Bu çalışmada temel olarak konaklama işletmelerinin rekabet avantajı kaynakları ele alınmaktadır. Bu doğrultuda araştırmacının temel amacı konaklama işletmelerinin rekabet içinde avantaj sağladığı kaynakları belirlemektir. Bu çalışma için örnek olarak Bodrum/Muğla destinasyonu seçilmiştir. Araştırmanın amacı kapsamında nitel veriler, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Bodrum’da faaliyet gösteren 5 yıldızlı konaklama işletmelerinden gönüllülük esasına dayalı olarak rastsal şekilde 16 konaklama işletmesi seçilmiştir. Bu 16 konaklama işletmesinin yöneticileri ile görüşülerek veriler toplanmıştır. Elde edilen verilerin işlenmesinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları doğrultusunda konaklama işletmeleri arasında yoğun bir rekabetin yaşandığı, işletmelerin birbirleri ile yarışırken hizmet kalitelerini arttırmaya özen göstererek sadık müşteri kitlelerini oluşturmaya çalıştıkları sonucuna varılmıştır. Ayrıca çalışmanın sonuçlarında işletmelerin kaliteli hizmet vermek adına işletme bünyesinde çalışan personelin kalifiye olmasına, fiyat-kalite dengesini sağlamaya, tedarikçileri ile iyi ikili ilişkiler kurmaya, müşteri geri bildirimlerini dikkatli şekilde takip etmeye özen gösterdikleri görülmüştür.
konaklama işletmeleri Rekabet avantajı Porter'ın beş güç modeli Bodrum
In this study, the sources of competitive advantage of accommodation establishments are mainly discussed. In this respect, the main purpose of the researcher is to determine the sources in which the hospitality businesses provide an advantage in competition. Bodrum / Muğla destination was chosen as the sample for this study. Qualitative data were collected by semi-structured interview technique. 16 accommodation establishments were selected randomly from 5 star accommodation establishments operating in Bodrum. Data were collected by interviewing the managers of these 16 accommodation establishments. Content analysis technique was used to process the obtained data. In line with the findings of the research, it was concluded that there was intense competition among accommodation establishments and that the enterprises tried to create loyal customer masses by taking care to increase the service quality while competing with each other. In addition, in the results of the study, it is seen that the companies take care to provide price-quality balance, establish good bilateral relations with their suppliers and follow customer feedback carefully to provide quality service to the personnel working in the enterprise.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ağustos 2020 |
Kabul Tarihi | 13 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences