Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BÖLGESEL GELİŞİMDE ÜNİVERSİTE STRATEJİLERİNİN ROLÜ: EDİRNE İLİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2016, Cilt: 13 Sayı: 3, 7 - 23, 15.07.2016

Öz

Dünyada ve Türkiye’de üniversitelerin, bulundukları bölgenin sosyal, kültürel ve ekonomik gelişmelerine katkı sağladıkları bilinmektedir. Trakya Üniversitesi sahip olduğu imkanlarıyla Edirne ili ve çevre illere hizmet sunmakta ve bölgenin gelişmesi için çaba göstermektedir. Bu araştırmanın amacı, Trakya Üniversitesi’nin bölgesel gelişimdeki katkısı üzerinde bölge halkının algısını belirlemektir. Bu bağlamda; Trakya Üniversitesi’nin bölgeye katkılarını ortaya koymak amacıyla Edirne İli’nde ikamet eden 1127 kişi üzerinde yüz yüze görüşme yöntemi kullanılarak bir anket çalışması uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre katılımcıların, Trakya Üniversitesi’nin bölgeye sosyal, kültürel ve ekonomik açılardan katkı sağladığını ve bölgede yer alan paydaşlar ile ilişkilerde bulunduğunu düşündüğü ortaya koyulmuştur. Diğer taraftan, Trakya Üniversitesi’nin bölgeye olan katkısının artırılması için çeşitli önerilere yer verilmiştir.

Kaynakça

  • Aydemir, S. (1994), “Karadeniz Teknik Üniversitesi’nin Kent ve Bölge Ekonomisine Doğrudan ve Dolaylı Ekonomik Etkileri”, Bölgesel Kalkınma Sempozyumu, KTÜ-Trabzon.
  • Beyazlı, D.Ş., Aydemir, Ş. ve Aydemir, S. (2005), “Girişimci Üniversite, Karadeniz Teknik Üniversitesi İş Dünyası, Sorunlar Beklentiler-Olası Çözümler”, Doğu Karadeniz Bölgesi Kalkınma Sempozyumu, Trabzon.
  • Bonaccorsi, A. and Daraio, C. (2007),“Chapter 1: Theoretical Perspectives on University Strategy”, Universities and Strategic Knowledge Creation: Specialization and Performance in Europe, Edited By: A. Bonaccorsi and C. Daraio, Edward Elgar Publishing Limited, Cheltenham.
  • Breznitz, S. M., O’Shear, P. and Allen,T. J. (2008), “University Commercialization Strategies in the Development of Regional Bioclusters”, The Journal of Product Innovation Management, 25, 129-142.
  • Büyük, K. ve Yavaşı M. (2010), “The Strategic Role of Universities in Local and Regional Development: Case of Cankiri Karatekin University-Turkey”, 2nd International Symposium on Sustainable Development, Sarajevo.
  • Cohen, L., L. Manion and K. Morrison (2007), Research Methods in Education, 6th Edition, Routledge, New York, USA.
Yıl 2016, Cilt: 13 Sayı: 3, 7 - 23, 15.07.2016

Öz

Kaynakça

  • Aydemir, S. (1994), “Karadeniz Teknik Üniversitesi’nin Kent ve Bölge Ekonomisine Doğrudan ve Dolaylı Ekonomik Etkileri”, Bölgesel Kalkınma Sempozyumu, KTÜ-Trabzon.
  • Beyazlı, D.Ş., Aydemir, Ş. ve Aydemir, S. (2005), “Girişimci Üniversite, Karadeniz Teknik Üniversitesi İş Dünyası, Sorunlar Beklentiler-Olası Çözümler”, Doğu Karadeniz Bölgesi Kalkınma Sempozyumu, Trabzon.
  • Bonaccorsi, A. and Daraio, C. (2007),“Chapter 1: Theoretical Perspectives on University Strategy”, Universities and Strategic Knowledge Creation: Specialization and Performance in Europe, Edited By: A. Bonaccorsi and C. Daraio, Edward Elgar Publishing Limited, Cheltenham.
  • Breznitz, S. M., O’Shear, P. and Allen,T. J. (2008), “University Commercialization Strategies in the Development of Regional Bioclusters”, The Journal of Product Innovation Management, 25, 129-142.
  • Büyük, K. ve Yavaşı M. (2010), “The Strategic Role of Universities in Local and Regional Development: Case of Cankiri Karatekin University-Turkey”, 2nd International Symposium on Sustainable Development, Sarajevo.
  • Cohen, L., L. Manion and K. Morrison (2007), Research Methods in Education, 6th Edition, Routledge, New York, USA.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Sayı
Yazarlar

Seyhan Bilir Güler

İşıl Usta

Serol Karalar

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2016
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Güler, S. B., Usta, İ., & Karalar, S. (2016). BÖLGESEL GELİŞİMDE ÜNİVERSİTE STRATEJİLERİNİN ROLÜ: EDİRNE İLİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Kastamonu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(3), 7-23.