İş
ortamından kaynaklanan ve kişinin sağlığını tehdit edecek birçok şey aslında
önlenebilir özelliktedir. Bu alanda, İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) bilincinin
oluşturulması temel unsurlardan biridir. Çalışmamızda, Mersin Üniversitesi Sağlık
Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’nun (SHMYO) ikinci sınıfında verilen İş Sağlığı
ve Güvenliği (İSG) eğitiminin, öğrencilerin İSG konusundaki bilgi ve
tutumlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini 2016-2017
eğitim-öğretim yılında Mersin Üniversitesi SHMYO’da öğrenim gören öğrenciler,
örneklemini 187’si erkek 320’si kız toplam 507 gönüllü öğrenci oluşturmuştur. Likert
tipi dereceli puanlama anahtarı kullanılarak toplam 20 soruluk bir anket formu birinci
ve ikinci sınıf öğrencilerine uygulanmıştır ve Statistica ve Ki-Kare Testiyle değerlendirilmiştir.
Öğrencilere sorulan “İSG dersi sayesinde işçi sağlığı ve güvenliği hakkında
bilgilendirildim” (P:0,001), “Sağlık alanında çalışacağım için maruz
kalabileceğim kaza ve hastalıklar hakkında bilgi sahibiyim” (P:0,001), “İş
kazalarında uygulanabilecek ilkyardım uygulamaları hakkında bilgi sahibiyim”
(P:0,001) ve benzeri sorulara verilen yanıtlar analiz edildiğinde; birinci ve
ikinci sınıf öğrencileri arasında hemen hemen tüm sorularda istatistiksel olarak
anlamlı fark saptanmıştır. Çalışmamızda birinci ve ikinci sınıf
öğrencilerimizin sorulara verdiği cevaplardaki farklar, İSG eğitiminin,
öğrencilerin İSG konusundaki bilgi birikimlerini arttırdığı ve tutumlarını
olumlu yönde etkilediğini göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.