Ziyaretçileri seyahat
davranışlarını yapmaya iten güdülerin incelenmesi, motivasyon faktörlerinin
ortaya konması açısından önemlidir. Önceki araştırmalar, ziyaretçilerin ihtiyaç
ve isteklerini tatmin edecek destinasyonlar seçme yönünde eğilimli olduklarını
göstermektedir. Ziyaretçi motivasyonu tanımlanırken kim, ne zaman, nerede,
nasıl gibi soruların açıklanması mümkün olduğu halde, neden sorusunun
açıklanması zor olmaktadır. Bu durum, ziyareti gerçekleştiren bireylerin farklı
kültürlerden gelmeleri ile istek ve ihtiyaçlarının ve içsel motivasyonlarının
oluşturduğu davranış ve yönelişlerinin birbirinden farklı olmasından
kaynaklanmaktadır.
Günümüzde
seyahat sebeplerinin arasında yer almaya başlayan yerel yiyecekler, gastronomi
turizminin önemli bir parçası haline gelmiştir. Alternatif turizm türleri
arasında yer alan gastronomi turizmi ile yerel yiyecekler arasında yakın bir
ilişki vardır. Yerel yiyecek ve içecekler bir bölge için çekim unsuru
olabilmektedir. Temel olarak yerel yiyecekler, belli bir bölge ve yöreye özgü,
üretimi, pişirmesi, tüketimi, sunumu, tadı farklı olan yiyeceklerdir. Yerel
yiyeceklerin tüketiminin gastronomi turizmi bağlamında değerlendirilmesi için
seyahat amacının yiyecek olması gerekmektedir. Bu derlemede, öncelikle
ziyaretçi motivasyonu kavramına değinilmiş olup sonrasında yerel yiyecekler ve
gastronomi turizmi kavramları üzerinde durulmuştur.
Exploring the motives that drive visitors to do their travel behavior is
important for research. Previous research explaining visitor motivation
suggests that visitors tend to choose destinations that will satisfy their
needs and desires. While defining visitor motivation, it is difficult to
explain why instead of where, when, where and how. The difficulty of answering
“why” is that the wishes, needs, cultures and the behavior and direction of visitors’
inner motivations are different.
Local foods, which are now among the travel reasons, have become an
important part of gastronomic tourism. There is a close relationship between local
foods and gastronomy tourism, which are among the alternative tourism types.
The notion of visitor, including day-trippers and tourists, represents the
majority of participants in gastronomy tourism. Local food and drinks can be an
attraction for a region. Basically, local foods are foods that are specific to
a particular region and producing, cooking, consuming, serving and tastes are
different in every region. In order to assess the consumption of local foods in
the context of gastronomic tourism, it is necessary that the main travel reason
should be food. In this review, initially, the concept of motivation was given,
and then, local food and gastronomy concepts were emphasized.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 20 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |