The aim of this study is twofold: first, to introduce the concept of ‘geopolitical literacy’ to the national literature, and second, to reveal to reveal the geopolitics and geopolitical literacy perceptions of prospective geography and social studies teachers. This study adopted a qualitative approach using phenomenological methods to elucidate pre-service teachers’ perceptions and document analysis to provide a basis for geopolitical literacy. The data were obtained through interviews and document analysis to reveal the perceptions, experiences, and inferences of 18 pre-service social studies and geography teachers about the concept of geopolitics and geopolitical literacy. As a result of the interviews, it was concluded that most pre-service teachers tried to convey the concept of geopolitics in the context of location, politics, and Turkey. On the other hand, the concept of geopolitical literacy was expressed using map knowledge, countries and a series of inferences. At this point, it was seen that the explanations put forward by prospective teachers were mainly based on map knowledge and location.
Geopolitical Literacy Geopolitics Political Geography Geography
Bu çalışmanın amacı iki yönlüdür: birincisi, 'jeopolitik okuryazarlık' kavramını ulusal literatüre kazandırmak, ikincisi ise coğrafya ve sosyal bilgiler öğretmen adaylarının jeopolitik ve jeopolitik okuryazarlık algılarını ortaya çıkarmaktır. Çalışmada, öğretmen adaylarının algılarını aydınlatmak için fenomenolojik yöntem ve jeopolitik okuryazarlık için bir temel oluşturmak adına doküman analizi kullanılarak nitel bir yaklaşım benimsenmiştir. Veriler, 18 sosyal bilgiler ve coğrafya öğretmen adayının jeopolitik kavramı ve jeopolitik okuryazarlığa ilişkin algılarını, deneyimlerini ve çıkarımlarını ortaya çıkarmak için yapılan görüşmeler yoluyla ve doküman inceleme ile elde edilmiştir. Çalışmada, jeopolitik bağlamında öğretmen adaylarıyla yapılan görüşmelerden yararlanılarak nitel bir yaklaşım kullanılmıştır. Bu nedenle, öğretmen adaylarının çoğunluğunun jeopolitik kavramını konum, siyaset ve Türkiye bağlamında aktarmaya çalıştıkları sonucuna varılmıştır. Buna karşılık, jeopolitik okuryazarlık kavramı ise harita bilgisi, ülkeler ve bir dizi çıkarım açısından ifade edilmiştir. Bu noktada, öğretmen adayları tarafından öne sürülen açıklamaların ağırlıklı olarak harita bilgisine ve konuma dayandığı görülmüştür.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Coğrafya Eğitimi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi (Diğer), Siyasi Coğrafya |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 29 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 7 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 54 |