Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Pazarlama Odaklı Halkla İlişkiler Çalışmalarının Üniversite Adayları Üzerindeki Etkisi: Devlet ve Vakıf Üniversitelerinin Karşılaştırılması

Yıl 2016, Cilt: 14 Sayı: 4, 80 - 93, 15.10.2016

Öz

Araştırmanın amacı; öğrencilerin üniversite tercihlerine etki eden pazarlama odaklı halkla ilişkiler faaliyetlerinin tercihler üzerindeki etkilerini belirlemektir. Araştırmanın kapsamı; araştırma 2 tane devlet üniversitesi ve 2 vakıf üniversitesi olmak üzere toplam 4 üniversiteyi kapsamaktadır. 

Araştırmanın yöntemi; araştırmada anket yöntemi kullanılmış olup anket verileri Spss for Windows 17.0 istatistik paket programına kodlanarak yüklenmiştir. Daha sonra yine bu program aracılığıyla tasnif ve analiz edilmiştir. Araştırmanın önemi; Üniversiteler sahip oldukları özelliklerini, kurumsal kimliklerini, eğitim kadrolarını, teknolojik yeterliliklerini, staj ve iş imkanlarını öğrenci adaylarına çeşitli iletişim mecralarını kullanarak duyurmakta ve onların tercihlerini etkilemeye çalışmaktadır. Yoğun bir genç nüfusa sahip olan ülkemizde her yıl bir buçuk milyondan fazla insan üniversite sınavına girmekte ve bu sınavda başarılı olanlar 104’ü devlet üniversitesi 72’si vakıf üniversitesi olmak üzere toplamda 176 üniversite arasından tercih yapmak durumunda kalmaktadırlar. Türkiye’de yükseköğretim kurumlarına ciddi bir talep olmakla birlikte Vakıf üniversitelerinin eğitim ücretlerini karşılayabilecek adayların sayısı düşük seviyededir. Bu durum vakıf üniversiteleri arasında ciddi bir rekabet yaratmakta ve bu durum pazarlama odaklı halkla ilişkiler çalışmalarının ön plana çıkmasına sebep olmaktadır. Devlet üniversiteleri de vakıf üniversiteleri kadar olmasa da bu sürece dahil olmakta ve çeşitli pazarlama odaklı halkla ilişkiler çalışmaları yürütmek suretiyle öğrenci tercihlerini etkilemeye çalışmaktadırlar. 

Kaynakça

  • Asna Alaeeddin (1998) Public Relations Temel Bilgiler, 2. Baskı, Der Yayınları, İstanbul. Bozkurt İzzet (2006) İletişim Odaklı Pazarlama Tüketiciden Müşteri Yaratmak, MediaCat Kitapları, 3. Basım, İstanbul.
  • Demirtaş Mine (2012) “Vakıf Üniversitelerinin Tanıtım Faaliyetlerinin Öğrenci Tercihleri Üzerindeki Etkileri: İstanbul Aydın Üniversitesi Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma”, e-Journal of New World Sciences Academy, Volume: 7, Number: 4, 212-231.
  • Dilek Serkan (2016) Oyun Teorisi Eşliğinde Sanayi Ekonomisi, Seçkin Yayınları, Ankara.
  • Gegez Ercan; Ulusoy, Erkul, Bulut, Özlem (2002), “İşletmelerde Pazarlama ve Halkla İlişkiler İlişkisi”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı: 13, İstanbul, Sayfa: 445-463.
Yıl 2016, Cilt: 14 Sayı: 4, 80 - 93, 15.10.2016

Öz

Kaynakça

  • Asna Alaeeddin (1998) Public Relations Temel Bilgiler, 2. Baskı, Der Yayınları, İstanbul. Bozkurt İzzet (2006) İletişim Odaklı Pazarlama Tüketiciden Müşteri Yaratmak, MediaCat Kitapları, 3. Basım, İstanbul.
  • Demirtaş Mine (2012) “Vakıf Üniversitelerinin Tanıtım Faaliyetlerinin Öğrenci Tercihleri Üzerindeki Etkileri: İstanbul Aydın Üniversitesi Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma”, e-Journal of New World Sciences Academy, Volume: 7, Number: 4, 212-231.
  • Dilek Serkan (2016) Oyun Teorisi Eşliğinde Sanayi Ekonomisi, Seçkin Yayınları, Ankara.
  • Gegez Ercan; Ulusoy, Erkul, Bulut, Özlem (2002), “İşletmelerde Pazarlama ve Halkla İlişkiler İlişkisi”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı: 13, İstanbul, Sayfa: 445-463.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Sayı
Yazarlar

M. Erhan Summak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ekim 2016
Gönderilme Tarihi 2 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 14 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Summak, M. E. (2016). Pazarlama Odaklı Halkla İlişkiler Çalışmalarının Üniversite Adayları Üzerindeki Etkisi: Devlet ve Vakıf Üniversitelerinin Karşılaştırılması. Kastamonu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(4), 80-93.