Tüm okullar başarılı
olmak için öğrenciler için etkili öğrenme-öğretme ortamları hazırlamalıdır
ancak bu her zaman kolay olmamaktadır. Öğrenme-öğretme ortamlarının hazırlanması
çok aşamalı bir süreçtir ve etkililiği, fiziksel ortam, sınıf mevcudu, öğrenme
malzemelerinin uygunluğu gibi dış etmenlerden etkilenebildiği gibi,
öğrencilerin gereksinimlerine ve öğrenme stillerine uygunluk, duyuşsal
etmenler, doğru öğrenme stratejilerinin kullanılması gibi bireysel etmenlerden
de etkilenmektedir. Bu durum
öğrencilerin diğer derslerde kullandıkları öğrenme stratejilerini yabancı dil
derslerinde de benzer şekilde kullandıkları dil sınıfları için de geçerlidir.
Ancak yabancı dil öğrenme stratejileri dil becerilerinin geliştirilmesinde,
özellikle dinleme becerilerinin geliştirilmesinde etkili olarak
kullanılamamaktadır. Bunun nedeni olarak farklı aksanlar, düşük yeterlik
düzeyi, gürültü, görsel destek eksikliği ve gereksinim duyulmayan stratejilerin
öğretilmesi gösterilebilir. Aynı zamanda bu becerileri geliştirmekle ilgili
yapılan araştırmalarda bu becerilerin nasıl geliştirildiğine yönelik yeterli
bilgi sunulmamaktadır. Bu problem durumundan yola çıkan bu araştırma not alma
stratejilerinin tek oturumlu strateji öğretimi yoluyla sistematik öğretiminin
öğrencilerin hedef dildeki dinleme becerileri dersindeki başarısına etkisini
araştırmayı amaçlamaktadır. Zayıf deneysel modele göre desenlenen bu
araştırmaya orta yeterlik seviyesindeki 19 yoğun İngilizce programı öğrencisi
gönüllü olarak katılmıştır ve bu öğrenciler gereksinimlerine ve okulun öğrenme
kazanımlarına dayalı olarak strateji eğitimi almışlardır. Yapılan ön-test ve
son-test sonuçlarına göre öğrencilerin başarı puanları arasında anlamlı fark
görülmüştür. Sonuç olarak, gereksinime dayalı hazırlanan strateji öğretimi
programının başarılı olduğu görülmüştür.
yabancı dil öğretimi dinleme becerileri dil öğrenme stratejileri not alma stratejileri
All schools should prepare effective learning and
teaching environments for students to be successful; however, this is not an
easy task all the time. Preparing learning and teaching environments is a
multi-step process and its effectiveness depends on external factors such as
physical conditions, class size, appropriateness of learning materials as well
as personal factors such as appropriateness for students’ needs and learning
styles, affective factors and not using the right learning strategies. This is
the same for foreign language classes where students use similar learning
strategies to learn a foreign language. However, language learning strategies
are not used effectively in developing language skills, especially listening
skills. Reasons for these can be different accents, low proficiency level,
noise, lack of visual aids, and teaching of strategies that are not needed.
Additionally, studies related to developing listening strategies do not provide
sufficient information related to how these skills are developed. Taking action
from this problem situation, this study aims to find out the effectiveness of the
teaching of note-taking skills through one-time strategy training on listening
skills in English. 19 voluntary intensive language program students
participated in this study in which weak experimental design was used. These
students received training based on their needs and school learning outcomes.
Based on the results of the pre-and post-tests, a significant difference was
found between the students’ achievement scores before and after the training.
As a result, it was seen that this needs-based one-time strategy training
program was successful.
Foreign Language Teaching Listening Skills Language Learning Strategies Note-taking skills
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 8 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Ekim 2019 Özel Sayısı |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences