Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Teacher’s Role as “Motivator” in Teaching/Learning French as a Foreign Language: The case of TV5 Monde

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 4, 1020 - 1030, 30.12.2017

Öz

As in any branch of teaching/learning, there are three main factors in teaching/learning of foreign languages. These factors are the teacher, learner and knowledge. Out of these three factors, the teacher and the learner are considered dynamic. The most important factor that formulates this trilogy is the irreplaceable responsibilities of the teacher, interacting with other factors, shaping them, and directing them. In this context, building bridges between teachers, learners and knowledge, and strengthening these bridges is of great importance in Turkey where French is taught mainly as a second foreign language. The aim of this study in light of these inferences is to focus on the fundamental part of these three concepts, namely, the role of teacher as “motivator”, and to conduct a material review study to improve this role. Today, the notion of motivation in teaching/learning French as a foreign language is essential, and regardless of the age, profile or desire/needs of the learner/teacher, the motivation of these two actors is inevitable. For this reason, in this study, after describing the French teacher’s role as “motivator”, the material selected by taking into consideration the technological developments and the benefits of these developments -the TV5 Monde channel website for this study- is analyzed to ascertain whether the platform carries the attributes necessary to improve this role.

Kaynakça

  • Boiron, M. (2013). Le rôle des médias et de TV5MONDE dans le renouvellement de la pédagogie du français. Dialogues et Cultures, (59), 100-106. http://fipf.org/sites/fipf.org/files/dialogues_et_cultures_n-59.pdf
  • Cuq, J. (2003). Dictionnaire de didactique du français. Paris: CLE International.
  • Cuq, J., Gruca, I. (2005). Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble : Presses universitaires de Grenoble.
  • Calvet, L-J. (1980). La chanson dans la classe de français langue étrangère : outils théoriques. Paris: CLE International.
  • Conseil de l’Europe (2001). Cadre Européen Commun de Référence pour les Langues : Apprendre, Enseigner, Évaluer. Paris: Les Éditions Didier.
  • Fakıoğlu Gökduman, Y. (2017). La motivation dans l’enseignement/apprentissage du FLE et le rôle motivateur de l’enseignant. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Korkut, E. (2004). Pour apprendre une langue étrangère (FLE). Ankara: Pegem A Yayınları.

Yabancı Dil Olarak Fransızca Öğretimi/Öğreniminde Öğretmenin “Motive Edici” Rolü Üzerine bir İnceleme: TV5 Monde Modeli

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 4, 1020 - 1030, 30.12.2017

Öz

Her alanın öğretimi/öğreniminde olduğu gibi, yabancı dillerin öğretimi/öğreniminde üç temel etmen ön plana çıkmaktadır. Bunlar öğreten, öğrenen ve bilgidir. Bu üçlüdeki dinamik etmenlerse, öğreten ve öğrenendir. Ayrıca, öğreten, diğer etmenlerle etkileşim halindedir ve onları şekillendirme ve onlara yön verme gibi sorumlulukları da vardır. Bu bağlamda, öğreten, öğrenen ve bilgi arasında köprüler kurmak ve bu köprüleri güçlendirici çalışmalar yapmak, Fransız dilinin çoğunlukla ikinci yabancı dil olarak öğretildiği ülkelerde ve çalışma kapsamında ele alınan Türkiye özelinde büyük önem taşımaktadır. Bu çıkarımlardan hareketle amaç, sözü geçen etmenlerin temel parçası olan öğretenin ‘motive edici’ rolü üzerinde durarak bu rolün geliştirilmesine yönelik bir kaynak inceleme çalışması yapmaktır. Günümüzde, yabancı dil olarak Fransızca öğretimi/öğreniminde motivasyon kavramının önemli olması ve öğrenenin/öğretenin yaşı, profili veya istek ve gereksinimleri ne olursa olsun bu iki aktörün motivasyonlarının aynı anda sağlanmasının kaçınılmaz olması, araştırmada bu rolün seçilmesine temel oluşturmuştur. Bu nedenle çalışmada, öncelikle Fransızca öğretmeninin ‘motive edici’ rolü betimlenmiştir. Ardından teknolojik gelişmelerin olası yararları da göz önünde bulundurularak seçilen kaynak -çalışma kapsamında TV5 Monde kanalı internet sitesi- incelenerek bu platformun, öğretmenin motive edici rolünü desteklemeye yönelik etkenler taşıyıp taşımadığı sorgulanmış ve buna yönelik sonuçlar paylaşılmıştır.

Kaynakça

  • Boiron, M. (2013). Le rôle des médias et de TV5MONDE dans le renouvellement de la pédagogie du français. Dialogues et Cultures, (59), 100-106. http://fipf.org/sites/fipf.org/files/dialogues_et_cultures_n-59.pdf
  • Cuq, J. (2003). Dictionnaire de didactique du français. Paris: CLE International.
  • Cuq, J., Gruca, I. (2005). Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble : Presses universitaires de Grenoble.
  • Calvet, L-J. (1980). La chanson dans la classe de français langue étrangère : outils théoriques. Paris: CLE International.
  • Conseil de l’Europe (2001). Cadre Européen Commun de Référence pour les Langues : Apprendre, Enseigner, Évaluer. Paris: Les Éditions Didier.
  • Fakıoğlu Gökduman, Y. (2017). La motivation dans l’enseignement/apprentissage du FLE et le rôle motivateur de l’enseignant. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Korkut, E. (2004). Pour apprendre une langue étrangère (FLE). Ankara: Pegem A Yayınları.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dil Çalışmaları (Diğer), Uygulamalı Dilbilim ve Eğitim Dilbilimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yıldız Fakıoğlu Gökduman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Fakıoğlu Gökduman, Y. (2017). Yabancı Dil Olarak Fransızca Öğretimi/Öğreniminde Öğretmenin “Motive Edici” Rolü Üzerine bir İnceleme: TV5 Monde Modeli. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 5(4), 1020-1030.