The aim of this study was to determine the awareness of the managers working in accommodation establishments regarding climate change, the adaptation strategies they apply to climate change in their establishments, the obstacles they encounter in their adaptation strategies, and their needs. To achieve the aim of the study, the interview technique, one of the qualitative research approaches, was used. The criterion sampling method was used to determine the accommodation establishments operating in Rize. 7 managers from accommodation establishments operating in Rize voluntarily participated in the interview held within the scope of the study. The data obtained from the interview were analyzed in the MAXQDA program. The data obtained were analyzed by using descriptive analysis, a deductive data analysis technique. In the light of the findings obtained as a result of the analysis, it was concluded that the participants’ awareness of climate change was at a low level. It was determined that there was no strategy applied for climate change in the majority of enterprises, but there were implementations for saving in enterprises. On the other hand, establishments having an adaptation strategy for climate change adopted a strategy only in terms of education and management. In addition, among the obstacles faced by establishments in their climate change adaptation strategies are lack of awareness, limited knowledge, and lack of financial power and sufficient leadership. In order for establishments to adopt adaptation strategies for climate change, increased awareness of this phenomenon, sufficient information, good leadership and incentives are needed. As a result of the study, various suggestions were made for scientific studies and implementations for the future.
Climate Change Accommodation Establishments Adaptation Strategies Rize
Bu çalışmanın amacı, konaklama işletmelerinde çalışan yöneticilerin iklim değişikliğine yönelik farkındalıklarını, işletmelerinde iklim değişikliğine yönelik uyguladıkları adaptasyon stratejilerini, adaptasyon stratejilerinde karşılaştıkları engelleri ve ihtiyaçları belirlemektir. Çalışmanın amacına ulaşmak için nitel araştırma yaklaşımından görüşme tekniği kullanılmıştır. Rize’de faaliyet gösteren konaklama işletmelerinin belirlenmesi için ölçüt örnekleme yönteminden faydalanılmıştır. Çalışma kapsamında yapılan görüşmeye, Rize’de faaliyet gösteren konaklama işletmelerinden 7 yönetici gönüllü olarak katılım sağlamıştır. Görüşme sonunda elde edilen veriler MAXQDA programında analiz edilmiştir. Elde edilen veriler tümdengelimci veri analiz tekniğinden betimsel analizden faydalanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda elde edilen bulgular ışığında, katılımcıların iklim değişikliğine yönelik farkındalıklarının düşük seviyede olduğu sonucuna ulaşılmıştır. İşletmelerin çoğunluğunda iklim değişikliğine yönelik uygulanan herhangi bir stratejinin olmadığı ancak işletmelerde tasarruf amaçlı uygulanan uygulamaların olduğu belirlenmiştir. İklim değişikliğine yönelik adaptasyon stratejisine sahip olan işletmeler ise yalnızca eğitimsel ve yönetimsel açıdan bir strateji benimsemektedirler. Ayrıca işletmelerin iklim değişikliği adaptasyon stratejilerinde karşılaştıkları engeller arasında farkındalığın olmaması, sınırlı bilgi, maddi güç ve yeterli düzeyde liderliğin olmaması yer almaktadır. İşletmelerin iklim değişikline yönelik adaptasyon stratejilerini benimsenmesi için bu olguya ilişkin farkındalığın arttırılmasına, yeterli düzeyde bilginin olmasına, iyi bir liderliğin olmasına ve teşviklere ihtiyaç duyulmaktadır. Çalışma sonucunda gelecek dönemde yapılacak bilimsel çalışmalara ve uygulamalara çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
İklim Değişikliği Konaklama İşletmeleri Adaptasyon Stratejileri Rize.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sürdürülebilir Turizm, Turizm Yönetimi, Turizm (Diğer) |
Bölüm | Özgün Bilimsel Makale |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 27 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1 - Uluslararası Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi |