Cilt: 9 Sayı: 1 , 29.01.2023

Yıl: 2023

Araştırma Makalesi

İletişim Çalışmaları Dergisi bilimin rehberliğinde dünyaya açılmak, içinde bulunduğu topluma ulaşabilmek, onların değişen ve gelişen taleplerine öncülük etmek için araştırmacıların özün bilimsel makalelerini uluslararası yayıncılık ilkeleri doğrultusunda yayımlamak amacıyla hareket eden bir dergidir. İÇD ulusal hakemli bir dergidir ve uluslararası bir dergi olmayı amaçlamaktadır. İstanbul Aydın Üniversitesi’nin yayın organı olan İletişim Çalışmaları Dergisi çeşitli konularda özgün Türkçe ve İngilizce bilimsel makalelerin yayımlandığı bir süreli yayındır. 2015 yılından beri yayımlanmaktadır.Derginin TÜBİTAK-ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı (SBVT) ve uluslararası veri tabanında taranması amaçlanmaktadır. Derginin hedef kitlesi, tamamıyla iletişim ve medya alanında çeşitli çalışmalar yapan akademisyenler ve araştırmacılardır. Derginin amacı; resmi olarak iyi yazılmış kaliteli çalışmalar içeren sanat, tasarım ve iletişim alanlarında araştırma yapan akademisyenler ve bilim adamları için bir kaynak yaratmaktır. Ayrıca çalışma alanlarına katkıda bulunacak ve geliştirmeye yardımcı olacak bir kaynak oluşturmaktır. Bu bağlamda dergimizde iletişim bilimleri, medya ve iletişim çalışmaları üzerine çalışan genç ve deneyimli araştırmacıların bilimsel nitelikli makalelerini yayımlanmaktır. 

• Gazetecilik
• Halkla İlişkiler
• Pazarlama İletişimi
• Reklam Çalışmaları
• Radyo Televizyon Programcılığı
• Radyo Televizyon Haberciliği
• Film Çalışmaları
• Görsel İletişim Tasarımı
• Yeni (Dijital) Medya
• Siyasal İletişim
• Kültürlerarası İletişim
• İletişim ve Kültür

YAYIN DİLİ

Türkçe ve İngilizce


YAZIM KURALLARI

Aşağıda belirtilen yayın ilkeleri ve yazım kurallarına uygun olarak hazırlanmış̧ yazılar, çalışmalar, e-posta yoluyla (icd@aydin.edu.tr) adresine gönderilebilir. Ön inceleme ve hakem değerlendirmesi doğrultusunda geliştirilmek ve/veya düzeltilmek üzere yazarlarına geri gönderilen yazılar, gerekli düzeltmeler yapılarak en geç̧ bir ay içinde tekrar dergiye ulaştırılır. Yapılan ön incelemede yazım kurallarına uyulmadığı tespit edilen makaleler düzeltilmesi için yazarına iade edilir ve yayım programına alınmaz.



Yayın İlkeleri

İletişim Çalışmaları Dergisi (İCD); medya çalışmaları, gazetecilik, halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, reklam, radyo televizyon programcılığı, radyo televizyon haberciliği, film çalışmaları, görsel iletişim tasarımı, yeni (dijital) medya, siyasal iletişim, kültürlerarası iletişim, iletişim ve kültür ve bunun gibi iletişim bilimlerdeki ilgili alanlarında bilimsel eserleri yayınlar.

İletişim Çalışmaları Dergisi Ocak, Mayıs ve Eylül olmak üzere senede 3 defa yayınlanan hakemli bir dergidir. Orijinal teorik ve/veya deneysel çalışma ve sabit referans değerleri ile ilgili öğretici açıklamanın bulunduğu makaleler kabul edilir.

İletişim Çalışmaları Dergisi yayın kurulu, uluslararası uzmanların değerlendirmesiyle makalelerin kabul edilmesi veya edilmemesinde yetkilidir.



GENEL KURALLAR

Dergide yayımlanan yazı ve makalelerde kullanılacak dil Türkçe ve İngilizcedir. Çalışmayı destekleyen bir kurum varsa, makale içerisinde belirtilmelidir. Gönderilen yazılar kaynakça ve ekler dâhil 12.000 kelimeyi aşmamalıdır. Makaleler APA referans sistemine (APA 6.0) göre düzenlenmelidir. Lütfen metin içinde verilen referansların kaynakçada olmasına özen gösteriniz. Dergimiz için editör kurulunca belirlenen intihal oranı üst sınırı yüzde 20‘dir. İntihal tespit programındaki filtreleme seçenekleri şu şekilde ayarlanır: -Kaynakça hariç (Bibliography excluded) -Alıntılar hariç (Quotes excluded) -5 kelimeden daha az örtüşme içeren metin kısımları hariç (Limit match size to 5 words) -Program menüsünde bulunan diğer filtreleme seçenekleri raporlamaya dâhil edilmez.



YAZIM KURALLARI

Sayfa Düzeni

Üst 3,5 cm, alt 2,5 cm, sol kenar 2,5 cm, sağ 2 cm boşluk bırakılacak şekilde tüm metin alanı 170 mm X 240 mm şeklinde olmalıdır.

Yazı Türü

Times New Roman yazı karakteri kullanılmalıdır. Türkçe “Öz” İngilizce “Abstract” bölümleri 11 punto, ana metin 11 punto, yararlanılan kaynaklar bölümü ise 1 punto olmalı; metin, Türkçe-İngilizce özet ve yararlanılan kaynaklar iki yöne yaslı olarak hizalanmalıdır. Metin tek satır aralığı kullanılarak yazılmalı, paragraflar arası 1 satır boşluk bırakılmalıdır.

Başlıklar

Makale ana başlık ve alt başlıklardan oluşacak şekilde düzenlenmelidir.

Ana Başlık

Times New Roman karakterinde, büyük harfler kullanılarak, kalın, 14 punto şeklinde Microsoft Word formatında olmalıdır. Yazar ismi, kısaltmaları, yazar ORCİD numarası ve e-posta adresleri başlıktan sonra iki satır boşluk bırakacak şekilde yazılmalı ve yazar ismi küçük, soyadı büyük olacak şekilde 11 punto yazı karakterinde yazılmalıdır.

Öz

300 kelimeyi geçmemeli ve “ÖZ” kalın, 11 punto olmalı, özet metni 11 punto olarak tüm metin Times New Roman yazı stilinde iki yana yaslı ve tek paragraf şeklinde Microsoft Word formatında yazılmalıdır. Anahtar kelimeler italik, kalın yazı tipinde ve 11 punto olmalıdır. Makaleye uygun en az üç en fazla beş anahtar kelimenin ilk harfleri büyük diğer harfleri küçük olacak şekilde yazılmalıdır. “ÖZ”de makalenin konusu, araştırma yöntemi ve sonucuyla ilgili kısa bilgiler verilmelidir.

Abstract

Abstract ana başlık türkçe anahtar kelimelerden sonra iki satır boşluk bırakılarak yazılmalıdır. Times New Roman karakterinde, büyük harfler kullanılarak, kalın, 11 punto, iki yana yaslı ve tek paragraf şeklinde Microsoft Word formatında olmalıdır. 600 kelimeyi geçmemeli ve “ABSTRACT” kalın, 11 punto olmalı; tüm metin Times New Roman yazı stilinde Microsoft Word formatında yazılmalıdır. Abstract’taki anahtar kelimeler (keywords) italik, kalın yazı tipinde ve 11 punto olmalıdır. Makaleye uygun en az üç en fazla beş anahtar kelimenin(keywords) ilk harfleri büyük diğer harfleri küçük olacak şekilde yazılmalıdır. “ABSTRACT”ta makalenin konusu, araştırma yöntemi ve sonucuyla ilgili kısa bilgiler verilmelidir.

Bölümler

Makalenin içeriğine göre oluşturulan bölüm alt başlıkları (GİRİŞ, KAVRAMSAL ÇERÇEVE, LİTERATÜR TARAMASI, ARAŞTIRMA METODOLOJİSİ, BULGULAR, SONUÇ, …gibi) hepsi büyük harf olacak biçimde, 11 punto ve kalın (bold) olmalıdır ve numaralandırma kullanılmadan yazılmalıdır.

Ana Metin

Alt başlıklar 11 punto, kalın ve büyük harf kullanılarak yazılmalı ve metin kısmı 11 punto, Times New roman yazı stilinde Microsoft Word formatında olmalıdır. Makaleler tek sütun, iki yana yaslı olacak şekilde ve paragraf aralarında tek aralık olacak şekilde yazılmalıdır. İlk bölümün alt başlığı anahtar kelimelerden sonra bir satır boşluk bırakarak başlamalı ve bunu takip eden metin paragraflarında boşluk olmamalıdır. Makale Uzunluğu şekiller ve figürler ile birlikte 20 sayfayı geçmemelidir.

Tablo, Şekil, Grafik ve Resimler

Metinde kullanılan tablo, şekil, grafik ve resimler yazar(lar) tarafından özgün olarak oluşturulmamış ise “kaynak” gösterilerek metin içinde kullanılabilir. Tablo, şekil, grafik ve resimler metin kısmına uyacak şekilde yerleştirilmeli ve başlıkları 11 punto ve ortalanarak yazılmalıdır. Metin içinde kullanılan tablo ve grafikler Tablo 1., Tablo 2./ Grafik 1., Grafik 2. … vb gibi sıralanmalıdır. Tablo numaraları ve başlıklar tablodan önce olacak şekilde yazılmalıdır. Şekil, grafik ve resimlerin numaraları ve başlıkları kendinden(şekil, grafik ve resim) sonra altta olacak şekilde Şekil 1., Şekil 2./ Resim 1., Resim 2. … vb gibi sıralanarak yazılmalıdır. Tablo, şekil, grafik ve resim başlıklarında kullanılan kelimelerin ilk harfleri büyük diğerleri küçük olacak şekilde oluşturulmalıdır.

Sonuç

Başlık kalın, 11 punto, büyük harflerle ve metin kısmı da 11 punto Times New Roman yazı stilinde Microsoft Word formatında yazılmalıdır.

Makale İçi Referans Gösterimi

Makale içinde referans gösterimi APA (en son sürüm) kurallarına uygun olacak şekilde düzenlenmelidir.

APA referans kuralları için bakınız: https://www.citefast.com/styleguide.php?style=APA&sec=form

Tek yazarlı kaynaklara referans: (Atılgan, 2015: 28) , (Atılgan, 2015: 28-32)

İki yazarlı kaynaklara referans: (Atılgan & Demir, 2015: 28), (Atılgan & Demir, 2015: 28-32)

Beş yazarlı kaynaklara ilk kez referans yapıldığında: (Atılgan, Demir, Çelik, Savaş & Yıldırım, 2015: 28)

Beş yazarlı kaynaklara ikinci kez veya daha fazla kez referans yapıldığında: (Atılgan vd., 2015: 28)

Beşten fazla yazarlı kaynaklara ilk kez referans yapıldığında: ( Atılgan, Demir, Çelik, Savaş, Yıldırım….Işık, 2015: 28)

Beşten fazla yazarlı kaynaklara ikinci kez veya daha fazla kez referans yapıldığında: (Atılgan vd., 2015: 28)

İnternetten referans yapıldığında: (Mills, 2012)



Kaynakça

Makalede yararlanılan kaynaklar APA (en son sürüm) kurallarına uygun olacak şekilde düzenlenmelidir.

APA kaynak gösterimi için bakınız: https://www.citefast.com/styleguide.php?style=APA&sec=form


Kaynakça başlığı 11 punto, kalın; kaynaklar ise aşağıda gösterilen biçimde alfabetik, numarasız yazılmalıdır. Ayrıca eser ismi(referans alınan kaynak) italik olmalıdır.


Tek yazarlı kitap

Tuncer, D. (1992). Dağıtım Kanalları Sistemi. Ankara: Gazi Yayınları.

İki yazarlı kitap

Turgut, M. F. & Y. Baykul. (1992). Ölçekleme Teknikleri. Ankara: ÖSYM Yayınları.

Editörlü kitap

Theberge, J. (Ed.). (1968). Economics of Trade and Development. New York: John Wiley.

Çeviri kitap

Morgan, L.H. (2015). Eski Toplum. (Oskay, Ü. Çev.), İstanbul: İnkılap Yayınevi.

Kitap bölümü

Ünlüer, A.O. (1988). Boş Zamanı Değerlendirme Açısından Kitle İletişim Araçlarının Ülkemizde Durumu. Demiray, U. (Ed.). Kitle İletişim Araçları ve Boş Zaman (ss.71-113). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Teknolojisi ve Yaygın Eğitim Vakfı.

Basılı dergi

Engin, B. H. (2016). Markalaşma Kavramı Çerçevesinde Marka Ederi. Öneri Dergisi. 12 (46): 277-294.

Elektronik dergi

Yengin, D. & Algül, A. (2018). Küreselleşme Bağlamında Sanal Gerçeklik Kullanımı. Turkish Online Journal of Design, Art and Communication-TOJDAC. 10 (2): 155-126. doi: 10.7456/10902100.

Basılı Gazete

Kumcu. E. (2006, 11 Aralık). Büyüme yavaşlama sinyali veriyor. Hürriyet Gazetesi. s.9.

Elektronik Gazete

Mills, S. (2012, 16 Ekim). How Twitter is winning the 2012 US election. The Guardian. https://www.theguardian.com/commentisfree/2012/oct/16/twitter-winning-2012-us-election (Erişim tarihi: 10 Temmuz 2018).

Tez

Algül, N. (2006). Sanat Tarihinde Mahmut Akok. Marmara Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Türk Sanatı Anabilim Dalı Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul.

Web sayfası

Yavuz, E. (2018, 7 Kasım). Zaman ve İnsan Üzerine. https://dusunbil.com/zaman-ve-insan-uzerine. adresinden alındı. (Erişim tarihi: 10 Temmuz 2018).

Rapor

Taymaz, E. (2018). Dijital Teknolojiler ve Ekonomik Büyüme Raporu. (TÜSİAD-T/2018,10-600).

Elektronik Rapor

Taymaz, E. (2018). Dijital Teknolojiler ve Ekonomik Büyüme Raporu. (TÜSİAD-T/2018,10-600). https://www.tusiad.org/tr/yayinlar/raporlar/item/10130-dijital-teknolojiler-ve-ekonomik-buyume-raporu. (Erişim tarihi: 10 Temmuz 2018).



İletişim Bilgileri:

İletişim Çalışmaları Dergisi
İstanbul Aydın Üniversitesi, İletişim Fakültesi
Beşyol Mahallesi, İnönü Caddesi, Nu: 38 Sefaköy, Küçükçekmece/İstanbul

Tel: (212) 444 1 428 / 25302
Web: http://icd.aydin.edu.tr/
E-posta: icd@aydin.edu.tr

Araştırma ve Yayın Etiği İlkeleri


İÇD’ye gönderilen bilimsel yazılarda, Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği ile ilişkili yönergeler, ICMJE (International Committee of Medical Journal Editors) önerileri ve COPE (Committee on Publication Ethics)’un Editör ve Yazarlar için Uluslararası Standartları dikkate alınmalıdır. İntihal, verilerde sahtecilik ya da yanıltmacılık, yayın tekrarı, bölerek yayınlama ve araştırmaya katkısı olmayan kişilerin yazarlar arasında yer alması etik kurallar dahilinde kabul edilemez uygulamalardır. Bu ve benzeri uygulamalarla ilişkili herhangi etik bir usulsüzlük durumunda gerekli yasal işlemler yapılacaktır.
a) İntihal: Başkalarının özgün fikirlerini, metotlarını, verilerini veya eserlerini bilimsel kurallara uygun biçimde atıf yapmadan kısmen veya tamamen kendi eseri gibi göstermek, intihal kapsamında ele alınmaktadır. İntihalden kaçınmak için yazarlar bilimsel kurallara uygun bir şekilde atıf yapmalı ve araştırmaları içerisinde yer alan tüm bilimsel yazılara ait kaynak gösterimine dikkat etmelidirler.
b) Veride Sahtecilik: Bilimsel araştırmalarda gerçekte var olmayan ya da değişikliğe uğratılmış verileri kullanmak, veride sahtecilik kapsamında ele alınmaktadır. Yazarlar verilerini etik kurallar dahilinde toplayarak, süreç içerisinde geçerlik ve güvenirliği etkileyecek bir değişikliğe maruz bırakmadan analiz etmelidirler.
c) Çarpıtma: Araştırmadan elde edilen kayıtları ya da verileri değiştirmek, araştırmada kullanılmayan cihaz veya materyalleri kullanılmış gibi göstermek, destek alınan kişi ve kuruluşların çıkarları doğrultusunda araştırma sonuçlarını değiştirmek ya da şekillendirmek, çarpıtma kapsamında ele alınmaktadır. Yazarlar araştırma süreci ile ilişkili verdikleri bilgilerde dürüst, objektif ve şeffaf olmalıdırlar. Etik kuralları ihlal etmekten kaçınmalıdırlar.
d) Yayın Tekrarı: Aynı yayını, yapılmış olan önceki yayınlara atıf yapmaksızın ayrı yayınlar olarak sunmak, yayın tekrarı kapsamında ele alınmaktadır. Değerlendirilmek üzere gönderilen yayınların daha önce başka bir yerde yayımlanması ya da değerlendirme sürecinde olması ile ilişkili sorumluluk tamamen yazarlara aittir. Yazarlar tekrardan kaçınmalı, özgün ve orijinal araştırmalarını göndermeye özen göstermelidirler.
e) Bölerek Yayınlama: Bir araştırmanın sonuçlarını, araştırmanın bütünlüğünü bozacak şekilde ve uygun olmayan biçimde parçalara ayırıp birden fazla sayıda yayımlayarak bu yayınları ayrı yayınlar olarak sunmak, bölerek yayınlama kapsamında ele alınmaktadır. Yazarlar araştırma bütünlüğünü göz önünde bulundurmalı ve sonuçları etkileyecek bölmelerden kaçınmalıdırlar.
f) Yazarlık: Araştırmaya katkısı olmayan kişileri yazarlar arasına dâhil etmek ya da katkısı olan kişileri dâhil etmemek, haksız yazarlık kapsamında ele alınmaktadır. Araştırmanın planlanması, tasarımı, verilerin toplanması, analiz edilmesi, değerlendirilmesi, araştırmanın yayına hazırlanması ve son halinin ortaya koyulması aşamalarına tüm yazarlar yeterli düzeyde katkı sağlamış olmalıdırlar.


Etik Kurul İzni

Aşağıda yer alan araştırmalar için “Etik Kurul İzni” gerekmektedir. Makale yazarının kadrosunda yer aldığı kurumdan onaylı “Etik Kurul İzni” alınmalıdır. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar aşağıdaki gibidir:
· Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar,
· İnsan ve hayvanların (materyal/veriler dahil) deneysel ya da diğer bilimsel amaçlarla kullanılması,
· İnsanlar üzerinde yapılan klinik araştırmalar,
· Hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalar,
· Kişisel verilerin korunması kanunu gereğince retrospektif çalışmalar,
Ayrıca;
· Olgu sunumlarında “Aydınlatılmış onam formu”nun alındığının belirtilmesi,
· Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
· Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesidir.
Bu makalelerde kesinlikle “Etik Kurul İzni” makale içinde belirtilmelidir. Makalelerde Araştırma ve Yayın Etiğine uyulduğuna dair ifadeye yer verilmelidir.

Dergi için herhangi bir ücret talep edilmemektedir. Ayrıca kabul edilen bütün makaleler ücretsiz yayımlanmaktadır.

Editör

Veli Boztepe
Doç. Dr. Veli BOZTEPE İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Editör

Doç. Dr. Veli BOZTEPE (İstanbul Aydın Üniversitesi)

Editör Yardımcısı

Arş. Gör. Meltem BAŞARAN (İstanbul Aydın Üniversitesi)


Yayın Kurulu

Prof. Dr. Selahattin YILDIZ, İstanbul Aydın Üniversitesi, İletişim Fakültesi
Prof. Dr. Cem S. SÜTCÜ, Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi
Prof. Dr. Okan ORMANLI, İstanbul Kültür Üniversitesi, İletişim Fakültesi

Radyo-Televizyon, Televizyon Programcılığı, Televizyon Yayıncılığı, Sinema Sosyolojisi

Editör Yardımcısı

Meltem Başaran
Arş. Gör. Meltem BAŞARAN İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
İletişim ve Medya Çalışmaları, Radyo-Televizyon, Televizyon Programcılığı, Kültürel çalışmalar (Diğer)

Yayın Kurulu

Okan Ormanlı
Prof. Dr. Okan ORMANLI ISTANBUL KULTUR UNIVERSITY

Kurum Bilgileri: Sanat Ve Tasarım Fakültesi, Yeni Medya Ve İletişim Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Yeni Medya, Film Eleştirisi, Film Yapım ve Yönetimi
Cem Sütcü
Prof. Dr. Cem SÜTCÜ MARMARA ÜNİVERSİTESİ Web

He was born in Kırşehir. After graduating from Kabataş High School, he graduated from Marmara University, Department of Economics in 1990. He completed his master's degree in 1992 and his doctorate in 1995 in statistics at the same university. In 2006, he received the title of Associate Professor in the field of Communication Sciences. Informatics Association of Turkey Istanbul Branch Board of Directors and made his second presidency. In 2013, he became a Professor in Informatics.
He teaches Statistics, Research Methods, Measurement Methods in Social Media and Social Trade at the undergraduate and graduate level. He is the author of the book Personal Computers and Introduction to Use (1996), The Changing Face of Publishing (2005), Co-author of Measurement in the Transformation Process from Electronic Commerce to Social Commerce (2013) and Data Science (2018).
His research interest is on new media, social media, internet research methods, social network analysis. He shares his views on technology, new media, and informatics on the blog site cemsutcu.wordpress.com, which he sees as a book format of the near future.

Grafik, Sosyal ve Multimedya Verileri, İletişim ve Medya Çalışmaları, İstatistik
Aybike Serttaş
Prof. Dr. Aybike SERTTAŞ İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
İletişim Çalışmaları, Ekran ve Medya Kültürü, Film Yapım ve Yönetimi, Sinema ve Estetik

Yabancı Dil Editörü (İngilizce)

Nur Emine Koç
Doç. Dr. Nur Emine KOÇ İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ

Born in Istanbul, Nur Emine Koç completed her undergraduate education in 2002 at Istanbul University, Department of English Language and Literature, and her master's degree in 2005 from the same department. She completed her doctorate in Maltepe University, Social Sciences Institute, Department of Communication Studies in 2016. Koç, who also served as the assistant director of Foreign Languages, department and program head, translation office coordinator at Istanbul Aydın University; Language and Culture, Legal Translation, Written Media Translation, Consumer Society, Popular Culture, Reality Shows, Social Media and Mass Translation, Surveillance Society, Social Media, Education in New Media, Political Economy of New Media, Cinema and Literature, Literature Translation, Cinematographic Studies He is working on Globalization and Digital Labor. Nur Emine Koç, who has also been the editor of Istanbul Aydın University Foreign Languages, Media, Culture and Literature magazine since 2017, also has studies on digital diseases and translation studies. She has been working as the Vice Head of New Media and Communication Department at Istanbul Aydın University since November 2020.

İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, Örgütsel, Kişilerarası ve Kültürlerarası İletişim, Yeni Medya, Sinema Kuramları
Özlem Vatansever
Arş. Gör. Özlem VATANSEVER İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Özlem VATANSEVER, 1997 yılında İstanbul'da doğdu. İstanbul Aydın Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü'nden mezun oldu. 2019 yılında lisans eğitimini tamamladıktan sonra İstanbul Aydın Üniversitesi Televizyon ve Sinema Programı'nda yüksek lisans eğitimine devam etti. Yüksek lisans eğitimini tamamladıktan sonra 'Amerikan Ulusal Güvenlik Stratejisi: Marvel Sinematik Evreni' adlı ilk kitabını yayımladı. 2022 yılında İstanbul Üniversitesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü'nde doktora eğitimine başladı. Doktora tez aşamasında olan Vatansever, halen İstanbul Aydın Üniversitesi'nde araştırma görevlisi olarak görevine devam etmektedir. Mevcut araştırmaları 'Hollywood Sineması', 'Politik Sinema' ve 'Maduniyet Çalışmaları' üzerine odaklanmaktadır. 

Belgesel Film - Politik Sinema, Film Eleştirisi

All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)
by-nc.png