Çağımızda
giderek karmaşıklaşan iş yapma usulleri çalışanlar açısından birçok olumsuzluğu
da beraberinde getirmiştir. İşlerin yapılış
şekillerinin zorlaşması, insan ilişkilerinde giderek artan gerginlikler ve ben
merkezlik gibi yaygınlaşan davranışların neticesinde; çalışanların streslerinin
artması, işe yabancılaşması, iş tatminlerinin düşmesi şeklinde sonuçlar ortaya
çıkmaya başlamıştır. Bu çalışmada sözü edilen sonuçlara benzer olan tükenmişlik sendromu ele alınmaya
çalışılmıştır. Tükenmişliği; “başarısız
olma, yıpranma, enerji ve gücün azalması veya tatmin edilemeyen istekler
sonucunda bireyin iç kaynaklarında meydana gelen tükenme durumu” şeklinde
tanımlayabiliriz.
Bu çalışmada
otel işletmesi çalışanlarının demografik özellikleri açısından tükenmişlik
düzeylerinin ortaya konulabilmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda çalışmaya veri
toplamak ve nicel bir araştırma gerçekleştirmek için bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir.
Antalya-Belek bölgesinde faaliyette
bulunan 5 yıldızlı otel işletmesi çalışanlarına uygulanan ankete 197 kişi geri
dönüş yapmıştır. Araştırma bulgularının literature katkı sağlamasının yanı
sıra, uygulamada otel işletmelerine problemin tespiti açısından çözüm önerileri
getirmesi hedeflenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2018 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2017 |
Kabul Tarihi | 24 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Dergide aşağıdaki alanların kapsamına giren nitelikli çalışmalar yayımlanabilir;
İşletme, İktisat, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Maliye, Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi, Ekonometri, Yönetim Bilişim Sistemleri, Eğitim Yönetimi, Sağlık Yönetimi, Turizm Yönetimi, Havacılık Yönetimi, Denizcilik İşletmeleri Yönetimi, Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi, Enerji Yönetimi, Lojistik Yönetimi, Çevre Yönetimi, Medya ve İletişim Yönetimi, Afet Yönetimi, Multidisipliner Yönetim ve Ekonomi Çalışmaları.
IJMA is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.