Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

NEWS TRANSFORMATIONS FROM TRADITIONAL MEDIA TO NEW MEDIA: THE CASE OF HÜRRİYET NEWSPAPER AND HURRIYET.ORG.TR

Yıl 2023, Cilt: 9 Sayı: 3, 293 - 320, 21.09.2023

Öz

For more than 10 years, each of the traditional newspapers that have adapted to the Internet-oriented transformation has a web portal and news website on the Internet. The purpose of this study is to investigate the changes that occur in new media news regarding 60 identical news in Hürriyet Newspaper and Hurriyet.org.tr news website between March 15 – April 4, 2023, to compare them according to traditional media and new media news elements and according to titles, spots, news text, photographs and visual items, news volume and to present the numerical data of these results in a table. The new media news transformations of these news items were analysed and the number of transformed news items was shown in tables. At this point, the method of the study consists of “the content analysis” method. It has been recognised that the title elements of 27 of the 60 news items analysed have changed, the spots of 19 news, the news text of 4 news, the photographs of 20 news have changed. As a result, it was observed that there was news transformation in a relative majority of the news.

Kaynakça

  • Alejandro, J. (2010). Journalism in the Age of Social Media. Reuters Insti- tute Fellowship Paper, University of Oxford, 1-47.
  • Aziz, A. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Ve Teknikleri. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Bastos, M., T. (2016). Digital Journalism and Tabloid Journalism. Rout- ledge Companion to Digital Journalism Studies.
  • Bengtsson, S., & Johansson, S. (2020). A Phenomenology of News: Un- derstanding News in Digital Culture. Journalism, 22 (11), 2873–2889.
  • Berelson, B. (1952). Content Analysis in Communication Research. New York: Hafner.
  • Biyografi İnfo, (2016). Hürriyet Gazetesi Biyografisi. Retrieved from, https://www.biyografi.info/bilgi/hurriyet-gazetesi
  • Demirhan, E. S. (2020). Geleneksel Medyadan Yeni Medyaya Geçişte Habercilik: İnternet Gazeteciliğinde Haber Üretim Süreci, Yayımlan- mamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi.
  • Dovey, J., Giddings, S., Grant, I., Kelly, K., Lister, M. (2009). New Media, A Critical Introduction. Second Edition, London and New York: Routledge
  • Ganiyu, M. & Akinreti, Q. (2011). Secrets of Online and Multimedia Jour- nalism, a Manual for Online and Multimedia Journalism Practice in Afri- ca, Emgee Publishing Limited, Plots 20/21.
  • Geray, H. (2003). İletişim ve Teknoloji. Uluslararası Birikim Düzeninde Yeni Medya Politikaları, Ankara. Ütopya Yayınları
  • Grafstrom, M. and Windell, K. (2012). Newcomers Conserving the Old: Transformation Processes in the Field of New Journalism, Scandinavian Journal of Management, 65-76.
  • Güz, N., Yeğen, C., Yanık, H. (2017). Haber ve Bilgi Alma Aracı Olarak Yeni Medya: Muş İli Örneği, Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(4): 1404-1417.
  • Hürriyet Gazetesi, (March 15 – April 4, 2023) Hurriyet.org.tr, (March 15 – April 4, 2023)
  • Jenkins, H. (2006). Convergence Culture: Where Old and New Media Col- lide. New York, London: New York University Press.
  • Parlak, M. O. (2018). Yeni Medya Ve Haberciliğin Dönüşümü . Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7 (14): 59-82.
  • Pavlik, J. (2000). The Impact of Technology on Journalism. Journalism İletişim Çalışmaları Dergisi Cilt 9 Sayı 3 Eylül - 2023 (293-320) 319
  • Deuze, M. (1999) Journalism and the Web: An Analysis of Skills and Stan- dards in an Online Environment, Gazette, 61 (5): 373-390.
  • Gangopadhyay, S. (2014). News in Digital Media and Mass Media, Digi- tal Media-Emerging Issues Edition: 1st Chapter.
  • Rich, C. (2010). Writing And Reporting News: A Coaching Method, Example Product Manufacturer
  • Rogers, E. (1997). A History of Communication Study: A Biological Approach. NY: The Free Press.
  • Şahin, M. & Akgül, Ö. B. (2018). Geleneksel ve Yeni Medyada Kurum- sal Haber Kaynaklarının Belirtilmesi Üzerine Bir İçerik Analizi: Vatan Gazetesi ve Gazetevatan.com Örneği, İletişim, Kuram ve Araştırma Dergisi, 46.
  • Şahin, M. & Şahin, G. (2016). Geleneksel Medyanın Yeni Rakibi: Yeni Medya ve Canlı Yayınlar. Yeni Medya, (1): 50-63. Scanlan, C. (June 20, 2003). Writing from the top down: Pros and cons of the inverted pyramid. Poynter.
  • Schrøder, K., C. & Larsen, B., S. (2010) The Shifting Cross-Media News Landscape, Journalism Studies, 11(4): 52,534. Tokgöz, O. (1981). Temel Gazetecilik. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Web Of Science, (2023). https://www.webofscience.com/wos/author/ search.
  • Yüksel, E. (2018). Kitle İletişim Araçlarına Göre Habercilik Türleri. Haberciliğin Temel Kavramları, 83-105, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Yüksel, O. (2014). İnternet Gazeteciliği ve Blog Yazarlığı. Ankara: Sin- emis Yayınları.

GELENEKSEL MEDYADAN YENİ MEDYAYA HABER DÖNÜŞÜMLERİ: HÜRRİYET GAZETESİ VE HURRİYET.ORG.TR ÖRNEĞİ

Yıl 2023, Cilt: 9 Sayı: 3, 293 - 320, 21.09.2023

Öz

10 yılı aşkın bir süredir İnternet odaklı dönüşüme uyum sağlayan geleneksel gazetelerin her birinin İnternet üzerinde bir web portalı ve haber sitesi bulunmaktadır. Bu çalışmada, 15 Mart – 4 Nisan 2023 tarihleri arasında Hürriyet Gazetesi ve hürriyet.org.tr haber sitesinde yayınlanan aynı 60 haberin, yeni medya haber dönüşümlerinin incelenmesi, geleneksel medya ve yeni medya haber unsurlarına ve “başlıklar, spotlar, haber metni, fotoğraflar ve görseller, haber hacmi” unsurlarına göre karşılaştırılması, bu sonuçların sayısal verilerinin bir tablo halinde sunulması e sonuçların yorumlanması amaçlanmıştır. Bu haberlerin yeni medya haber dönüşümleri analiz edilmiş ve dönüşen haber sayıları tablolar halinde gösterilmiştir. Bu noktada çalışmanın yöntemini “içerik analizi” oluşturmaktadır. İncelenmiş 60 haberin, 27 tanesinin başlık unsurlarının değişmiş olduğu, 19 haberin spotlarının değişmiş olduğu, 4 adet haberin haber metninin değişmiş olduğu, 20 haberin fotoğraflarında değişiklik olduğu görülmüştür. Aynı zamanda, haber hacmine göre 29 adet değişiklik görülmüştür. Sonuç olarak, bu çalışmada haberlerin görece çoğunluğunda, haber dönüşümü olduğu gözlenmiştir.

Kaynakça

  • Alejandro, J. (2010). Journalism in the Age of Social Media. Reuters Insti- tute Fellowship Paper, University of Oxford, 1-47.
  • Aziz, A. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Ve Teknikleri. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Bastos, M., T. (2016). Digital Journalism and Tabloid Journalism. Rout- ledge Companion to Digital Journalism Studies.
  • Bengtsson, S., & Johansson, S. (2020). A Phenomenology of News: Un- derstanding News in Digital Culture. Journalism, 22 (11), 2873–2889.
  • Berelson, B. (1952). Content Analysis in Communication Research. New York: Hafner.
  • Biyografi İnfo, (2016). Hürriyet Gazetesi Biyografisi. Retrieved from, https://www.biyografi.info/bilgi/hurriyet-gazetesi
  • Demirhan, E. S. (2020). Geleneksel Medyadan Yeni Medyaya Geçişte Habercilik: İnternet Gazeteciliğinde Haber Üretim Süreci, Yayımlan- mamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi.
  • Dovey, J., Giddings, S., Grant, I., Kelly, K., Lister, M. (2009). New Media, A Critical Introduction. Second Edition, London and New York: Routledge
  • Ganiyu, M. & Akinreti, Q. (2011). Secrets of Online and Multimedia Jour- nalism, a Manual for Online and Multimedia Journalism Practice in Afri- ca, Emgee Publishing Limited, Plots 20/21.
  • Geray, H. (2003). İletişim ve Teknoloji. Uluslararası Birikim Düzeninde Yeni Medya Politikaları, Ankara. Ütopya Yayınları
  • Grafstrom, M. and Windell, K. (2012). Newcomers Conserving the Old: Transformation Processes in the Field of New Journalism, Scandinavian Journal of Management, 65-76.
  • Güz, N., Yeğen, C., Yanık, H. (2017). Haber ve Bilgi Alma Aracı Olarak Yeni Medya: Muş İli Örneği, Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(4): 1404-1417.
  • Hürriyet Gazetesi, (March 15 – April 4, 2023) Hurriyet.org.tr, (March 15 – April 4, 2023)
  • Jenkins, H. (2006). Convergence Culture: Where Old and New Media Col- lide. New York, London: New York University Press.
  • Parlak, M. O. (2018). Yeni Medya Ve Haberciliğin Dönüşümü . Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7 (14): 59-82.
  • Pavlik, J. (2000). The Impact of Technology on Journalism. Journalism İletişim Çalışmaları Dergisi Cilt 9 Sayı 3 Eylül - 2023 (293-320) 319
  • Deuze, M. (1999) Journalism and the Web: An Analysis of Skills and Stan- dards in an Online Environment, Gazette, 61 (5): 373-390.
  • Gangopadhyay, S. (2014). News in Digital Media and Mass Media, Digi- tal Media-Emerging Issues Edition: 1st Chapter.
  • Rich, C. (2010). Writing And Reporting News: A Coaching Method, Example Product Manufacturer
  • Rogers, E. (1997). A History of Communication Study: A Biological Approach. NY: The Free Press.
  • Şahin, M. & Akgül, Ö. B. (2018). Geleneksel ve Yeni Medyada Kurum- sal Haber Kaynaklarının Belirtilmesi Üzerine Bir İçerik Analizi: Vatan Gazetesi ve Gazetevatan.com Örneği, İletişim, Kuram ve Araştırma Dergisi, 46.
  • Şahin, M. & Şahin, G. (2016). Geleneksel Medyanın Yeni Rakibi: Yeni Medya ve Canlı Yayınlar. Yeni Medya, (1): 50-63. Scanlan, C. (June 20, 2003). Writing from the top down: Pros and cons of the inverted pyramid. Poynter.
  • Schrøder, K., C. & Larsen, B., S. (2010) The Shifting Cross-Media News Landscape, Journalism Studies, 11(4): 52,534. Tokgöz, O. (1981). Temel Gazetecilik. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Web Of Science, (2023). https://www.webofscience.com/wos/author/ search.
  • Yüksel, E. (2018). Kitle İletişim Araçlarına Göre Habercilik Türleri. Haberciliğin Temel Kavramları, 83-105, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Yüksel, O. (2014). İnternet Gazeteciliği ve Blog Yazarlığı. Ankara: Sin- emis Yayınları.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Başak Özer Akgül 0000-0003-1878-8249

Yayımlanma Tarihi 21 Eylül 2023
Gönderilme Tarihi 24 Mayıs 2023
Kabul Tarihi 4 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 9 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Özer Akgül, B. (2023). NEWS TRANSFORMATIONS FROM TRADITIONAL MEDIA TO NEW MEDIA: THE CASE OF HÜRRİYET NEWSPAPER AND HURRIYET.ORG.TR. İletişim Çalışmaları Dergisi, 9(3), 293-320.

All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)
by-nc.png