Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Examination of Total Quality Management in Health Sector Dissertations Profiles in Turkey (2012-2016)

Yıl 2017, Sayı: 2, 109 - 122, 05.09.2017

Öz

Aim: This
study aims to reveal the general profile of the dissertations about total
quality management in health services and to guide there searchers who plans to
write dissertations on this subject.



Method:
Content
analysis method wasused in categorizing the dissertation profiles examined.



Findings: It
has been seen that the master dissertations were studied both qualitative and
quantitative methods, and the doctoral dissertations were studied through
quantitative methods.



Conclusion: It has
been seen that, a great deal of work has been done on total quality management
but the number of studies in the health sector has been found to be less.

Kaynakça

  • 1. Gunarathne U. Relationship between Service Qualityand Customer Satisfaction in Sri Lankan Hotel Industry. International Journal of Scientificand Research Publications, 2014; 4(11): 1-8.
  • 2. Dursun T., Oskaybaş K. ve Gökmen C. The Quality of Service of The Distance Education. Social and Behavioral Sciences. 2013; (103): 1133-1151.
  • 3. İpek E. Liderlik ve Toplam Kalite Yönetimi Üzerine Etkileri. Sakarya Üniversitesi Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tez Projesi, Türkiye, 2012.
  • 4. Ovayolu N. ve Bahar A. Hemşirelik ve Kalite. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2006; 9 (1): 104-108.
  • 5. Arpat B., Şaşmaz N. ve Yürekli E. Sağlık hizmetlerinde kalite maliyetleri. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2014; 19(3): 313-332.
  • 6. Deniz H. M. ve Hobikoğlu H. E. Türkiye’de değere bağlı sağlık sistemitemelinde kamu ve özel sektör açısından algılanan hizmet kalitesi. International Conference on Eurasian Economies. 2011; 160-166.
  • 7. Kaya S., Tengilimoğlu D., Işık O., Akbolat M. ve Yılmaz A. Sağlık kurumlarında müşteri memnuniyeti. D. Tengilimoğlu içinde, Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Yayın No: 1821, 30-60, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, 2013.
  • 8. Çavuş M. Sağlık sektöründe toplam kalite yönetimi. Akademik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2013; 1(1): 238-257.
  • 9. Karadeniz S. İç Müşteri Memnuniyetinin Dış Müşteri Memnuniyetine Etkileri ve bir Araştırma. Sosya Bilimler Enstitüsü, İstanbul Arel Üniversitesi, Türkiye, 2013.
  • 10. Kıngır S., Karagöz Y.,Yıldız M. ve Ağraş S. Toplam kalite yönetimi ile ilgili çalışmalara katılım düzeyinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2009; 13(2): 255-278.
  • 11. Armutlu C. ve Sağlam Arı G. Yönetim Modalarının Yüksek Lisans ve Doktora Tezlerine Yansımaları: Bibliyometrik Bir Analiz. ODTÜ Geliştirme Dergisi. 2010; 1(23): 10.

Türkiye’de Sağlık Alanında Toplam Kalite Yönetimi Konusunda Yapılmış Tez Profillerinin İncelenmesi (2012-2016)

Yıl 2017, Sayı: 2, 109 - 122, 05.09.2017

Öz

Amaç: Bu
çalışma, sağlık hizmetlerinde toplam kalite yönetimi konusunda yapılan tezlerin
genel bir profilini ortaya koyarak bu konuda tez yazmayı planlayan
araştırmacılara yol göstermek amacıyla yapılmıştır.



Yöntem:
İncelenen
tez profillerinin kategorik hale getirilmesinde içerik analizi yöntemi
kullanılmıştır.



Bulgular:
Yüksek
lisans tezlerinin hem nitel hem de nicel yöntemlerle çalışıldığı; doktora
tezlerinin tamamının ise nicel yöntemlerle çalışıldığı bilgisine erişilmiştir.



Sonuç: Toplam
kalite yönetimi konusunda oldukça fazla çalışma yapıldığı ama sağlık
sektöründeki çalışma sayısının daha az olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • 1. Gunarathne U. Relationship between Service Qualityand Customer Satisfaction in Sri Lankan Hotel Industry. International Journal of Scientificand Research Publications, 2014; 4(11): 1-8.
  • 2. Dursun T., Oskaybaş K. ve Gökmen C. The Quality of Service of The Distance Education. Social and Behavioral Sciences. 2013; (103): 1133-1151.
  • 3. İpek E. Liderlik ve Toplam Kalite Yönetimi Üzerine Etkileri. Sakarya Üniversitesi Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tez Projesi, Türkiye, 2012.
  • 4. Ovayolu N. ve Bahar A. Hemşirelik ve Kalite. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2006; 9 (1): 104-108.
  • 5. Arpat B., Şaşmaz N. ve Yürekli E. Sağlık hizmetlerinde kalite maliyetleri. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2014; 19(3): 313-332.
  • 6. Deniz H. M. ve Hobikoğlu H. E. Türkiye’de değere bağlı sağlık sistemitemelinde kamu ve özel sektör açısından algılanan hizmet kalitesi. International Conference on Eurasian Economies. 2011; 160-166.
  • 7. Kaya S., Tengilimoğlu D., Işık O., Akbolat M. ve Yılmaz A. Sağlık kurumlarında müşteri memnuniyeti. D. Tengilimoğlu içinde, Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Yayın No: 1821, 30-60, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, 2013.
  • 8. Çavuş M. Sağlık sektöründe toplam kalite yönetimi. Akademik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2013; 1(1): 238-257.
  • 9. Karadeniz S. İç Müşteri Memnuniyetinin Dış Müşteri Memnuniyetine Etkileri ve bir Araştırma. Sosya Bilimler Enstitüsü, İstanbul Arel Üniversitesi, Türkiye, 2013.
  • 10. Kıngır S., Karagöz Y.,Yıldız M. ve Ağraş S. Toplam kalite yönetimi ile ilgili çalışmalara katılım düzeyinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2009; 13(2): 255-278.
  • 11. Armutlu C. ve Sağlam Arı G. Yönetim Modalarının Yüksek Lisans ve Doktora Tezlerine Yansımaları: Bibliyometrik Bir Analiz. ODTÜ Geliştirme Dergisi. 2010; 1(23): 10.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Klinik Tıp Bilimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özen İnam

Sema Koç Tütüncü

Yayımlanma Tarihi 5 Eylül 2017
Kabul Tarihi 30 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 2

Kaynak Göster

JAMA İnam Ö, Koç Tütüncü S. An Examination of Total Quality Management in Health Sector Dissertations Profiles in Turkey (2012-2016). IGUSABDER. 2017;:109–122.

 Alıntı-Gayriticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0)