Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Distance English Teaching on Learners’ Academic Achievement

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 4, 710 - 723, 30.12.2017

Öz

In this research, academic achievement and anxiety towards foreign language in formal and distance English teaching were investigated. For this purpose, it was aimed to reveal the anxiety levels of foreign language concerns of the Formal and Distance Education students, to compare the levels of anxiety and to compare the academic achievements of the English language courses of Formal and Distance Education students. In the study, Pre-Posttest Control Group Model and Untreated Groups pretest posttest design were used in experimental research designs. Within the scope of the study, data were collected by the application of two different measuring instruments. In the study, low level and not meaningful relations between foreign language course anxiety and posttest achievement averages of experimental and control groups were determined. As a result of the research, the academic achievement of the control group was significantly higher than the experimental group. The fact that the students in the experimental group had decreased according to the pretest scores in their posttest scores was interpreted as the fact that the pretest was made on the system within the framework of the related legislation and that the students could have been helped by the pretest. For this reason, it is recommended to make changes in the legislation in order to prevent such copying and helping events in the distance education system, all the examinations should be done in the form of paper pens and in the physical environment of the registered program. Although the medium-level anxiety education sciences are a desirable situation for the field literature, it has been determined that there is no situation that would make a difference in terms of academic achievement in the middle level of this research. It is necessary to carry out more detailed studies on the causes of this situation.

Kaynakça

  • Aida, Y. (1992). Language learning motivation and performance among students of Japanese. Proceedings of the 21st Annual Meeting of Southwest Conference of the Association for Asian Studies at Shreveport,LA.
  • Akpur, U. (2005). Öğrenilmiş Çaresizlik ve Kaygı Düzeylerinin İngilizce Başarı Düzeyine Etkisi’. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Allen, M., Bourhis, J., Burrell, N., and Mabry, E. (2002). Comparing student satisfaction with distance education to traditional classrooms in higher education: A meta-analysis. The American Journal of Distance Education, 16(2), 83-97.
  • Aydemir, Ö. (2007). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin İngilizce dersinde kullandıkları öğrenme stratejileri ve başarı başarısızlık yüklemeleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne
  • Aydın, S. ve Zengin, B. (2008). Yabancı dil öğreniminde kaygı: Bir literatür özeti. Journal of Language and Linguistic Studies, 4(1), 81-94.
  • Batumlu, D. Z. ve Erden, M. (2007). Yıldız Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu Hazırlık Öğrencilerinin Yabancı Dil Kaygıları İle İngilizce Başarıları Arasındaki İlişki. Eğitimde kuram ve uygulama, 3(1), 24-38.
  • Buchanan, E. A., Myers, S. E. and Hardin, S. L. (2005). Holding your hand from a distance: Online mentoring and the graduate library and information science student. The Journal of Educators Online, 2(2), 1-18.
  • Chen, T. Y., & Chang, G. B. (2004). The relationship between foreign language anxiety and learning difficulties. Foreign Language Annals, 37(2), 279-289.

Uzaktan İngilizce Öğretiminin Öğrenenlerin Akademik Başarısına Etkisi

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 4, 710 - 723, 30.12.2017

Öz

Bu araştırmada örgün ve uzaktan eğitim İngilizce öğretiminde akademik başarı ve yabancı dile yönelik kaygı araştırılmıştır. Bu amaç doğrultusunda Örgün ve Uzaktan Eğitim öğrencilerinin yabancı dil kaygılarının düzeylerini ortaya çıkarmak ve kaygı düzeylerini karşılaştırmak ve Örgün ve Uzaktan Eğitim öğrencilerinin İngilizce dersi akademik başarılarını karşılaştırmak amaçlanmıştır. Araştırmada, deneysel araştırma desenlerinden Öntest-Sontest Kontrol Gruplu Model ve Eşitlenmemiş Gruplar Öntest Sontest deseni kullanılmıştır. Araştırma kapsamında iki farklı ölçme aracının uygulanması suretiyle veriler toplanmıştır. Araştırmada ayrıca yabancı dil ders kaygısı ile deney ve kontrol grupları sontest başarı ortalamaları arasında düşük düzeyde ve anlamlı olmayan ilişkiler belirlenmiştir. Araştırma sonucunda kontrol grubunun akademik başarısı deney grubundan anlamlı düzeyde daha yüksek bulunmuştur. Deney grubu öğrencilerinin sontest puanlarında öntest puanlarına göre düşüş yaşanmasının sebebi, öntestin ilgili mevzuatlar çerçevesinde sistem üzerinden yapılmış olması ve öğrencilerin öntest de yardım almış olabilecekleri şeklinde yorumlanmıştır. Bu sebeple uzaktan eğitim sisteminde bu tür kopya ve yardım olaylarının önüne geçmek adına mevzuatta değişiklikler yapılması, bütün sınavların kâğıt kalem testleri şeklinde ve kayıtlı olunan programın fiziki ortamlarında yapılması önerilmektedir. Orta düzey kaygı eğitim bilimleri alan yazını açısından istenen bir durum olmasına karşın bu araştırmada orta düzey kaygının akademik başarı açısından fark yaratacak bir durum olmadığı belirlenmiştir. Bu durumun nedenleri konusunda daha detaylı çalışmalar yapılması gerekliliği ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Aida, Y. (1992). Language learning motivation and performance among students of Japanese. Proceedings of the 21st Annual Meeting of Southwest Conference of the Association for Asian Studies at Shreveport,LA.
  • Akpur, U. (2005). Öğrenilmiş Çaresizlik ve Kaygı Düzeylerinin İngilizce Başarı Düzeyine Etkisi’. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Allen, M., Bourhis, J., Burrell, N., and Mabry, E. (2002). Comparing student satisfaction with distance education to traditional classrooms in higher education: A meta-analysis. The American Journal of Distance Education, 16(2), 83-97.
  • Aydemir, Ö. (2007). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin İngilizce dersinde kullandıkları öğrenme stratejileri ve başarı başarısızlık yüklemeleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne
  • Aydın, S. ve Zengin, B. (2008). Yabancı dil öğreniminde kaygı: Bir literatür özeti. Journal of Language and Linguistic Studies, 4(1), 81-94.
  • Batumlu, D. Z. ve Erden, M. (2007). Yıldız Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu Hazırlık Öğrencilerinin Yabancı Dil Kaygıları İle İngilizce Başarıları Arasındaki İlişki. Eğitimde kuram ve uygulama, 3(1), 24-38.
  • Buchanan, E. A., Myers, S. E. and Hardin, S. L. (2005). Holding your hand from a distance: Online mentoring and the graduate library and information science student. The Journal of Educators Online, 2(2), 1-18.
  • Chen, T. Y., & Chang, G. B. (2004). The relationship between foreign language anxiety and learning difficulties. Foreign Language Annals, 37(2), 279-289.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İkinci Bir Dil Olarak İngilizce, Dil Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hikmet Uluğ Bu kişi benim

Murat Tuncer

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Uluğ, H., & Tuncer, M. (2017). Uzaktan İngilizce Öğretiminin Öğrenenlerin Akademik Başarısına Etkisi. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 5(4), 710-723.