Araştırmanın amacı; öğrencilerin üniversite tercihlerine etki eden pazarlama odaklı halkla ilişkiler faaliyetlerinin tercihler üzerindeki etkilerini belirlemektir. Araştırmanın kapsamı; araştırma 2 tane devlet üniversitesi ve 2 vakıf üniversitesi olmak üzere toplam 4 üniversiteyi kapsamaktadır.
Araştırmanın yöntemi; araştırmada anket yöntemi kullanılmış olup anket verileri Spss for Windows 17.0 istatistik paket programına kodlanarak yüklenmiştir. Daha sonra yine bu program aracılığıyla tasnif ve analiz edilmiştir. Araştırmanın önemi; Üniversiteler sahip oldukları özelliklerini, kurumsal kimliklerini, eğitim kadrolarını, teknolojik yeterliliklerini, staj ve iş imkanlarını öğrenci adaylarına çeşitli iletişim mecralarını kullanarak duyurmakta ve onların tercihlerini etkilemeye çalışmaktadır. Yoğun bir genç nüfusa sahip olan ülkemizde her yıl bir buçuk milyondan fazla insan üniversite sınavına girmekte ve bu sınavda başarılı olanlar 104’ü devlet üniversitesi 72’si vakıf üniversitesi olmak üzere toplamda 176 üniversite arasından tercih yapmak durumunda kalmaktadırlar. Türkiye’de yükseköğretim kurumlarına ciddi bir talep olmakla birlikte Vakıf üniversitelerinin eğitim ücretlerini karşılayabilecek adayların sayısı düşük seviyededir. Bu durum vakıf üniversiteleri arasında ciddi bir rekabet yaratmakta ve bu durum pazarlama odaklı halkla ilişkiler çalışmalarının ön plana çıkmasına sebep olmaktadır. Devlet üniversiteleri de vakıf üniversiteleri kadar olmasa da bu sürece dahil olmakta ve çeşitli pazarlama odaklı halkla ilişkiler çalışmaları yürütmek suretiyle öğrenci tercihlerini etkilemeye çalışmaktadırlar.
Bölüm | Sayı |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2016 |
Gönderilme Tarihi | 2 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 14 Sayı: 4 |