Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Fen Eğitiminde Dengeli Erken Öğrenme Döngüsünün Öğretmenlerin Pedagojik Alan Bilgileri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi

Yıl 2025, Cilt: 11 Sayı: 1, 1 - 40, 30.04.2025

Öz

Bu araştırmanın amacı okul öncesi fen eğitiminde dengeli erken öğrenme döngüsünün öğretmenlerin pedagojik alan bilgileri üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Durum çalışması olarak gerçekleştirilen bu araştırmaya MEB’e bağlı anaokulu ve anasınıflarında görev yapan dört okul öncesi öğretmeni dâhil edilmiştir. Veriler Ders Planı Yapılandırma Formu (DPYF) ve Öğretim Temelli Görüşme Formu (ÖTGF) aracılığıyla toplanmıştır. Ayrıca bu veriler, gözlem sonuçları yardımıyla da zenginleştirilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin ikisi MEB müfredatı ile diğer ikisi ise dengeli erken öğrenme döngüsü müfredatıyla altı hafta boyunca farklı konulardaki fen etkinliklerini uygulamışlardır. Katılımcıların fen eğitimine ilişkin pedagojik alan bilgilerindeki değişimi betimlemek için veriler üzerin derinlemesine doğrudan PAB analizi, numaralandırma yaklaşımı ve PAB haritalama analizi yapılmıştır. Veri analizleri sonucunda, fen eğitimi deneyimi arttıkça öğretmenlerin müfredat bilgisinin de geliştiği tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin uygulamalarında en çok önem verdiği bilgi türü strateji bilgisi iken ölçme değerlendirme bilgisi açısından yetersiz oldukları ortaya çıkmıştır. Ayrıca araştırmanın bir diğer sonucunda ise öğretmenlerin deneyimlerine göre PAB bileşenlerinin etkileşimleri arasında belirgin bir farklılık görülmemesine rağmen deneyim artıkça çocuk merkezli eğitimden uzaklaşıldığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Abell, S. K. (2008). Twenty years later: Does pedagogical content knowledge remain a useful idea?. International Journal of Science Education, 30(10), 1405-1416.
  • Akcanca, N., Gürler, S. A., & Alkan, H. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimi uygulamalarına yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Caucasian Journal of Science, 4(1), 1-19.
  • Akman, B., Uyanık Balat, G., Ve Güler, T. (2011). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Pegem Akademi.
  • Akşam, E., & Kutluca, A. Y. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin fen öğretimi uygulamalarının teorik ve pratik doğasının keşfedilmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(1), 386-435.
  • Alabay, E. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin fen etkinliklerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 1-25.
  • Albrecht, K, & Miller, L.G. (2004). The Compherensive Preschool Curriculum. Maryland.
  • Andersson, K., & Gullberg, A. (2014). What is science in preschool and what do teachers have to know to empower children? Cultural Studies of Science Education, 9(2), 275-296.
  • Aydin, S., Demirdogen, B., Akin, F. N., Uzuntiryaki-Kondakci, E. Ve Tarkin, A.(2015). The nature and development of interaction among components of pedagogical content knowledge in practicum. Teaching And Teacher Education, 46, 37-50.
  • Barenthien, J., Oppermann, E., Anders, Y., & Steffensky, M. (2020). Preschool teachers’ learning opportunities in their initial teacher education and in-service professional development–do they have an influence on preschool teachers’ science-specific professional knowledge and motivation?. International Journal of Science Education, 42(5), 744-763.
  • Buldu, E., & Buldu, M. (2021). Investigating pre-service early childhood teachers’ cPCK and pPCK on the knowledge used in scientific process through CoRe. SAGE Open, 11(2), 21582440211025564.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Atıf İndeksi, 2017, 1-360.
  • Campbell, C., & Jobling, W. (2018). Science in early childhood. Cambridge University Press.
  • Canbazoğlu, S. (2008). Fen bilgisi öğretmen adaylarının maddenin tanecikli yapısı ünitesine ilişkin pedagojik alan bilgilerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Demirel, Ö. (2005). Öğretme Sanatı: Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Demiriz, S. ve Ulutaş, İ. (2001). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki fen ve doğa etkinlikleri ile ilgili uygulamaların belirlenmesi. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Hacettepe Üniversitesi.
  • Devecioğlu, Y., Akdeniz, A. R., & Ayvaci, H. (2005). Okul öncesi öğretmen adaylarına fen öğretiminde rehber materyal geliştirme becerileri kazandırmak için bir yaklaşım. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 64-72.
  • Dunekacke, S., & Barenthien, J. (2021). Research in early childhood teacher domain-specific professional knowledge–a systematic review. European Early Childhood Education Research Journal, 29(4), 633-648.
  • Edwards, C., Gandini, L., & Forman, G. (2012). The hundred languages of children: The Reggio Emilia experience in transformation (3rd ed.). Praeger.
  • Eliason, C., & Jenkins, L. (2003). A practical guide to early childhood curriculum. Upper Saddle River, Merrill.
  • Epstein, A. S. (2021). The intentional teacher: Choosing the best strategies for young children's learning. National Association for the Education of Young Children (NAEYC).
  • Erlandson, D. A., Harris, E. L., Skipper, B. L., & Allen, S. D. (1993). Doing naturalistic inquiry: A guide to methods. Newbury Park, CA: Sage.
  • Eshach, H. & Fried, M. N. (2005). Should science be thought in early childhood? Journal Of Science Education and Technology, 14(3), 315-336.
  • Fleer, M. (2020). Dialogic thinking in early childhood science education: A cultural-historical study. Springer.
  • Günay-Bilaloğlu, R. (2005). Erken çocukluk döneminde fen öğretiminde analoji tekniği. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 72-77.
  • Gündüz, M., Aktepe, V., Uzunoğlu, H., & Gündüz, D. (2017). Okul öncesi dönemdeki çocuklara eğitsel oyunlar yoluyla kazandırılan değerler. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 62-70.
  • Johnston, A., Tytler, R., & Chalmers, C. (2021). Early childhood educators’ confidence and practices in science education: The role of professional learning. Early Childhood Education Journal, 49(5), 849–861.
  • Kallery, M. (2004). Early years teachers' late concerns and perceived needs in science: An exploratory study. European Journal of Teacher Education, 27(2), 147-165.
  • Kind, V., & Chan, K. K. (2019). Resolving the amalgam: connecting pedagogical content knowledge, content knowledge and pedagogical knowledge. International Journal of Science Education, 41(7), 964-978.
  • Kurasaki, K. S. (2000). Intercoder reliability for validating conclusions drawn from open-ended interview data. Field Methods, 12(3), 179-194.
  • Kutluca, A. Y. (2021). An investigation of elementary teachers' pedagogical content knowledge for socioscientific argumentation: The effect of a learning and teaching experience. Science Education, 105(4), 743-775.
  • Kutluca, A. Y., & Mercan, N. (2022). Exploring the effects of preschool teachers' epistemological beliefs on content-based pedagogical conceptualizations and PCK integrations towards science teaching. European Journal of Science and Mathematics Education, 10(2), 170-193.
  • Kutluca, A. Y., & Nacar, S. (2021). Exploring preschool teachers' pedagogical content knowledge: The effect of professional experience. Journal of Science Learning, 4(3), 160-172.
  • Küçük, Z., & Yıldız, A. (2020). Okul öncesi öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik öz yeterlik inançları ve öğretim uygulamaları. Eğitim ve Bilim, 45(202), 317-334.
  • Larkin, K., & Jorgensen, R. (2020). Early years teachers’ pedagogical reasoning and mathematical knowledge for teaching. European Early Childhood Education Research Journal, 28(4), 518–533.
  • Lecompte, M. D., Preissle, J., & Tesch, R. (1993). Ethnography and qualitative design in educational research. Academic Press.
  • Lillard, A. S. (2019). Montessori: The science behind the genius (3rd ed.). Oxford University Press.
  • Lombard, M., Snyder-Duch, J., & Bracken, C. C. (2010). Practical resources for assessing and reporting intercoder reliability in content analysis research projects. Retrieved October 30, 2010, from http://matthewlombard.com/reliability/
  • Loughran, J. Mulhall, P., & Berry, A. (2008). Exploring pedagogical content knowledge in science teacher education, International Journal of Science Education, 31(10), 1301-1320.
  • Magnusson, S., Krajcik, J., & Borko, H. (1999). Nature, Sources and Development of Pedagogical Content Knowledge for Science Teaching. In J. Gess-Newsome and N.G. Lederman (Eds.), Examining Pedagogical Content Knowledge. (95–132). Dordrecht, The Netherlands: Kluwer Academic Publishers.
  • Merriam, S. B. (2015). Qualitative research: Designing, implementing, and publishing a study. In Handbook of Research on Scholarly Publishing and Research Methods (Pp. 125-140). IGI Global.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook: qualitative data analysis (Second Edition). Sage Publications.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), (2013). Okul Öncesi Eğitimi Programı. Ankara.
  • Neuman, S. B., & Danielson, K. (2021). Enacting content-rich curriculum in early childhood: The role of teacher knowledge and pedagogy. Early Education and Development, 32(3), 443-458.
  • Nilsson, P., & Elm, A. (2017). Capturing and developing early childhood teachers’ science pedagogical content knowledge through cores. Journal Of Science Teacher Education, 28(5), 406-424.
  • Oppermann, E., Brunner, M., & Anders, Y. (2019). The interplay between preschool teachers' science self-efficacy beliefs, their teaching practices, and girls' and boys' early science motivation. Learning And Individual Differences, 70, 86-99.
  • Leymun, Ş. O., Odabaşı, F., & Yurdakul, I. K. (2017). Eğitim ortamlarında durum çalışmasının önemi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 5(3), 367-385.
  • Özbey, S., & Alisinanoğlu, F. (2006). Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin fen etkinliklerine ilişkin yeterliliklerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1).
  • Özsırkıntı, D., Akay, C., & Bolat, E. Y. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşleri (Adana İli Örneği). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 313-331.
  • Padilla, M. (2010). Inquiry, process skills, and thinking in science. Science And Children, 48(2), 8-9.
  • Park, S., & Chen, Y. C. (2012). Mapping out the integration of the components of pedagogical content knowledge (PCK): Examples from high school biology classrooms. Journal of Research in Science Teaching, 49(7), 922-941.
  • Park, S., & Oliver, J. S. (2008). Revisiting the conceptualisation of pedagogical content knowledge (PCK): PCK as a conceptual tool to understand teachers as professionals. Research in Science Education, 38, 261-284.
  • Patton, M. Q. (2015). Qualitative research & evaluation methods: Integrating theory and practice (4th ed.). SAGE Publications.
  • Saçkes, M., Trundle, K. C., & Shaheen, M. (2020). The effect of balanced learning® curriculum on young children’s learning of science. Early Childhood Education Journal, 48, 305-312.
  • Shulman, L. S. (1986). Paradigms and research programs in the study of teaching: A contemporary perspective. Handbook of research on teaching, 3-36.
  • Soini, T., Salmela-Aro, K., & Pietarinen, J. (2021). Finnish early childhood education: A context for play-based and nature-oriented science learning. Nordic Studies in Education, 41(2), 119–136.
  • Soysal, Y., & Radmard, S. (2018). An exploration of Turkish prospective teachers’ teaching competencies through the analysis of their pedagogical content knowledge documentations. Journal of Education, 198(2), 165-180.
  • Suh, J. K., & Park, S. (2017). Exploring the relationship between pedagogical content knowledge (PCK) and sustainability of an innovative science teaching approach. Teaching and Teacher Education, 64, 246-259.
  • Thomas, G. (2015). How to do your case study. Sage Publications.
  • Türkyılmaz E., (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin fen etkinliklerine ilişkin yeterlilikleri ile fen öğretimine karşı tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Kastamonu.
  • Uysal, H., Tepetaş Cengiz, Ş., Güçhan Özgül, S., Akar Gençer, A., & Akman, B. (2016). Investigation Of Preschool Teachers' Opinions About Science Journals. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 10(1), 85-106.
  • Ültay, N., Ültay, E., & Çilingir, S. K. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin fen konularındaki uygulamalarının incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(Özel Sayı), 773-792.
  • Ünal M. & Akman, B. (2006). Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimine karşı gösterdikleri tutumlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(30), 251-257.
  • Watters, J. J., Diezmann, C. M., & Grieshaber, S. (2021). Supporting early childhood educators to teach science: Professional learning program design and outcomes. International Journal of Early Years Education, 29(2), 179–194.
  • Yaray, Y. (2020). Okul öncesi eğitimde etkinliklerin kalitesinin incelenmesi (Diyarbakır İli Örneği). İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Malatya.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (11. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, S., & Tükel, A. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin fen etkinliklerine yer verme durumlarının değerlendirilmesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 4(1), 49-59.
  • Yin, R. K. (2018). Case study research and applications. Sage.

Investigating the Effect of Balanced Early Learning Cycle on Teachers' Pedagogical Content Knowledge in Preschool Science Education

Yıl 2025, Cilt: 11 Sayı: 1, 1 - 40, 30.04.2025

Öz

The purpose of this study is to examine the effect of balanced early learning cycle on teachers' pedagogical content knowledge in preschool science education. Four preschool teachers working in kindergartens and preschools affiliated to the Ministry of National Education were included in this case study. Data were collected through the Lesson Plan Structuring Form (LPSF) and the Teaching-Based Interview Form (TBIF). In addition, these data were enriched with the help of observation results. Two of the teachers participating in the study implemented science activities on different topics for six weeks with the MEB curriculum and the other two with the balanced early learning cycle curriculum. In order to describe the change in the participants' pedagogical content knowledge regarding science education, in-depth direct PCK analysis, enumeration approach and PCK mapping analysis were conducted on the data. As a result of the data analysis, it was determined that the curriculum knowledge of the teachers improved as their science education experience increased. In addition, it was revealed that while the type of knowledge that teachers gave the most importance to in their practices was strategy knowledge, they were inadequate in terms of measurement and evaluation knowledge. In addition, another result of the research was that although there was no significant difference between the interactions of PCK components according to the teachers' experiences, it was seen that as experience increased, child-centered education moved away from it.

Kaynakça

  • Abell, S. K. (2008). Twenty years later: Does pedagogical content knowledge remain a useful idea?. International Journal of Science Education, 30(10), 1405-1416.
  • Akcanca, N., Gürler, S. A., & Alkan, H. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimi uygulamalarına yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Caucasian Journal of Science, 4(1), 1-19.
  • Akman, B., Uyanık Balat, G., Ve Güler, T. (2011). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Pegem Akademi.
  • Akşam, E., & Kutluca, A. Y. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin fen öğretimi uygulamalarının teorik ve pratik doğasının keşfedilmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(1), 386-435.
  • Alabay, E. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin fen etkinliklerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 1-25.
  • Albrecht, K, & Miller, L.G. (2004). The Compherensive Preschool Curriculum. Maryland.
  • Andersson, K., & Gullberg, A. (2014). What is science in preschool and what do teachers have to know to empower children? Cultural Studies of Science Education, 9(2), 275-296.
  • Aydin, S., Demirdogen, B., Akin, F. N., Uzuntiryaki-Kondakci, E. Ve Tarkin, A.(2015). The nature and development of interaction among components of pedagogical content knowledge in practicum. Teaching And Teacher Education, 46, 37-50.
  • Barenthien, J., Oppermann, E., Anders, Y., & Steffensky, M. (2020). Preschool teachers’ learning opportunities in their initial teacher education and in-service professional development–do they have an influence on preschool teachers’ science-specific professional knowledge and motivation?. International Journal of Science Education, 42(5), 744-763.
  • Buldu, E., & Buldu, M. (2021). Investigating pre-service early childhood teachers’ cPCK and pPCK on the knowledge used in scientific process through CoRe. SAGE Open, 11(2), 21582440211025564.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Atıf İndeksi, 2017, 1-360.
  • Campbell, C., & Jobling, W. (2018). Science in early childhood. Cambridge University Press.
  • Canbazoğlu, S. (2008). Fen bilgisi öğretmen adaylarının maddenin tanecikli yapısı ünitesine ilişkin pedagojik alan bilgilerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Demirel, Ö. (2005). Öğretme Sanatı: Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Demiriz, S. ve Ulutaş, İ. (2001). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki fen ve doğa etkinlikleri ile ilgili uygulamaların belirlenmesi. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Hacettepe Üniversitesi.
  • Devecioğlu, Y., Akdeniz, A. R., & Ayvaci, H. (2005). Okul öncesi öğretmen adaylarına fen öğretiminde rehber materyal geliştirme becerileri kazandırmak için bir yaklaşım. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 64-72.
  • Dunekacke, S., & Barenthien, J. (2021). Research in early childhood teacher domain-specific professional knowledge–a systematic review. European Early Childhood Education Research Journal, 29(4), 633-648.
  • Edwards, C., Gandini, L., & Forman, G. (2012). The hundred languages of children: The Reggio Emilia experience in transformation (3rd ed.). Praeger.
  • Eliason, C., & Jenkins, L. (2003). A practical guide to early childhood curriculum. Upper Saddle River, Merrill.
  • Epstein, A. S. (2021). The intentional teacher: Choosing the best strategies for young children's learning. National Association for the Education of Young Children (NAEYC).
  • Erlandson, D. A., Harris, E. L., Skipper, B. L., & Allen, S. D. (1993). Doing naturalistic inquiry: A guide to methods. Newbury Park, CA: Sage.
  • Eshach, H. & Fried, M. N. (2005). Should science be thought in early childhood? Journal Of Science Education and Technology, 14(3), 315-336.
  • Fleer, M. (2020). Dialogic thinking in early childhood science education: A cultural-historical study. Springer.
  • Günay-Bilaloğlu, R. (2005). Erken çocukluk döneminde fen öğretiminde analoji tekniği. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 72-77.
  • Gündüz, M., Aktepe, V., Uzunoğlu, H., & Gündüz, D. (2017). Okul öncesi dönemdeki çocuklara eğitsel oyunlar yoluyla kazandırılan değerler. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 62-70.
  • Johnston, A., Tytler, R., & Chalmers, C. (2021). Early childhood educators’ confidence and practices in science education: The role of professional learning. Early Childhood Education Journal, 49(5), 849–861.
  • Kallery, M. (2004). Early years teachers' late concerns and perceived needs in science: An exploratory study. European Journal of Teacher Education, 27(2), 147-165.
  • Kind, V., & Chan, K. K. (2019). Resolving the amalgam: connecting pedagogical content knowledge, content knowledge and pedagogical knowledge. International Journal of Science Education, 41(7), 964-978.
  • Kurasaki, K. S. (2000). Intercoder reliability for validating conclusions drawn from open-ended interview data. Field Methods, 12(3), 179-194.
  • Kutluca, A. Y. (2021). An investigation of elementary teachers' pedagogical content knowledge for socioscientific argumentation: The effect of a learning and teaching experience. Science Education, 105(4), 743-775.
  • Kutluca, A. Y., & Mercan, N. (2022). Exploring the effects of preschool teachers' epistemological beliefs on content-based pedagogical conceptualizations and PCK integrations towards science teaching. European Journal of Science and Mathematics Education, 10(2), 170-193.
  • Kutluca, A. Y., & Nacar, S. (2021). Exploring preschool teachers' pedagogical content knowledge: The effect of professional experience. Journal of Science Learning, 4(3), 160-172.
  • Küçük, Z., & Yıldız, A. (2020). Okul öncesi öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik öz yeterlik inançları ve öğretim uygulamaları. Eğitim ve Bilim, 45(202), 317-334.
  • Larkin, K., & Jorgensen, R. (2020). Early years teachers’ pedagogical reasoning and mathematical knowledge for teaching. European Early Childhood Education Research Journal, 28(4), 518–533.
  • Lecompte, M. D., Preissle, J., & Tesch, R. (1993). Ethnography and qualitative design in educational research. Academic Press.
  • Lillard, A. S. (2019). Montessori: The science behind the genius (3rd ed.). Oxford University Press.
  • Lombard, M., Snyder-Duch, J., & Bracken, C. C. (2010). Practical resources for assessing and reporting intercoder reliability in content analysis research projects. Retrieved October 30, 2010, from http://matthewlombard.com/reliability/
  • Loughran, J. Mulhall, P., & Berry, A. (2008). Exploring pedagogical content knowledge in science teacher education, International Journal of Science Education, 31(10), 1301-1320.
  • Magnusson, S., Krajcik, J., & Borko, H. (1999). Nature, Sources and Development of Pedagogical Content Knowledge for Science Teaching. In J. Gess-Newsome and N.G. Lederman (Eds.), Examining Pedagogical Content Knowledge. (95–132). Dordrecht, The Netherlands: Kluwer Academic Publishers.
  • Merriam, S. B. (2015). Qualitative research: Designing, implementing, and publishing a study. In Handbook of Research on Scholarly Publishing and Research Methods (Pp. 125-140). IGI Global.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook: qualitative data analysis (Second Edition). Sage Publications.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), (2013). Okul Öncesi Eğitimi Programı. Ankara.
  • Neuman, S. B., & Danielson, K. (2021). Enacting content-rich curriculum in early childhood: The role of teacher knowledge and pedagogy. Early Education and Development, 32(3), 443-458.
  • Nilsson, P., & Elm, A. (2017). Capturing and developing early childhood teachers’ science pedagogical content knowledge through cores. Journal Of Science Teacher Education, 28(5), 406-424.
  • Oppermann, E., Brunner, M., & Anders, Y. (2019). The interplay between preschool teachers' science self-efficacy beliefs, their teaching practices, and girls' and boys' early science motivation. Learning And Individual Differences, 70, 86-99.
  • Leymun, Ş. O., Odabaşı, F., & Yurdakul, I. K. (2017). Eğitim ortamlarında durum çalışmasının önemi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 5(3), 367-385.
  • Özbey, S., & Alisinanoğlu, F. (2006). Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin fen etkinliklerine ilişkin yeterliliklerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1).
  • Özsırkıntı, D., Akay, C., & Bolat, E. Y. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşleri (Adana İli Örneği). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 313-331.
  • Padilla, M. (2010). Inquiry, process skills, and thinking in science. Science And Children, 48(2), 8-9.
  • Park, S., & Chen, Y. C. (2012). Mapping out the integration of the components of pedagogical content knowledge (PCK): Examples from high school biology classrooms. Journal of Research in Science Teaching, 49(7), 922-941.
  • Park, S., & Oliver, J. S. (2008). Revisiting the conceptualisation of pedagogical content knowledge (PCK): PCK as a conceptual tool to understand teachers as professionals. Research in Science Education, 38, 261-284.
  • Patton, M. Q. (2015). Qualitative research & evaluation methods: Integrating theory and practice (4th ed.). SAGE Publications.
  • Saçkes, M., Trundle, K. C., & Shaheen, M. (2020). The effect of balanced learning® curriculum on young children’s learning of science. Early Childhood Education Journal, 48, 305-312.
  • Shulman, L. S. (1986). Paradigms and research programs in the study of teaching: A contemporary perspective. Handbook of research on teaching, 3-36.
  • Soini, T., Salmela-Aro, K., & Pietarinen, J. (2021). Finnish early childhood education: A context for play-based and nature-oriented science learning. Nordic Studies in Education, 41(2), 119–136.
  • Soysal, Y., & Radmard, S. (2018). An exploration of Turkish prospective teachers’ teaching competencies through the analysis of their pedagogical content knowledge documentations. Journal of Education, 198(2), 165-180.
  • Suh, J. K., & Park, S. (2017). Exploring the relationship between pedagogical content knowledge (PCK) and sustainability of an innovative science teaching approach. Teaching and Teacher Education, 64, 246-259.
  • Thomas, G. (2015). How to do your case study. Sage Publications.
  • Türkyılmaz E., (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin fen etkinliklerine ilişkin yeterlilikleri ile fen öğretimine karşı tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Kastamonu.
  • Uysal, H., Tepetaş Cengiz, Ş., Güçhan Özgül, S., Akar Gençer, A., & Akman, B. (2016). Investigation Of Preschool Teachers' Opinions About Science Journals. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 10(1), 85-106.
  • Ültay, N., Ültay, E., & Çilingir, S. K. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin fen konularındaki uygulamalarının incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(Özel Sayı), 773-792.
  • Ünal M. & Akman, B. (2006). Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimine karşı gösterdikleri tutumlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(30), 251-257.
  • Watters, J. J., Diezmann, C. M., & Grieshaber, S. (2021). Supporting early childhood educators to teach science: Professional learning program design and outcomes. International Journal of Early Years Education, 29(2), 179–194.
  • Yaray, Y. (2020). Okul öncesi eğitimde etkinliklerin kalitesinin incelenmesi (Diyarbakır İli Örneği). İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Malatya.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (11. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, S., & Tükel, A. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin fen etkinliklerine yer verme durumlarının değerlendirilmesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 4(1), 49-59.
  • Yin, R. K. (2018). Case study research and applications. Sage.
Toplam 67 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Sosyolojisi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülşah Eda Güney 0000-0002-4899-453X

Ali Yiğit Kutluca 0000-0002-1341-3432

Erken Görünüm Tarihi 30 Nisan 2025
Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2025
Gönderilme Tarihi 27 Aralık 2024
Kabul Tarihi 30 Nisan 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güney, G. E., & Kutluca, A. Y. (2025). Okul Öncesi Fen Eğitiminde Dengeli Erken Öğrenme Döngüsünün Öğretmenlerin Pedagojik Alan Bilgileri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 1-40.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png