Genç öğrenciler arasında okuma alışkanlığının zamanla azalması dikkat çekici bir hale gelebilir. Öğretmenler için, okuma etkinlikleri sırasında öğrencilerin motivasyonunu sürekli yüksek tutmak çoğu zaman zorlayıcıdır; çünkü birçok öğrenci dikkat ve odaklanma sorunları yaşamaktadır. Konuşma becerileri, dil öğrenme sürecinde son derece önemli bir yere sahiptir. Ancak, birçok dil öğrenicisi, okuma ya da konuşma materyallerinin ana fikrini anlamakta zorlanmakta veya boşluk doldurma gibi alıştırmaları tamamlarken kaygı yaşamaktadır. Bu araştırma makalesi, yabancı dil öğrenicilerinin bilişsel süreçlerini ve okuma ile konuşma etkinlikleri sırasında karşılaştıkları engelleri incelemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmada yalnızca genel stratejileri belirlemek yerine, İçerik Temelli Dil Öğretimi (CBLT) stratejilerinin derslere nasıl etkili bir şekilde entegre edilebileceği araştırılacaktır. Ayrıca, bu çalışma, öğrencilerin ön bilgileri ile okuma başarısı arasındaki ilişkiyi incelemeyi hedeflemektedir. Kuramsal bir bakış açısıyla ele alınan bu araştırma, etkili içerik temelli müfredat tasarımı konusunda literatürdeki önemli bir boşluğu doldurmayı amaçlamaktadır.
Ders Programı analizi Ders Programı İçerik Öğretimi Öğrenmeye Odaklanma
The decline in reading habits among young learners may become more noticeable over time. For teachers, it is often challenging to maintain students’ motivation during reading activities, as many learners commonly struggle with attention and focus. Speaking skills also play a crucial role in the language learning process. However, many language learners experience anxiety when trying to understand the main idea of reading or speaking materials, or feel overwhelmed when completing tasks such as fill-in-the-blank exercises during reading sessions. This research article aims to explore the cognitive processes of foreign language learners and the barriers they face during reading and speaking activities. Rather than simply identifying general strategies, the study will investigate how Content-Based Language Teaching (CBLT) strategies can be effectively integrated into classroom lessons. Moreover, the study will attempt to examine the relationship between learners’ prior knowledge and their performance in reading activities. From a theoretical perspective, the research seeks to contribute to the literature by addressing a notable gap in the field related to effective content-based syllabus design.
Content teaching Syllabus Analyzing Syllabus Focusing learning
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İkinci Bir Dil Olarak İngilizce |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 10 Haziran 2025 |
Kabul Tarihi | 25 Ağustos 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 13 Sayı: 3 |