Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Fransızca Öğretmen Adaylarının Mesleki Motivasyonunu Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Çalışma

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 2, 217 - 234, 30.06.2020
https://doi.org/10.29228/ijlet.43410

Öz

Motivasyon, bir bireyin harekete geçmesini sağlayan itici bir güçtür. Bu gücün ortaya çıkmasını sağlayan birçok faktör
bulunmaktadır. Motivasyonu olumlu veya olumsuz yönde etkileyen faktörlerin varlığı ise benliğimizin oluşmasında önemli bir
rol oynamaktadır. Motivasyon kaynakları, hedeflerimize ulaşmak için ihtiyaç duyduğumuz istek ve arzuyu hissetmemizi sağlar.
Motivasyonumuzu düşüren durumlar ise ulaşmak istediğimiz hedefe giden yolda önümüze çıkan engelleri temsil etmektedir.
Bu çalışmada Fransızca öğretmen adaylarının mesleklerini icra etmeden önce motivasyon durumlarını etkileyen faktörlerin tespit
edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, Marmara Üniversitesi Fransızca Öğretmenliği bölümü son sınıf öğrencilerini kapsayan nitel
bir çalışmadır. Öğretmen adaylarının içsel- dışsal motivasyonlarını artıran ve azaltan durumların tespit edilmesi
amaçlanmaktadır. Bu çalışmada internette nitel araştırma yöntemlerinden e-posta yoluyla veri toplama aracı kullanılmıştır. 10
öğretmen adayının oluşturduğu çalışma grubunun motivasyonunu artıran ve azaltan içsel-dışsal durumlar tespit edilmeye
çalışılmıştır. Katılımcıların ifadelerine göre motivasyonel durumların gruplandırıldığı çalışma sonucunda çıkan yargıların
sıklığına göre frekans değerleri verilmiştir.

Kaynakça

  • Acat, M.B. ve Demiral S. (2002). Türkiye’de yabancı dil öğreniminde motivasyon kaynakları ve sorunları, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yöntemi, 3, 312-329.
  • Dörnyei, Zoltán (2005). The Psychology of the Language Learner. Mahwah: Lawrence Erlbaum. Gardner, R.C. (1985). Social Psychology and Social language learning: The role of motivation and attitudes. London: Edward Arnold.
  • Küçükosmanoğlu, H.O. (2015). Müzik öğretmeni adaylarının akademik motivasyon düzeylerinin belirlenmesi üzerine bir çalışma (Konya ili örneği), Sanat Eğitimi Dergisi, Cilt 3, Sayı 1, Volume 3, Issue 1, 1-21.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (11. Baskı) Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Şavlı, F. ve Keşmer, Ö.A. (2013). Fransızca öğretiminde kültürün öğrenci motivasyonu üzerindeki etkisi. Synergies Turquie, 6, 71-85.

A Research on The Factors Affecting The Professional Motivation of French Teacher Candidates

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 2, 217 - 234, 30.06.2020
https://doi.org/10.29228/ijlet.43410

Öz

Motivation is the individual driving force for to take action. There are many factors that can give rise to this power. The presence
of factors that affect motivation positively or negatively plays an important role in the formation of ourself. The sources of
motivation make us feel the desire and desire we need to achieve our goals. On the other hand, situations that disrupt our
motivation represent the obstacles that come before us on the way to the target we want to achieve. In this study, the effect of
motivation on prospective teachers was investigated. Prospective teachers; It is aimed to determine the factors that affect
motivation status before performing their profession. In this research, it is a qualitative study covering the last year students of
Marmara University French Language Teaching department. In this study, case science pattern was used. It is aimed to identify
situations that increase and disrupt the internal and external motivations of teacher candidates. In this study, e-mail data
collection tool was used on qualitative research methods on the internet. The questions prepared before the interview showed
flexibility according to the answers of the participants. In the research method which was composed of 10 pre-service teachers of
the study group, internal-exogenous situations were determined which increased and disrupted the motivation of the pre-service
teachers. Frequency values were given according to the frequency of the judgements of the study in which the motivational
situations were grouped according to the expressions of the participants.

Kaynakça

  • Acat, M.B. ve Demiral S. (2002). Türkiye’de yabancı dil öğreniminde motivasyon kaynakları ve sorunları, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yöntemi, 3, 312-329.
  • Dörnyei, Zoltán (2005). The Psychology of the Language Learner. Mahwah: Lawrence Erlbaum. Gardner, R.C. (1985). Social Psychology and Social language learning: The role of motivation and attitudes. London: Edward Arnold.
  • Küçükosmanoğlu, H.O. (2015). Müzik öğretmeni adaylarının akademik motivasyon düzeylerinin belirlenmesi üzerine bir çalışma (Konya ili örneği), Sanat Eğitimi Dergisi, Cilt 3, Sayı 1, Volume 3, Issue 1, 1-21.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (11. Baskı) Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Şavlı, F. ve Keşmer, Ö.A. (2013). Fransızca öğretiminde kültürün öğrenci motivasyonu üzerindeki etkisi. Synergies Turquie, 6, 71-85.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dil Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Füsun Saraç

Artun Atmaca Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Saraç, F., & Atmaca, A. (2020). Fransızca Öğretmen Adaylarının Mesleki Motivasyonunu Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Çalışma. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 8(2), 217-234. https://doi.org/10.29228/ijlet.43410