mathematical connection skills ratio-proportion secondary school students
Bu çalışmanın amacı ortaokul 7.sınıf öğrencilerinin oran-orantı konusu kapsamında matematiksel ilişkilendirme becerilerini (MİB) incelemektir. Betimsel nitelikte olan bu çalışmaya, iki devlet ortaokulunda öğrenim gören toplam 47 yedinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırmada Bingölbali ve Coşkun’un (2016) matematiksel ilişkilendirme becerisi için oluşturdukları kuramsal yapı kullanılarak yedi açık uçlu sorudan oluşan Matematiksel İlişkilendirme Beceri Testi (MİBT) geliştirilmiştir. Buna göre MİBT’nde, MİB’nin kavramlar arası ilişkilendirme, kavramın farklı gösterimleri arasında ilişkilendirme, gerçek hayatla ilişkilendirme ve farklı disiplinlerle ilişkilendirme bileşenine ait yedi alt bileşeninden her biri ile ilgili bir soruya yer verilmiştir. Sorulara verilen cevaplar puanlama derecelerine göre sınıflandırılmış ve yüzdelik hesaplamaları yapılmıştır. MİBT’nde her bir soruda ve toplamda elde edilen puanların ortalaması bulunarak öğrencilerin oran orantı konusundaki matematiksel ilişkilendirme beceri düzeyleri belirlenmiştir. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin genel ve bileşenlere göre MİB düzeylerinin düşük olduğu görülmüştür. Öğrenciler en düşük performansı kavramla diğer kavramlar arasında ilişki kurma ve gerçek hayattan sözel bir örnek verme alt bileşenlerinde, en yüksek performansı ise kavramı gerçek hayata ilişkin bir bağlam içerisinde ele alma alt bileşeninde göstermişlerdir.
matematiksel ilişkilendirme becerisi oran-orantı ortaokul öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 4 |