The purpose of
this particular study is to examine perceptions of prospective classroom
teachers regarding the concept of natural disaster through metaphors. The study
was done with 121 prospective classroom teachers, 78 females and 43 males, who
were being educated in the 2017-2018 academic year. In the study was employed
phenomenological design, one of the qualitative research methods, which allows
in depth examination of how the concept of natural disaster is perceived.
Opinions and thoughts of the study group about the concept were collected by
means of an interview form which contains incomplete sentences, such as
“Natural disaster resembles/is like………, because………” Content analysis technique
was used for analyzing the data. According to the findings obtained from the
study, the prospective teachers came up with 56 valid metaphors about the
concept of natural disaster. Those metaphors were gathered in nine different
categories depending on their common characteristics (n=9). The result of the
study reveals that the metaphors regarding natural disaster fall mostly in the
category of “damaging and destroying.” Besides, the most preferred metaphors by
the participants were destruction, disaster, death and human.
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının doğal afet
kavramına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla incelemektir. Bu araştırma,
2017-2018 eğitim öğretim yılının bahar döneminde öğrenim gören, 78’i kız ve 43’ü
erkek olmak üzere toplam 121 sınıf öğretmeni adayı ile yürütülmüştür.
Çalışmada, doğal afet kavramının nasıl algılandığına dair derinlemesine
incelemeye imkân tanıyan ve nitel araştırma yöntemlerinden biri olan
fenomenoloji (olgubilim) deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunun incelenen
kavramla ilgili görüş ve düşünceleri “doğal afet…………e/a benzer/gibidir;
çünkü……….” şeklinde eksik bırakılmış bir cümlenin bulunduğu görüşme formuyla
toplanmıştır. Verilerin analizinde ise içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmadan
elde edilen bulgulara göre öğretmen adayları doğal afet kavramına yönelik toplam
56 geçerli metafor üretmişlerdir. Bu metaforlar ortak özelliklerine göre (n=9) farklı
kategori altında toplanmıştır. Araştırma sonucuna göre doğal afet ile ilgili
metaforların daha çok “zarar verici ve yok edici olarak doğal afet” kategorisinde
yer aldığı tespit edilmiştir. Ayrıca katılımcıların en çok tercih ettiği
metaforlar ise yıkım, kıyamet, felaket, ölüm ve insan metaforları olmuştur.
Doğal Afet Metafor Öğretmen Adayı Öğretim Programı Öğretmen Adayı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beşeri Coğrafya |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |