Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Üçgende Açıortay ve Kenarortay Belirleme Durumlarının İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 1, 81 - 97, 30.06.2021

Öz

Bu araştırmanın amacı, 8. Sınıf öğrencilerinin üçgende açıortay ve kenarortay belirlerken yaşadıkları durumların belirlenmesi ve bu durumların sistematik bir şekilde aktarılmasıdır. Bu amaca yönelik olarak nitel araştırma yöntemlerinden bir durum çalışması yürütülmüştür. Akademik başarısı yüksek 6 öğrenci ile görev temelli görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görev durumları iki bölümden oluşmaktadır. Bu bölümler; üçgenlere ait açıortayların çizilmesi ve kenarortayların çizilmesidir. Toplanan veriler içerik analizi yaklaşımı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin açıortayı ve kenarortayı açıklamakta güçlük çektikleri, cetvel ve açıölçeri yeterince kullanmayı bilmedikleri ve ilgili kavramları yükseklik kavramı ile karıştırdıkları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin açıortay ve kenarortay belirlerken yaşadıkları zorluklar belirlenerek temalar altında sunulmuştur.

Kaynakça

  • Battista, M. T. (2002). Learning Geometry in A Dynamic Computer Environment. Teaching Children Mathematics. 8(6), 633-639.
  • Baumard, P., ve Starbuck, Wi. H. (2005). Learning from failures: Why it may not happen, Long Range Planning, 38, 281–298.
  • Blanco, L. J. (2001). Errors in the teaching/learning of the basic concepts of geometry. International Journal for Mathematics Teaching and Learning, No. 24
  • Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative and mixed method approaches. Tousand Oaks Califormia: Sage Publications.
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gutierrez A. ve Jamie, A. (1999). Preservice primary teachers’ understanding of the concept altitude of a triangle. Journal of Mathematics Teacher of Education, 2 (3), 253-275.
  • Hızarcı, S., Ada, Ş. ve Elmas, S. (2006). Geometrideki temel kavramların öğretilmesi ve öğrenilmesindeki hatalar. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 337-342.
  • İçel, R. (2011). Bilgisayar destekli öğretimin matematik başarısına etkisi: Geogebra örneği. (Yüksek Lisans Tezi) Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Kaya, N. (2018). Sekizinci sınıf öğrencilerinin üçgenler konusundaki kavram yanılgılarının incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Koichu, B., ve Harel, G. (2007). Triadic interaction in clinical task-based interviews with mathematics teachers. Educational Studies in Mathematics, 65(3), 349-365.
  • Köroğlu, H., Yavuz, G. ve Ertem, S. (2004). 11.Sınıf Öğrencilerinin Geometri Dersinde Karşılaştıkları Bazı Kavram Yanılgıları Ve Çözüm Önerileri. Gazi Üniversitesi XII. Eğitim Bilimleri Sempozyumu.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). Matematik dersi öğretim programı.
  • Miles, M. B., ve Huberman, A. M. (1994). Quality data analysis: An expanded sourcebook. Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Minsky, M. (1994). Negative expertise. International Journal of Expert Systems, 7(1), 13–19.
  • Silverman, D. (2009). Interpreting Qualitative Data: Methods for Analysing Talk, Text and Interaction. London: SAGE
  • Şengül Akdemir, T. (2017). Ortaokul öğrencilerininaçılar ve üçgenler ile ilgili kavram imgeleri. (Yüksek lisans tezi.) Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Investigation of Middle School 8th Grade Students’ Determination of Bisector and Median in Triangle

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 1, 81 - 97, 30.06.2021

Öz

The aim of this study is to determine the situations experienced by 8th grade students while determining bisector and median in triangle and to convey these situations in a systematic way. For this purpose, a case study from qualitative research methods was conducted. Task-based interviews were made with 6 students with high academic success. Task situations consist of two parts: Drawing bisector of the triangles and drawing medians of the triangle. Collected data were analyzed with content analysis approach. As a result of the study, it was concluded that the students had difficulty in explaining the bisector and the median, they did not know how to use rulers and protractors, and they confused the bisector and median with the altitude. In addition, the difficulties experienced by the students in drawing the bisector and median were determined and presented under themes.

Kaynakça

  • Battista, M. T. (2002). Learning Geometry in A Dynamic Computer Environment. Teaching Children Mathematics. 8(6), 633-639.
  • Baumard, P., ve Starbuck, Wi. H. (2005). Learning from failures: Why it may not happen, Long Range Planning, 38, 281–298.
  • Blanco, L. J. (2001). Errors in the teaching/learning of the basic concepts of geometry. International Journal for Mathematics Teaching and Learning, No. 24
  • Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative and mixed method approaches. Tousand Oaks Califormia: Sage Publications.
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gutierrez A. ve Jamie, A. (1999). Preservice primary teachers’ understanding of the concept altitude of a triangle. Journal of Mathematics Teacher of Education, 2 (3), 253-275.
  • Hızarcı, S., Ada, Ş. ve Elmas, S. (2006). Geometrideki temel kavramların öğretilmesi ve öğrenilmesindeki hatalar. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 337-342.
  • İçel, R. (2011). Bilgisayar destekli öğretimin matematik başarısına etkisi: Geogebra örneği. (Yüksek Lisans Tezi) Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Kaya, N. (2018). Sekizinci sınıf öğrencilerinin üçgenler konusundaki kavram yanılgılarının incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Koichu, B., ve Harel, G. (2007). Triadic interaction in clinical task-based interviews with mathematics teachers. Educational Studies in Mathematics, 65(3), 349-365.
  • Köroğlu, H., Yavuz, G. ve Ertem, S. (2004). 11.Sınıf Öğrencilerinin Geometri Dersinde Karşılaştıkları Bazı Kavram Yanılgıları Ve Çözüm Önerileri. Gazi Üniversitesi XII. Eğitim Bilimleri Sempozyumu.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). Matematik dersi öğretim programı.
  • Miles, M. B., ve Huberman, A. M. (1994). Quality data analysis: An expanded sourcebook. Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Minsky, M. (1994). Negative expertise. International Journal of Expert Systems, 7(1), 13–19.
  • Silverman, D. (2009). Interpreting Qualitative Data: Methods for Analysing Talk, Text and Interaction. London: SAGE
  • Şengül Akdemir, T. (2017). Ortaokul öğrencilerininaçılar ve üçgenler ile ilgili kavram imgeleri. (Yüksek lisans tezi.) Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makale
Yazarlar

Kazım Çağlar Şengün 0000-0002-8656-1532

Süha Yılmaz 0000-0002-8330-9403

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Kabul Tarihi 29 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şengün, K. Ç., & Yılmaz, S. (2021). Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Üçgende Açıortay ve Kenarortay Belirleme Durumlarının İncelenmesi. International Journal of Active Learning, 6(1), 81-97.
----------