Bu çalışmayla mezun durumunda olan öğretmen
adaylarının beyin araştırmalarının eğitimle ilişkisine yönelik görüşlerinin
ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu araştırma betimleyici-yorumlayıcı nitel
araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenoloji olarak desenlemiştir. Araştırma
grubunu 2015-2016 bahar döneminde Bursa’da bulunan bir devlet üniversitesinin Fen
Bilgisi Öğretmenliği Anabilim dalında öğrenim gören mezun durumda 33 öğrenci
oluşturmaktadır. Veriler yarı- yapılandırılmış görüşme ve dökümanlar yoluyla
toplanmıştır. Verilerin analizinde nitel yöntemlerden içerik analizinden
yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğretmen adaylarının beyin
araştırmalarının eğitimle ilişkisine yönelik öğretim modeli, bireysel farklar
ve beynin yapısı ve özelliklerini temel alan üç temel anlayışa ulaşılmış ve
bilgilerinin en fazla bireysel farklar olarak ele alındığı fark
edilmiştir. Öğretmen adaylarının sağ
beyni daha çok sözel olarak yorumladıkları, sol lobunu ise sayısal-matematiksel-mantıksal
yeteneklerle ilişkilendirdikleri anlaşılmıştır. Öğretmen adaylarının çoğu
aldıkları eğitimde beyin eğitim ilişkisine yönelik uygulamaların yapılmadığını
belirtmiştir. Eğitimde beyin-eğitim ilişkisinin kullanıldığını belirten
öğrenciler bunu daha çok yapılan uygulamalarla ilişkilendirerek
değerlendirmiştir. Öğretmen adaylarının
verdikleri yanıtlarda öğrenci merkezli uygulamaların daha fazla beyin-eğitim
ilişkisinin temel alındığı uygulamalar olarak ele alındığı anlaşılmıştır.
Öğretmenlerin sınıflarında beynin öğrenme süreçlerini ve rolünü bilerek öğretim
gerçekleştirmesi eğitimin verimini arttıracaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.