Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The effect of digital stories prepared according to realistic mathematics education on students' mathematical achievements, anxiety and attitudes

Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 1, 120 - 146, 29.02.2024
https://doi.org/10.47806/ijesacademic.1417162

Öz

This research examined the effects of digital stories prepared according to Realistic Mathematics Education (RME) on the mathematics achievement, anxiety and attitudes of 4th-grade students. A quasi-experimental design with the pretest-posttest control group, one of the quantitative research designs, was used in the research. The research was conducted with 69 fourth-grade students studying in a public primary school in the Tarsus district of Mersin province in the second term of the 2021-2022 academic year. In the experimental group, the teaching was carried out by the researcher using digital stories prepared according to RME, the researcher carried out the learning in one of the control groups according to the current curriculum, and the classroom teacher carried out the teaching in the other control group according to the current curriculum for seven weeks. Two-factor ANOVA (mixed ANOVA) was used for mixed measurements to analyse the data obtained from the study. As a result of the statistical analyses, it was determined that digital stories prepared according to RME made a significant difference in the increase of students' academic achievement and mathematics attitudes but did not create a substantial difference in mathematics anxiety.

Kaynakça

  • Akış, A. (2022). Üstbilişsel stratejilerle desteklenen gerçekçi matematik eğitiminin üçüncü sınıf öğrencilerinin akademik başarıları, matematik tutumları ve üstbilişsel becerilerine etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dalı, Adana.
  • Akyüz, M. F. (2010). Gerçekçi Matematik Eğitimi (RME) yönteminin ortaöretim 12. sınıf matematik (integral ünitesi) öğretiminde öğrenci başarısına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Alacacı, C. (2016). Gerçekçi Matematik Eğitimi, E. Bingölbali, S. Arslan ve İ. Ö. Zembat içinde, Matematik Eğitiminde Teoriler (s. 341-353), Ankara: Pegem Akademi.
  • Alpar, D., Batdal, G. & Avcı, Y. (2007). Öğrenci merkezli eğitimde eğitim teknolojileri uygulamaları. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 19-31.
  • Altıparmak, K., Aklar, M. A. & Dursun, G. (2017). Bir günlüğüne matematik öğretmeni olsaydım, neler yapardım/yapmazdım: Öğrenci görüşleri. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi (YYU Journal of EducationFaculty), 14(1), 1117-1140.
  • Astuti,N.R., Gunarhadi & Mintasih (2020). The effect of RME on mathematics learning outcomes viewed mathematic communication skills. International Journal of Educational Research Review,5(1),43-53. Aydoğmuş, E. (2010). Lise 1 fizik dersi iş- enerji konusunun öğretiminde 5e modelinin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisinin araştırılması. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 83-94.
  • Barnes, H. (2004). Realistic mathematics education: eliciting alternative mathematical conceptions of learners. African Journal of Research in SMT Education, 8(1), 53–64.
  • Barrett, H. (2006). Researching and evaluating digital storytelling as a deep learning tool. Technology and Teacher Education International, pp. 1, 647–654.
  • Barret, H. C. (2009). How to create simple digital stories. http://electronicportfolios.com/digistory/howto.html Baykul, Y. (1999). İlköğretimde etkili öğretme ve öğrenme el kitabı, ilköğretimde matematik öğretimi (Modül 6). Ankara: Milli Eğitim Yayınları.
  • Bonotto, C. (2005). How informal out-of-school mathematics can help students make sense of formal in-school mathematics: The case of multiplying by decimal numbers. Mathematical Thinking and Learning, 7(4), 313–344.
  • Bromberg, N. R., Techatassanasoontorn, A. A. & Andrade, A. D. (2013). Engaging students: Digital Storytelling in information systems learning. Pacific Asia Journal of the Association for Information Systems, 5(1), 1-22.
  • Burmark, L. (2004). Visual presentations that prompt, flash, and transform. Media and Methods,40(6), 4–5.
  • Büyükcengiz, M. (2017). Dijital öyküleme metodunun ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersi akademik başarı, bilimsel süreç becerileri ve derse yönelik tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Antalya.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, M. (2012). İlköğretim 3. sınıflarda ölçme konusunda gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının öğrenci başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, Bolu.
  • Cansız, Ş. (2015). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının öğrencilerin matematik başarısına ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisi, Yayımlanmamış Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı, Erzurum.
  • Cengiz, S. & Eğmir, E. (2022). The effect of realistic mathematics education on academic achievement, motivation and retention of fifth-grade students. Universal Journal of Educational Research 10(3), 225-239.
  • Civelek, Ş., Meder, M., Tüzen, H. & Aycan, C. (2003). Matematik öğretiminde karşılaşılan aksaklıklar. http://www.matder.org.tr/Default.asp?id=10
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches. USA: SAGE Publications.
  • Çakır, P. (2013). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının ilköğretim 4. Sınıf öğrencilerinin erişilerine ve motivasyonlarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Programı, İzmir.
  • Çiçek, M. (2018). Dijital hikâyeleme yöntemini kullanmanın altıncı sınıf fen bilimleri dersindeki etkisinin incelenmesi: bir karma yöntem araştırması. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Ankara.
  • Çiftçi, K. (2022). Scratch destekli gerçekçi matematik eğitiminin paralarımız alt öğrenme alanındaki akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzincan.
  • Çilingir, E. (2015). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının ilkokul öğrencilerinin görsel matematik okuryazarlığı düzeyine ve problem çözme becerilerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı, Adana.
  • Demir, G. (2017). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının meslek lisesi öğrencilerinin matematik kaygısına, matematik özyeterlik algısına ve başarısına etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretim Programı, Aydın.
  • Demirbaş, İ. (2019). Dijital öykülerin ilkokul öğrencilerinin dinlediğini anlama ve yaratıcı yazma becerilerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, Sınıf Eğitimi Bilim Dalı, Kırşehir.
  • Demirer, V. (2013). İlköğretimde e-öyküleme kullanımı ve etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Dinçer, B. (2019). Dijital hikaye temelli matematik öğretiminin ortaokul öğrencilerinin kavram öğrenmeleri üzerine etkileri. Yayımlamamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı, İzmir.
  • Doğan, B. (2007). Implementation of digital storytelling in the classroom by teachers trained in a digital storytelling workshop. Unpublished Doctoral Dissertation. University of Houston, Texas. Doğan, Y. (2007). İlköğretim çağındaki 10-14 yaş grubu öğrencilerinin gelişim özellikleri. U.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(13), 155-187.
  • Dupain, M. & Maguire, L. (2005). Digital Storybook Projects 101: How to create and implement digital storytelling into the curriculum, in 21st Annual Conference on Distance Teaching and Learning, p. 6, 2014.
  • Erdoğan, H. (2018). Gerçekçi matematik eğitimine dayalı matematik öğretiminin akademik başarı, kalıcılık ve yansıtıcı düşünme becerisine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı, Denizli.
  • Fauzan, A. (2002). Applyıng realistic mathematics education (RME) in teaching geometry in Indonesian primary schools. Unpublished Doctoral Dissertation. University of Twente.
  • Filiz, T. (2022). Matematik öğrenme güçlüğü riski olan öğrenciler için gerçekçi matematik eğitimi ile öğretim tasarım modeli geliştirme, uygulama ve değerlendirme. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Trabzon Üniversitesi, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Bilim Dalı, Trabzon.
  • Gravemeijer, K.P.E. (1999). Developmental research: Fostering a dialectic relation between theory and practice. In J. Anghileri (Ed.), Principles and Practice in Arithmetic Teaching. London: Open University Press. Green, M.R. (2011). Teaching the writing process through digital storytelling in pre-service education. Unpublished Doctoral Dissertation, University of Texas A&M: USA.
  • Gülburnu, M. ve Yıldırım, K. (2015). İlkokul ve ortaokul öğrencilerine yönelik matematik tutum ölçeği geliştirilmesi ve uygulanması. VI. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara.
  • Hadi, S. (2002). Effective teacher professional development for the implementation of realistic mathematics education in Indonesia. Enschede: Doctoral dissertation, University of Twente.
  • Hembree, R. (1990). The nature, effects, and relief of mathematics anxiety. Journal for Research in Mathematics Education, pp. 21, 33–46.
  • Herman, M. Arnawa M. & Ardipal (2018). The effect of realistic mathematic education (RME) toward motivation and learning achievement of the fourth-grade elementary students. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 178, 508-511.
  • Hung, C.M., Hwang, G.J., & Huang, I. (2012). A project-based digital storytelling approach for improving students’ learning motivation, problem-solving competence and learning achievement. Educational Technology & Society, 15(4), 368-379.
  • Işık, S. (2019). Diziler konusunun gerçekçi matematik eğitimi etkinlikleriyle öğretiminin öğrenci başarısına matematik tutumuna etkisi ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi Bilim Dalı, Malatya.
  • Işıtan, H. & Doğan, M. (2018). Gerçekçi Matematik Eğitiminin tam sayılar konusundaki başarı ve kalıcılığa etkisi. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 1-9.
  • İnceelli, A. (2005). Dijital hikâye anlatımının bileşenleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(3), 132–142.
  • Kahraman, Ö. (2013). Dijital hikâyecilik metoduyla hazırlanan öğretim materyallerinin öğrenme döngüsü giriş aşamasında kullanılmasının fizik dersi başarısı ve motivasyonu düzeyine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Kan, A. (2019). İlkokul 4. sınıf kesirler alt öğrenme alanı için gerçekçi matematik eğitimi yönteminin öğrenci başarısına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İzmir. Karasar, N. (2009) Bilimsel araştırma yöntemleri. Nobel Yayınları, Ankara.
  • Katipoğlu, S. N., Katipoğlu, M. & Sezer, S. (2021). The effect of teaching maths through storytelling on students' math achievement. Academy Journal of Educational Sciences, 5(1), 15-26.
  • Kaya, M. F. (2019). İlkokul öğretim programlarının teknoloji entegrasyonu bakımından incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 1063-1091.
  • Kaylak, S. (2014). Gerçekçi matematik eğitimine dayalı ders etkinliklerinin öğrenci başarısına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Matematik Eğitimi Bilim Dalı, Konya.
  • Khazaal, H. F. (2015). Problem-solving method based on e-learning system for engineering education. Journal of College Teaching & Learning, 12(1), 1-12.
  • Korkmaz, E. & Tutak, T. (2017). Dönüşüm geometrisi konularının gerçekçi matematik eğitimi etkinlikleriyle işlenmesinin öğrenci başarısına ve matematik tutumuna etkisi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 30-42.
  • Korkmaz, E. & Korkmaz, C. (2017). Ebob-Ekok konusunun gerçekçi matematik eğitimi etkinlikleriyle öğretiminin başarı ve tutuma etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(39), 504-523.
  • Korthagen, F. & Russell, T. (1999). Building teacher education on what we know about teacher development. Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA), Montreal, Canada.
  • Kulla Abbott, T.M. (2006). Developing literacy practices through digital storytelling. Unpublished Doctoral Dissertation. University of Missouri, St. Louis.
  • Kurt, E. S. (2015). Gerçekçi matematik eğitiminin uzunluk ölçme konusunda başarı ve kalıcılığa etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Eğitimi Ana Bilim Dalı, Samsun.
  • Le, T. A. (2006). Applying Realistic Mathematics Education in Vietnam: Teaching middle school geometry. Unpublished Doctoral Dissertation. Mathematisch-Naturwissenschaftlichen Fakultät der Universität Potsdam.
  • Lestari, L. & E. Surya, (2017). The effectiveness of realistic mathematics education approach on students’ mathematical concept understanding ability. International Journal of Sciences: Basic and Applied Research, 34(1), 91-100.
  • Liona, P. S. G. (2021). The effect of RME curriculum materials in the achievement and attitude of low attainers multigrade class. 2019 MATHTED International Conference, p. 24-26 October 2019.
  • Ma, X. & Xu, J. (2004). The causal ordering of mathematics anxiety and achievement: A longitudinal panel analysis. Journal of Adolescence, 27(2), 165-179.
  • Mutlu, Y. & Söylemez, İ. (2018). İlkokul 3. ve 4. sınıf çocukları için matematik kaygı ölçeği; Güvenirlik ve geçerlik çalışması. EKEV Akademi Dergisi, 73, 429-441.
  • Nama Aydın, G. (2014). Gerçekçi matematik eğitiminin ilkokul 3. sınıf öğrencilerine kesirlerin öğretiminde başarıya kalıcılığa ve tutuma etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı, Bolu.
  • Neimi, H., Niu, S., Vivitsou, M. & Li, B. (2018). Digital storytelling for twenty-first-century competencies with math literacy and student engagement in China and Finland. Contemporary Educatıonal Technology, 9(4), 331-353.
  • Ohler, J. (2008). Digital storytelling in the classroom: New media pathways to literacy, learning, and creativity. Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
  • Öğüt, A. (2003). Bilgi çağında yönetim. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Ömrüuzun, I. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin teknoloji kullanımlarını etkileyen faktörler: Bir yol analizi çalışması. Yüksek Lisans Tezi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Özcan, S., Kukul, V. & Karataş, S. (2016). Dijital hikâyeler için dereceli değerlendirme ölçeği. 10th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS), 16-18 May 2016.
  • Özçelik, A. (2015). 7. sınıf yüzdeler ve faiz konusunun gerçekçi matematik eğitimine dayalı olarak işlenmesinin öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Elazığ.
  • Özdemir, E., & Üzel, D. (2011). Gerçekçi matematik eğitiminin öğrenci başarısına etkisi ve öğretime yönelik öğrenci görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 332-343.
  • Özkaya, A. (2015). 5. sınıf matematik dersinde gerçekçi matematik eğitimi destekli öğretimin öğrenci başarısına, tutumuna ve matematik öz bildirimine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Özkaya, A. & Yetim Karaca S. (2017). The effects of Realistic Mathematics Education on students’ achievements and attitudes in fifth grades mathematics courses. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 4(2). 185-197.
  • Özkürkçüler, L. (2019). Gerçekçi matematik eğitimine dayalı öğretimin 4. sınıf öğrencileri üzerindeki etkileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Temel Eğitim Anabilim Dalı, Aydın.
  • Özpınar, İ., Gökçe, S ve Aydoğan Yenmez, A. (2017). Effects of digital storytelling in mathematics ınstruction on academic achievement and examination of teacher-student opinions on the process. Journal of Education and Training Studies, 5(10), 137-149.
  • Özsevgeç, T. (2006). Kuvvet ve hareket ünitesine yönelik 5E modeline göre geliştirilen öğrenci rehber materyalinin etkililiğinin değerlendirilmesi. Journal of Turkish Science Education, 2(3), 36–48.
  • Robin, B. (2006). The educational uses of digital storytelling. C. Crawford et al. (Eds.), Proceedings of Society for Information Technology and Teacher Education International Conference, 2006 (pp. 709–716). Chesapeake, VA: AACE.
  • Sadık, A. (2008). Digital storytelling: A meaningful technology-integrated approach for engaged student learning. Educational Technology Research and Development, 56(4), 487–506.
  • Sancu, A. (2022). Gerçekçi matematik eğitimi (GME) destekli öğretimin ilkokul ikinci sınıf öğrencilerinin problem çözme ve kurma başarılarına, öğrenmenin kalıcılığına ve öz yeterlilik algılarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Sınıf Eğitimi Bilim Dalı, İstanbul.
  • Signes, C. G. (2010). Practical uses of digital storytelling. Researchgate, https://www.researchgate.net/publication/253907387_PRACTICAL_USES_OF_DIGITAL_STORYTELLING Sönmez, V. (1997). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Strang, R. (1960). Helping your gifted child. New York: E.P. Dutton & Company Incorporated.
  • Sukri, Y. F. (2017). The effects of RME approaches on motivation and learning achievement of students through thematic-integrative learning. The First International Conference of the CRN Child Science Exchange Program in Asia is March 4 to 5 in Shanghai, China.
  • Şahin, F. (2004). Ortaöğretim öğrencilerinin ve üniversite öğrencilerinin matematik korku düzeyleri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 3(5), 57-74.
  • Tashakkori, A. & Creswell, J. W. (2007). The new era of mixed methods. Journal of Mixed Methods, 1(1), 2-8.
  • Tatar, E., Okur, M. ve Tuna, A. (2008). Ortaöğretim matematiğinde öğrenme güçlüklerinin saptanmasına yönelik bir çalışma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16 (2), 507-516.
  • Tatlı, Z. & Bayramoğlu, A. (2015). Öğretmenlik uygulaması sürecinin dijital öyküler ile yansıtılması. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 4(2), 16-28.
  • Uça, S. (2014). Öğrencilerin ondalık kesirleri anlamlandırmasında gerçekçi matematik eğitimi kullanımı: bir tasarı araştırması. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı. Aydın.
  • Ulusoy, S. (2019). Dijital hikâye destekli örnek olaya dayalı öğrenme ortamlarının fen öğrenme üzerindeki etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uşak Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı, Uşak.
  • Umay, A. (1996). Matematik eğitimi ve ölçülmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 145-149. Uskun Aytekin, K., Çil, O. ve Kuzu, O. (2021). Gerçekçi matematik eğitiminin dört işleme yönelik problem kurma ve çözme becerisi ile akademik başarıya etkisi. Journal of Qualitative Research in Education, 28, 22-50.
  • Uslu, A. (2019). İşbirlikli dijital hikaye anlatımının ilkokul 4. Sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma ve sosyal duygusal öğrenme becerilerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • Üzel, D. (2007). Gerçekçi matematik eğitimi (RME) destekli eğitimin ilköğretim 7. Sınıf matematik öğretiminde öğrenci başarısına etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Üzel, D. & Uyangör, S. (2006). Attitudes of 7th class students toward mathematics in realistic mathematics education. International Mathematical Forum, 1(39), 1951-1959.
  • Verdugo, D. R. & Belmonte, I.A. (2007). Using digital stories to improve listening comprehension with young Spanish learners of English. Language Learning & Technology, 11(1), 87-101.
  • Verschaffel, L., & De Corte, E. (1997). Teaching realistic mathematical modelling in the elementary school: A teaching experiment with fifth graders. Journal for Research in Mathematics Education, 28, 577- 601.
  • Wang, S. & Zhan, H. (2010). Enhancing teaching and learning with digital storytelling. International Journal of Information and Communication Technology Education (IJICTE), 6(2), 76-87.
  • Xu, Y., Park, H., & Baek, Y. (2011). A new approach toward digital storytelling: An activity focused on writing self-efficacy in a virtual learning environment. Educational Technology & Society, 14(4), 181–191.
  • Yenilmez, K. (2006). Velilerin matematik eğitiminde çocuklarına sağladıkları katkı düzeyleri üzerine bir araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 13-29.
  • Yetim Karaca, S. & Karaca, A. (2017). The effects of realistic mathematics education on students’ math self-reports in fifth grades mathematics course. International Journal of Curriculum and Instruction 9(1), 81–103.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, M. (2019). Program görselleştirme aracıyla gerçekleştirilen dijital öyküleme etkinliklerinin yaratıcı problem çözme becerisi ve bilgisayara yönelik tutum üzerindeki etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı, Erzurum.
  • Yoon, T. (2013). Are you digitised? Ways to motivate cells using digital storytelling. International Journal of Research Studies in Educational Technology, 2(1), 25–34.
  • Yorulmaz, A. & Doğan, M. C. (2019). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin gerçekçi matematik eğitimine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 5(2), 153-162.
  • Yüksel, P., Robin, B. & McNeil, S. (2011). Educational uses of digital storytelling all around the world. In Society for Information Technology and Teacher Education International Conference (pp. 1264-1271). Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).
  • Zakaria, E. & Syamaun, M. (2017). The effect of realistic mathematics education approach on students’ achievement and attitudes towards mathematics. Mathematics Education Trends and Research, 1, 32-40.
  • Zulkardi, Z. (2002). Developing a learning environment on realistic mathematics education for Indonesian student teachers. Unpublished Doctoral Dissertation. Universiteit Twente, Enschede.
Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 1, 120 - 146, 29.02.2024
https://doi.org/10.47806/ijesacademic.1417162

Öz

Kaynakça

  • Akış, A. (2022). Üstbilişsel stratejilerle desteklenen gerçekçi matematik eğitiminin üçüncü sınıf öğrencilerinin akademik başarıları, matematik tutumları ve üstbilişsel becerilerine etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dalı, Adana.
  • Akyüz, M. F. (2010). Gerçekçi Matematik Eğitimi (RME) yönteminin ortaöretim 12. sınıf matematik (integral ünitesi) öğretiminde öğrenci başarısına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Alacacı, C. (2016). Gerçekçi Matematik Eğitimi, E. Bingölbali, S. Arslan ve İ. Ö. Zembat içinde, Matematik Eğitiminde Teoriler (s. 341-353), Ankara: Pegem Akademi.
  • Alpar, D., Batdal, G. & Avcı, Y. (2007). Öğrenci merkezli eğitimde eğitim teknolojileri uygulamaları. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 19-31.
  • Altıparmak, K., Aklar, M. A. & Dursun, G. (2017). Bir günlüğüne matematik öğretmeni olsaydım, neler yapardım/yapmazdım: Öğrenci görüşleri. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi (YYU Journal of EducationFaculty), 14(1), 1117-1140.
  • Astuti,N.R., Gunarhadi & Mintasih (2020). The effect of RME on mathematics learning outcomes viewed mathematic communication skills. International Journal of Educational Research Review,5(1),43-53. Aydoğmuş, E. (2010). Lise 1 fizik dersi iş- enerji konusunun öğretiminde 5e modelinin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisinin araştırılması. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 83-94.
  • Barnes, H. (2004). Realistic mathematics education: eliciting alternative mathematical conceptions of learners. African Journal of Research in SMT Education, 8(1), 53–64.
  • Barrett, H. (2006). Researching and evaluating digital storytelling as a deep learning tool. Technology and Teacher Education International, pp. 1, 647–654.
  • Barret, H. C. (2009). How to create simple digital stories. http://electronicportfolios.com/digistory/howto.html Baykul, Y. (1999). İlköğretimde etkili öğretme ve öğrenme el kitabı, ilköğretimde matematik öğretimi (Modül 6). Ankara: Milli Eğitim Yayınları.
  • Bonotto, C. (2005). How informal out-of-school mathematics can help students make sense of formal in-school mathematics: The case of multiplying by decimal numbers. Mathematical Thinking and Learning, 7(4), 313–344.
  • Bromberg, N. R., Techatassanasoontorn, A. A. & Andrade, A. D. (2013). Engaging students: Digital Storytelling in information systems learning. Pacific Asia Journal of the Association for Information Systems, 5(1), 1-22.
  • Burmark, L. (2004). Visual presentations that prompt, flash, and transform. Media and Methods,40(6), 4–5.
  • Büyükcengiz, M. (2017). Dijital öyküleme metodunun ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersi akademik başarı, bilimsel süreç becerileri ve derse yönelik tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Antalya.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, M. (2012). İlköğretim 3. sınıflarda ölçme konusunda gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının öğrenci başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, Bolu.
  • Cansız, Ş. (2015). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının öğrencilerin matematik başarısına ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisi, Yayımlanmamış Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı, Erzurum.
  • Cengiz, S. & Eğmir, E. (2022). The effect of realistic mathematics education on academic achievement, motivation and retention of fifth-grade students. Universal Journal of Educational Research 10(3), 225-239.
  • Civelek, Ş., Meder, M., Tüzen, H. & Aycan, C. (2003). Matematik öğretiminde karşılaşılan aksaklıklar. http://www.matder.org.tr/Default.asp?id=10
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches. USA: SAGE Publications.
  • Çakır, P. (2013). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının ilköğretim 4. Sınıf öğrencilerinin erişilerine ve motivasyonlarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Programı, İzmir.
  • Çiçek, M. (2018). Dijital hikâyeleme yöntemini kullanmanın altıncı sınıf fen bilimleri dersindeki etkisinin incelenmesi: bir karma yöntem araştırması. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Ankara.
  • Çiftçi, K. (2022). Scratch destekli gerçekçi matematik eğitiminin paralarımız alt öğrenme alanındaki akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzincan.
  • Çilingir, E. (2015). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının ilkokul öğrencilerinin görsel matematik okuryazarlığı düzeyine ve problem çözme becerilerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı, Adana.
  • Demir, G. (2017). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının meslek lisesi öğrencilerinin matematik kaygısına, matematik özyeterlik algısına ve başarısına etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretim Programı, Aydın.
  • Demirbaş, İ. (2019). Dijital öykülerin ilkokul öğrencilerinin dinlediğini anlama ve yaratıcı yazma becerilerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, Sınıf Eğitimi Bilim Dalı, Kırşehir.
  • Demirer, V. (2013). İlköğretimde e-öyküleme kullanımı ve etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Dinçer, B. (2019). Dijital hikaye temelli matematik öğretiminin ortaokul öğrencilerinin kavram öğrenmeleri üzerine etkileri. Yayımlamamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı, İzmir.
  • Doğan, B. (2007). Implementation of digital storytelling in the classroom by teachers trained in a digital storytelling workshop. Unpublished Doctoral Dissertation. University of Houston, Texas. Doğan, Y. (2007). İlköğretim çağındaki 10-14 yaş grubu öğrencilerinin gelişim özellikleri. U.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(13), 155-187.
  • Dupain, M. & Maguire, L. (2005). Digital Storybook Projects 101: How to create and implement digital storytelling into the curriculum, in 21st Annual Conference on Distance Teaching and Learning, p. 6, 2014.
  • Erdoğan, H. (2018). Gerçekçi matematik eğitimine dayalı matematik öğretiminin akademik başarı, kalıcılık ve yansıtıcı düşünme becerisine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı, Denizli.
  • Fauzan, A. (2002). Applyıng realistic mathematics education (RME) in teaching geometry in Indonesian primary schools. Unpublished Doctoral Dissertation. University of Twente.
  • Filiz, T. (2022). Matematik öğrenme güçlüğü riski olan öğrenciler için gerçekçi matematik eğitimi ile öğretim tasarım modeli geliştirme, uygulama ve değerlendirme. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Trabzon Üniversitesi, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Bilim Dalı, Trabzon.
  • Gravemeijer, K.P.E. (1999). Developmental research: Fostering a dialectic relation between theory and practice. In J. Anghileri (Ed.), Principles and Practice in Arithmetic Teaching. London: Open University Press. Green, M.R. (2011). Teaching the writing process through digital storytelling in pre-service education. Unpublished Doctoral Dissertation, University of Texas A&M: USA.
  • Gülburnu, M. ve Yıldırım, K. (2015). İlkokul ve ortaokul öğrencilerine yönelik matematik tutum ölçeği geliştirilmesi ve uygulanması. VI. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara.
  • Hadi, S. (2002). Effective teacher professional development for the implementation of realistic mathematics education in Indonesia. Enschede: Doctoral dissertation, University of Twente.
  • Hembree, R. (1990). The nature, effects, and relief of mathematics anxiety. Journal for Research in Mathematics Education, pp. 21, 33–46.
  • Herman, M. Arnawa M. & Ardipal (2018). The effect of realistic mathematic education (RME) toward motivation and learning achievement of the fourth-grade elementary students. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 178, 508-511.
  • Hung, C.M., Hwang, G.J., & Huang, I. (2012). A project-based digital storytelling approach for improving students’ learning motivation, problem-solving competence and learning achievement. Educational Technology & Society, 15(4), 368-379.
  • Işık, S. (2019). Diziler konusunun gerçekçi matematik eğitimi etkinlikleriyle öğretiminin öğrenci başarısına matematik tutumuna etkisi ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi Bilim Dalı, Malatya.
  • Işıtan, H. & Doğan, M. (2018). Gerçekçi Matematik Eğitiminin tam sayılar konusundaki başarı ve kalıcılığa etkisi. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 1-9.
  • İnceelli, A. (2005). Dijital hikâye anlatımının bileşenleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(3), 132–142.
  • Kahraman, Ö. (2013). Dijital hikâyecilik metoduyla hazırlanan öğretim materyallerinin öğrenme döngüsü giriş aşamasında kullanılmasının fizik dersi başarısı ve motivasyonu düzeyine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Kan, A. (2019). İlkokul 4. sınıf kesirler alt öğrenme alanı için gerçekçi matematik eğitimi yönteminin öğrenci başarısına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İzmir. Karasar, N. (2009) Bilimsel araştırma yöntemleri. Nobel Yayınları, Ankara.
  • Katipoğlu, S. N., Katipoğlu, M. & Sezer, S. (2021). The effect of teaching maths through storytelling on students' math achievement. Academy Journal of Educational Sciences, 5(1), 15-26.
  • Kaya, M. F. (2019). İlkokul öğretim programlarının teknoloji entegrasyonu bakımından incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 1063-1091.
  • Kaylak, S. (2014). Gerçekçi matematik eğitimine dayalı ders etkinliklerinin öğrenci başarısına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Matematik Eğitimi Bilim Dalı, Konya.
  • Khazaal, H. F. (2015). Problem-solving method based on e-learning system for engineering education. Journal of College Teaching & Learning, 12(1), 1-12.
  • Korkmaz, E. & Tutak, T. (2017). Dönüşüm geometrisi konularının gerçekçi matematik eğitimi etkinlikleriyle işlenmesinin öğrenci başarısına ve matematik tutumuna etkisi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 30-42.
  • Korkmaz, E. & Korkmaz, C. (2017). Ebob-Ekok konusunun gerçekçi matematik eğitimi etkinlikleriyle öğretiminin başarı ve tutuma etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(39), 504-523.
  • Korthagen, F. & Russell, T. (1999). Building teacher education on what we know about teacher development. Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA), Montreal, Canada.
  • Kulla Abbott, T.M. (2006). Developing literacy practices through digital storytelling. Unpublished Doctoral Dissertation. University of Missouri, St. Louis.
  • Kurt, E. S. (2015). Gerçekçi matematik eğitiminin uzunluk ölçme konusunda başarı ve kalıcılığa etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Eğitimi Ana Bilim Dalı, Samsun.
  • Le, T. A. (2006). Applying Realistic Mathematics Education in Vietnam: Teaching middle school geometry. Unpublished Doctoral Dissertation. Mathematisch-Naturwissenschaftlichen Fakultät der Universität Potsdam.
  • Lestari, L. & E. Surya, (2017). The effectiveness of realistic mathematics education approach on students’ mathematical concept understanding ability. International Journal of Sciences: Basic and Applied Research, 34(1), 91-100.
  • Liona, P. S. G. (2021). The effect of RME curriculum materials in the achievement and attitude of low attainers multigrade class. 2019 MATHTED International Conference, p. 24-26 October 2019.
  • Ma, X. & Xu, J. (2004). The causal ordering of mathematics anxiety and achievement: A longitudinal panel analysis. Journal of Adolescence, 27(2), 165-179.
  • Mutlu, Y. & Söylemez, İ. (2018). İlkokul 3. ve 4. sınıf çocukları için matematik kaygı ölçeği; Güvenirlik ve geçerlik çalışması. EKEV Akademi Dergisi, 73, 429-441.
  • Nama Aydın, G. (2014). Gerçekçi matematik eğitiminin ilkokul 3. sınıf öğrencilerine kesirlerin öğretiminde başarıya kalıcılığa ve tutuma etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı, Bolu.
  • Neimi, H., Niu, S., Vivitsou, M. & Li, B. (2018). Digital storytelling for twenty-first-century competencies with math literacy and student engagement in China and Finland. Contemporary Educatıonal Technology, 9(4), 331-353.
  • Ohler, J. (2008). Digital storytelling in the classroom: New media pathways to literacy, learning, and creativity. Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
  • Öğüt, A. (2003). Bilgi çağında yönetim. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Ömrüuzun, I. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin teknoloji kullanımlarını etkileyen faktörler: Bir yol analizi çalışması. Yüksek Lisans Tezi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Özcan, S., Kukul, V. & Karataş, S. (2016). Dijital hikâyeler için dereceli değerlendirme ölçeği. 10th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS), 16-18 May 2016.
  • Özçelik, A. (2015). 7. sınıf yüzdeler ve faiz konusunun gerçekçi matematik eğitimine dayalı olarak işlenmesinin öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Elazığ.
  • Özdemir, E., & Üzel, D. (2011). Gerçekçi matematik eğitiminin öğrenci başarısına etkisi ve öğretime yönelik öğrenci görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 332-343.
  • Özkaya, A. (2015). 5. sınıf matematik dersinde gerçekçi matematik eğitimi destekli öğretimin öğrenci başarısına, tutumuna ve matematik öz bildirimine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Özkaya, A. & Yetim Karaca S. (2017). The effects of Realistic Mathematics Education on students’ achievements and attitudes in fifth grades mathematics courses. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 4(2). 185-197.
  • Özkürkçüler, L. (2019). Gerçekçi matematik eğitimine dayalı öğretimin 4. sınıf öğrencileri üzerindeki etkileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Temel Eğitim Anabilim Dalı, Aydın.
  • Özpınar, İ., Gökçe, S ve Aydoğan Yenmez, A. (2017). Effects of digital storytelling in mathematics ınstruction on academic achievement and examination of teacher-student opinions on the process. Journal of Education and Training Studies, 5(10), 137-149.
  • Özsevgeç, T. (2006). Kuvvet ve hareket ünitesine yönelik 5E modeline göre geliştirilen öğrenci rehber materyalinin etkililiğinin değerlendirilmesi. Journal of Turkish Science Education, 2(3), 36–48.
  • Robin, B. (2006). The educational uses of digital storytelling. C. Crawford et al. (Eds.), Proceedings of Society for Information Technology and Teacher Education International Conference, 2006 (pp. 709–716). Chesapeake, VA: AACE.
  • Sadık, A. (2008). Digital storytelling: A meaningful technology-integrated approach for engaged student learning. Educational Technology Research and Development, 56(4), 487–506.
  • Sancu, A. (2022). Gerçekçi matematik eğitimi (GME) destekli öğretimin ilkokul ikinci sınıf öğrencilerinin problem çözme ve kurma başarılarına, öğrenmenin kalıcılığına ve öz yeterlilik algılarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Sınıf Eğitimi Bilim Dalı, İstanbul.
  • Signes, C. G. (2010). Practical uses of digital storytelling. Researchgate, https://www.researchgate.net/publication/253907387_PRACTICAL_USES_OF_DIGITAL_STORYTELLING Sönmez, V. (1997). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Strang, R. (1960). Helping your gifted child. New York: E.P. Dutton & Company Incorporated.
  • Sukri, Y. F. (2017). The effects of RME approaches on motivation and learning achievement of students through thematic-integrative learning. The First International Conference of the CRN Child Science Exchange Program in Asia is March 4 to 5 in Shanghai, China.
  • Şahin, F. (2004). Ortaöğretim öğrencilerinin ve üniversite öğrencilerinin matematik korku düzeyleri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 3(5), 57-74.
  • Tashakkori, A. & Creswell, J. W. (2007). The new era of mixed methods. Journal of Mixed Methods, 1(1), 2-8.
  • Tatar, E., Okur, M. ve Tuna, A. (2008). Ortaöğretim matematiğinde öğrenme güçlüklerinin saptanmasına yönelik bir çalışma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16 (2), 507-516.
  • Tatlı, Z. & Bayramoğlu, A. (2015). Öğretmenlik uygulaması sürecinin dijital öyküler ile yansıtılması. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 4(2), 16-28.
  • Uça, S. (2014). Öğrencilerin ondalık kesirleri anlamlandırmasında gerçekçi matematik eğitimi kullanımı: bir tasarı araştırması. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı. Aydın.
  • Ulusoy, S. (2019). Dijital hikâye destekli örnek olaya dayalı öğrenme ortamlarının fen öğrenme üzerindeki etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uşak Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı, Uşak.
  • Umay, A. (1996). Matematik eğitimi ve ölçülmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 145-149. Uskun Aytekin, K., Çil, O. ve Kuzu, O. (2021). Gerçekçi matematik eğitiminin dört işleme yönelik problem kurma ve çözme becerisi ile akademik başarıya etkisi. Journal of Qualitative Research in Education, 28, 22-50.
  • Uslu, A. (2019). İşbirlikli dijital hikaye anlatımının ilkokul 4. Sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma ve sosyal duygusal öğrenme becerilerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • Üzel, D. (2007). Gerçekçi matematik eğitimi (RME) destekli eğitimin ilköğretim 7. Sınıf matematik öğretiminde öğrenci başarısına etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Üzel, D. & Uyangör, S. (2006). Attitudes of 7th class students toward mathematics in realistic mathematics education. International Mathematical Forum, 1(39), 1951-1959.
  • Verdugo, D. R. & Belmonte, I.A. (2007). Using digital stories to improve listening comprehension with young Spanish learners of English. Language Learning & Technology, 11(1), 87-101.
  • Verschaffel, L., & De Corte, E. (1997). Teaching realistic mathematical modelling in the elementary school: A teaching experiment with fifth graders. Journal for Research in Mathematics Education, 28, 577- 601.
  • Wang, S. & Zhan, H. (2010). Enhancing teaching and learning with digital storytelling. International Journal of Information and Communication Technology Education (IJICTE), 6(2), 76-87.
  • Xu, Y., Park, H., & Baek, Y. (2011). A new approach toward digital storytelling: An activity focused on writing self-efficacy in a virtual learning environment. Educational Technology & Society, 14(4), 181–191.
  • Yenilmez, K. (2006). Velilerin matematik eğitiminde çocuklarına sağladıkları katkı düzeyleri üzerine bir araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 13-29.
  • Yetim Karaca, S. & Karaca, A. (2017). The effects of realistic mathematics education on students’ math self-reports in fifth grades mathematics course. International Journal of Curriculum and Instruction 9(1), 81–103.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, M. (2019). Program görselleştirme aracıyla gerçekleştirilen dijital öyküleme etkinliklerinin yaratıcı problem çözme becerisi ve bilgisayara yönelik tutum üzerindeki etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı, Erzurum.
  • Yoon, T. (2013). Are you digitised? Ways to motivate cells using digital storytelling. International Journal of Research Studies in Educational Technology, 2(1), 25–34.
  • Yorulmaz, A. & Doğan, M. C. (2019). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin gerçekçi matematik eğitimine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 5(2), 153-162.
  • Yüksel, P., Robin, B. & McNeil, S. (2011). Educational uses of digital storytelling all around the world. In Society for Information Technology and Teacher Education International Conference (pp. 1264-1271). Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).
  • Zakaria, E. & Syamaun, M. (2017). The effect of realistic mathematics education approach on students’ achievement and attitudes towards mathematics. Mathematics Education Trends and Research, 1, 32-40.
  • Zulkardi, Z. (2002). Developing a learning environment on realistic mathematics education for Indonesian student teachers. Unpublished Doctoral Dissertation. Universiteit Twente, Enschede.
Toplam 99 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ersin Çopur 0000-0002-7403-9018

Songül Tümkaya 0000-0003-0140-4640

Yayımlanma Tarihi 29 Şubat 2024
Gönderilme Tarihi 9 Ocak 2024
Kabul Tarihi 29 Şubat 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çopur, E., & Tümkaya, S. (2024). The effect of digital stories prepared according to realistic mathematics education on students’ mathematical achievements, anxiety and attitudes. International Journal of Educational Spectrum, 6(1), 120-146. https://doi.org/10.47806/ijesacademic.1417162

465221.                    images?q=tbn:ANd9GcTlHwNdlfMtYefP6zNuxzJ7qJa6QuTIBRTFBQ&usqp=CAU         by.png                            open-access-logo-png-transparent.png                                                                       

IJES has a DOI number obtained from Crossref, is protected under the Creative Commons (cc-by) licence, and provides open access.