Büyük ve Orta Boy
İşletmeler İçin Finansal Raporlama Standardı (BOBİ FRS), 29 Temmuz 2017 tarihli
ve 30138 Sayılı Mükerrer Resmi Gazete’de yayımlanmıştır. Bu standart, bağımsız
denetime tâbi olup tam set Türkiye Muhasebe Standartlarını (TMS) uygulamayan
işletmelerin 1 Ocak 2018’den itibaren uygulayacakları finansal raporlama çerçevesi
olma özelliğini taşımaktadır. Kamu Gözetimi Kurumu (KGK), TMS uygulama
kapsamını genel olarak Kamu Yararını İlgilendiren Kuruluş (KAYİK)’lerle
sınırlandırmıştır. KAYİK’ler dışında kalan ve TMS uygulamayan işletmelerin
finansal tablolarında uygulayacakları raporlama çerçevesi daha önce Muhasebe
Sistemi Uygulama Genel Tebliği (MSUGT) ve ilave bir tebliğ ile KGK tarafından
belirlenmiştir. Ancak uygulama eksikliklerinin giderilmesi ve finansal
tabloların karşılaştırılabilir, gerçeğe ve ihtiyaca uygun sunumunun sağlanması
amacıyla BOBİ FRS hazırlanmıştır. Bu çalışmada, BOBİ FRS Bölüm 19’da yer alan
karşılıklara ilişkin ilkeler detaylı bir şekilde ele alınmıştır.
The
Financial Reporting Standard for Large and Medium Sized Enterprises (BOBI FRS)
was published in the Official Gazette No. 30138 dated 29 July 2017. This
standard is subject to the full set of independent auditing Turkey Accounting
Standards (TAS) practice of business carries the distinction of being the
financial reporting framework to be applied from January 1, 2018. This
standard, which is subject to the full set of independent auditing Turkey
Accounting Standards (TAS) practice of business, carries the distinction of
being the financial reporting framework to be applied from January 1, 2018. The
Public Oversight Authority (POA) has limited the scope of the TAS to public
interest organizations (PIEs) in general. The reporting framework that will be
applied to the financial statements of entities other than PIEs that do not
apply TAS has been determined by the POA by the General Communiqué on
Accounting System Implementation (MSUGT) and an additional communiqué. However,
BOBİ FRS has been prepared in order to eliminate the implementation
deficiencies and to provide comparable, real and appropriate presentation of
the financial statements. In this study, the principles regarding the
provisions in Section 19 of the SME FRS are discussed in detail.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 19 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Ekim 2019 Özel Sayısı |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences