Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Views of Foreign Students Learning Turkish on Their Written Expressions

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 4, 17 - 30, 30.12.2017

Öz

The purpose of this research is to reveal the opinions of foreign students learning Turkish in the language teaching centers of universities on their own written explanations. The method of study carried out in the qualitative research design is the case study. The data were obtained from foreign students who learned Turkish in the language teaching centers of four different universities in spring semester 2016-2017. The study group consists of 21 students from different nations, 13 from B2 level and 8 from C1 level. Semi-structured interview form was used as a data collection tool and content analysis was applied to the collected data. The findings of the study, indicate that foreign students learning Turkish differ in their thoughts on the difficulty of Turkish written. However, the students agree that it is important to be able to use correct and effective Turkish in their written expressions. Foreign students have the opinion that the written expression in the native language and Turkish language that even though there are similarities, is very varied. They consider themselves the most successful “word choice” in their writing while most feel they lack the subjects “grammar” has been. The students think that they will be more successful in written expression by doing a lot of reading.

Kaynakça

  • Adalar Subaşı, D. (2010). Tömer'de yabancı dil olarak Türkçe öğrenen Arap öğrencilerin kompozisyonlarında hata analizi. Dil Dergisi, 148, 7-16.
  • Ak Başoğul, D. ve Can, F. S. (2014). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen Balkanlı öğrencilerin yazılı anlatımında yaptıkları hatalar üzerine tespitler. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 10, 100-119.
  • Albayrak, F. (2010). Türkçe öğrenen Moğol öğrencilerin yazılı anlatım yanlışlarının dil bilgisi açısından değerlendirilmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Aytan, T. ve Güney, N. (2015). Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazılı anlatımlarında karşılaşılan sorunlar (Yıldız Tömer örneklemi). International Journal of Languages’ Education and Teaching, 3(2), 275-288.
  • Bağcı, H. ve Başar, U. (2013). Yazma eğitimi. (Ed. Mustafa Durmuş ve Alpaslan Okur), Yabancılara Türkçe öğretimi el kitabı (s. 309-331) içinde. Ankara: Grafiker.
  • Biçer, N., Çoban, İ. ve Bakır, S. (2014). Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin karşılaştığı sorunlar: Atatürk Üniversitesi örneği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(29), 125-135.
  • Boylu, E., Güney, E. Z. ve Özyalçın, K. E. (2017). Yanlış çözümleme yaklaşımına göre Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen B1 seviyesi öğrencilerinin yazılı anlatımlarının değerlendirilmesi. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 5(3), 184-202.
  • Bölükbaş, F. (2011). Arap öğrencilerin Türkçe yazılı anlatım becerilerinin değerlendirilmesi. Turkish Studies, 6(3), 1357-1367.

Türkçe Öğrenen Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Yazılı Anlatımlarına İlişkin Görüşleri

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 4, 17 - 30, 30.12.2017

Öz

Bu çalışmanın amacı, üniversitelerin dil öğretim merkezlerinde Türkçe öğrenen yabancı uyruklu öğrencilerin kendi yazılı anlatımlarına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Nitel araştırma deseninde gerçekleştirilen çalışmanın yöntemi, durum çalışmasıdır. Veriler, 2016-2017 bahar yarıyılında dört farklı üniversitenin dil öğretim merkezinde Türkçe öğrenen yabancı uyruklu öğrencilerden elde edilmiştir. Çalışma grubu, 13’ü B2 ve 8’i C1 kurunda öğrenim gören farklı uluslardan 21 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış ve toplanan verilere içerik analizi uygulanmıştır. Çalışmada elde edilen bulgular, Türkçe öğrenen yabancı uyruklu öğrencilerin Türkçe yazılı anlatımların zorluğu konusunda düşüncelerinin farklılaştığı yönündedir. Ancak öğrenciler yazılı anlatımlarında doğru ve etkili bir Türkçe kullanabilmenin önemli olduğu konusunda hemfikirdirler. Yabancı uyruklu öğrenciler, ana dilinde yazılı anlatım ile Türkçe yazılı anlatımın benzer yanları olsa da daha çok farklılaştığı görüşündedir. Türkçe öğrenen yabancı uyruklu öğrencilerin yazdıkları yazılarda kendilerini en başarılı gördükleri husus “kelime seçimi” iken eksikliğini en fazla hissettikleri konu ise “dil bilgisi” olmuştur. Öğrenciler çokça okuma yaparak yazılı anlatımda daha başarılı olacaklarını düşünmektedir.

Kaynakça

  • Adalar Subaşı, D. (2010). Tömer'de yabancı dil olarak Türkçe öğrenen Arap öğrencilerin kompozisyonlarında hata analizi. Dil Dergisi, 148, 7-16.
  • Ak Başoğul, D. ve Can, F. S. (2014). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen Balkanlı öğrencilerin yazılı anlatımında yaptıkları hatalar üzerine tespitler. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 10, 100-119.
  • Albayrak, F. (2010). Türkçe öğrenen Moğol öğrencilerin yazılı anlatım yanlışlarının dil bilgisi açısından değerlendirilmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Aytan, T. ve Güney, N. (2015). Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazılı anlatımlarında karşılaşılan sorunlar (Yıldız Tömer örneklemi). International Journal of Languages’ Education and Teaching, 3(2), 275-288.
  • Bağcı, H. ve Başar, U. (2013). Yazma eğitimi. (Ed. Mustafa Durmuş ve Alpaslan Okur), Yabancılara Türkçe öğretimi el kitabı (s. 309-331) içinde. Ankara: Grafiker.
  • Biçer, N., Çoban, İ. ve Bakır, S. (2014). Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin karşılaştığı sorunlar: Atatürk Üniversitesi örneği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(29), 125-135.
  • Boylu, E., Güney, E. Z. ve Özyalçın, K. E. (2017). Yanlış çözümleme yaklaşımına göre Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen B1 seviyesi öğrencilerinin yazılı anlatımlarının değerlendirilmesi. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 5(3), 184-202.
  • Bölükbaş, F. (2011). Arap öğrencilerin Türkçe yazılı anlatım becerilerinin değerlendirilmesi. Turkish Studies, 6(3), 1357-1367.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Uygulamalı Dilbilim ve Eğitim Dilbilimi , Türkçe Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Aliye Nur Ercan Güven

Şerife Akpınar

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Ercan Güven, A. N., & Akpınar, Ş. (2017). Türkçe Öğrenen Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Yazılı Anlatımlarına İlişkin Görüşleri. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 5(4), 17-30.