia. This group include group
of 35 children (21 girls and 14 boys)
whose 5 years old, their mothers (35 mothers) and their fathers (35
mothers). The children of the two groups continue their pre-school education.
In this study, an interview form which was developed for this study and
entitled Child and Game (child, mother, father forms) as the data collection
tool. The findings of the researcher reveal how the children play games with
their parents and their peers and what their favorite toys and games are. The
findings show the resemblence between the view of parents and of the children
on the kinds and frequency of games they prefer playing together. The
invitation to play games is another issue showing similarities. The results are
evaluated as additional findings to support the universality of the game for
the preschoolers.
Bu araştırmanın amacı, TC’de ve KKTC’de yaşayan okul öncesi dönem çocukları ve onların annelerinin babalarının görüşleri doğrultusunda oyunla ilgili çeşitli değişkenlere yönelik kültürlerarası bir karşılaştırma yapmaktır. Araştırmanın katılımcı grubunu, Türkiye’de (TC) Denizli ilinin Merkezefendi ve Pamukkale ilçelerinde 5 yaş grubundan okul öncesi eğitime devam eden 28 kız, 22 erkek olmak üzere 50 çocuk, anneleri (50 anne), babaları (50 baba) ve Kuzey Kıbrıs Türk Cunhuriyeti’nin (KKTC) Lefkoşa ilçesinde okul öncesi eğitime devam eden 5 yaş grubundan okul öncesi eğitime devam eden 21 kız, 14 erkek olmak üzere 35 çocuk, anneleri (35 anne), babaları (35 baba) oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, bu araştırma için geliştirilen Çocuk ve Oyun (çocuk, anne, baba formları) isimli görüşme formundan yararlanılmıştır. Araştımanın bulgularına göre; çocukların anne, babaları ile oynadıkları oyunlar; anne, baba ve akranlarıyla oyun oynamayı sevme nedenleri; sevdikleri oyuncaklar; anne-baba görüşlerine göre sevdikleri oyunlar; çocuklarıyla oynadıkları oyunlar; oyun oynama sıklıkları; oyun oynama davetinin kimden geldiği gibi konularda alınan cevaplar genel olarak benzerlikler göstermektedir. Sonuçların, okul öncesi dönem çocuğu için oyunun evrenselliğini desteklemede ek bulgular sunabildiği düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ocak 2019 |
Kabul Tarihi | 1 Şubat 2019 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2019, Cilt 5, Sayı 2 |
APA | Gülay Ogelman, H. , Aytaç, P. , Erol, A. , Erdentuğ, F. G. , Akdenız Yolaç, Ö. & Güner Özbilenler, M. (2019). ANNE-BABA VE ÇOCUK GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA OYUN . International Anatolia Academic Online Journal Social Sciences Journal , 5 (2) , 65-87 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/iaaoj/issue/43033/510530 |
Dergimizin Tarandığı İndeksler
International Anatolia Academic Online Journal / Sosyal Bilimler Dergisi
e-ISSN 2148-3175