Nicel araştırma desenine göre düzenlenen bu çalışmanın amacı Türkçe öğretmeni adayları ile İlköğretim Matematik öğretmeni
adaylarının konuşma kaygılarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu doğrultuda öğretmen adaylarının konuşma kaygılarına
ilişkin görüşleri cinsiyet, bölüm, üniversite ve sınıf düzeyi değişkenleri açısından karşılaştırılmıştır. Araştırma kapsamında
verilerin toplanmasında Kinay ve Özkan (2014) tarafından geliştirilen "Öğretmen Adayları İçin Konuşma Kaygısı Ölçeği"
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Fırat, Kastamonu, Erciyes ve Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Türkçe öğretmenliği ve İlköğretim Matematik öğretmenliği 1. ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Veriler SPSS paket
programı kullanılarak analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarının konuşma becerilerine ilişkin kaygı düzeylerinin belirlenmesinde
cinsiyet ve bölüm değişkenlerine göre farklılaşma olup olmadığını belirlemede bağımsız gruplar t testi, dağılımın normal
olmadığı durumlarda ise Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Üniversite değişkenine göre farklılık olup olmadığının
belirlenmesinde ise varyans analizi yapılmıştır. Araştırma ile Türkçe ve İlköğretim Matematik öğretmeni adaylarının konuşma
kaygılarına ilişkin görüşleri arasında anlamlı farklılıklar belirlenmiştir.
Türkçe öğretmeni adayı İlköğretim Matematik öğretmeni adayı konuşma becerisi konuşma kaygısı
The aim of this quantitative study is to determine perceptions of prospective Turkish language and elementary mathematics
teachers of their speaking anxiety. Prospective teachers’ opinions were compared in terms of gender, department, university
and grade level variables. “Prospective Teachers’ Speaking Anxiety Scale” developed by Kinay ve Özkan (2014) was used to
collect the data of the study. The study group includes first and fourth year prospective Turkish Language and Elementary
Mathematics teachers enrolled at Fırat and Cumhuriyet Universities. Data was analyzed by using SPSS package program.
Independent groups t test was used to determine whether there was a difference according to gender and department variables
in the anxiety levels of teacher candidates' speech skills, and Mann Whitney U test was used when the distribution was not
normal. ANOVA was used to determine whether there is any difference according to the university variable. Results with p <
0.05 were considered statistically significant. Results revealed statistically significant differences among prospective Turkish
language and Elementary Mathematics teachers’ opinions in terms of speaking anxiety.
Prospective Turkish language teachers prospective Elementary Mathematics teacher speaking skill speaking anxiety
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 3 |