Bu
araştırmada, matematik öğretiminde ders kitaplarının öğretmen görüşlerine göre
değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada Charalambous, Delaney, Hsu ve Mesa (2010) ders kitabı inceleme için
oluşturdukları teorik çerçeve temel alınmıştır. Araştırmanın yöntemi nitel bir
araştırma modeli olan durum çalışmaları (case studies) olarak seçilmiştir. Araştırmanın evrenini
Türkiye de Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı liselerde görev yapmakta olan
matematik öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise çeşitli
illerde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı liselerde görev yapmakta olan 65
matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Matematik öğretmenlerini belirlerken
amaçsal örnekleme yöntemlerinden olan maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi
kullanılmıştır. Veri toplama aracı
olarak, Patton (1987) ‘
nun görüşme yaklaşımından biri olan standart açık uçlu görüşme yaklaşımı
kullanılmıştır. Charalambous ve diğer., (2010)
ders kitabı inceleme için oluşturdukları teorik çerçeveden yola çıkılarak
oluşturulan görüşme formu ile öğretmenlerin 10. Sınıf matematik dersi
fonksiyonlarla işlemler ve uygulamaları alt öğrenme alanını incelemesi
istenmiştir. Verilerin analizinde görüşme formundan elde edilecek veriler için
içerik analiz yöntemi kullanılmıştır.
Araştırmanın sonucunda incelenen iki ders kitabındaki konu anlatımının
yeterli düzeyde ancak konunun günlük hayatla ilişkilendirilmesinin yetersiz
olduğu elde edilmiştir. Kitaplarda bulunan tanım ve kuralların yeterli olduğu
ancak ön bilgileri hatırlatıcı ifadelerin eksik olduğu belirlenmiştir.
Örneklerin sayısının yeterli çeşitliliğinin ise az olduğu sonucuna
ulaşılmıştır. Ders kitabında matematiksel modelleme sorularının ve açık uçlu
soruların olmadığı, soru çeşitliliği
açısından en fazla çoktan seçmeli soruların yer aldığı belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.