Metaforlar iki kavram, nesne, olgu, olay veya kişi arasındaki benzerliklere dayanarak yapılan, mecazlar üzerine kurulmuş olan benzetmelerdir. Günümüzde sıklıkla kullanılan bu benzetmeler, bireylerin zihinlerinde yer alan düşüncülerin derinleştirilmesi ve zenginleştirilmesi dışında somutlaştırılarak daha net bir şekilde anlaşılabilmesine de kaktı sağlamaktadır. Bu çalışmada metaforların bu özelliklerinden yararlanılarak öğretmen adaylarının “öğretim yöntemi” kavramına ilişkin algılarının edilebilmesi amaçlanmıştır. Tarama modeline göre gerçekleştirilen çalışmanın katılımcılarını 2018-2019 akademik yılı bahar yarıyılında bir devlet üniversitesinde pedagojik formasyon eğitimi almış olan öğretmen adayları (n=310) oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının tamamı öğretim ilke ve yöntemleri, özel öğretim yöntemleri ve öğretmenlik uygulaması derslerini almıştır. Öğretmen adaylarının kendilerine verilen formlarda yer alan “öğretim yöntemi …… gibidir, çünkü ……” ifadesini tamamlamaları istenmiştir. Söz konusu formdan elde edilen verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, öğretmen adaylarının öğretim yöntemi kavramına yönelik çoğunluğu cansız varlıklar olmak üzere 57 adet geçerli metafor ürettiği ve bu kavrama ilişkin algılarının genel olarak olumlu olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Dergimizin Tarandığı İndeksler
International Anatolia Academic Online Journal / Sosyal Bilimler Dergisi
e-ISSN 2148-3175