BibTex RIS Kaynak Göster

SATISFACTION PERCEPTIONS OF FOREING TOURISTS VISITING KYRGYZSTAN

Yıl 2019, , 582 - 611, 01.04.2019
https://doi.org/10.17130/ijmeb.2019252112

Öz

In this research satisfaction levels of foreign tourists visiting Kyrgyzstan was examined. The data were collected from 203 tourists using a questionnaire. According to findings, the majority of participants %80,3 intends to recommend Kyrgyzstan to other people. When general scores on satisfaction level of foreign tourists visiting Kyrgyzstan, were evaluated it has seen that participants were moderately satisfied with the destination. The most satisfactory topics are ‘hospitality and customer services’, ‘food and beverage services’ and ‘accommodation services’ and the least satisfactory issues are ‘satisfaction with the facilities and opportunities in the destination’ and ‘local transport services’. However, it was determined that the satisfaction perceptions varies according to some demographic characteristics age, occupation, level of education, marital status, monthly average income and travel experiences frequency of visits, type of travel, purpose of visit, duration of stay in destination and sources of information about destination of the participants

Kaynakça

  • Albayrak, A. & Özkul, E. (2013). Y kuşağı turistlerin destinasyon imaj algıları üzerine bir araştırma. Turkish Studies, 8(6), 15-31.
  • Alegre, J. & Cladera, M. (2007). Analysing the effect of satisfaction and previous visits on tourist intentions to return. European Journal of Marketing, 43(5-6), 670-685.
  • Aliman, N. K., Hashim, S. M., Wahid, S. D. M., & Harudin, S. (2014). Tourist expectations, perceived quality and destination image: Effects on perceived value and satisfaction of tourists visiting Langkawi Island, Malaysia. Asian Journal of Business and Management, 3(2), 212-222.
  • Aydın, İ., Çelik, Y. & Uğurluoğlu, Ö. (2011). Sağlık personeli çalışma yaşam kalitesi ölçeği: Geliştirilmesi, geçerliliği ve güvenilirliği. Hacettepe Üniversitesi Toplum ve Sosyal Hizmet Dergisi, 22(2), 79- 100.
  • Bertan, S. (2010). Pamukkale destinasyonunda termal turizm faaliyetleri ve yöreyi ziyaret eden turistler üzerinde bir uygulama. Sosyal Bilimler Dergisi, (4), 129-137.
  • Bertan, S. (2013). Ziyaretçilerin Pamukkale destinasyonunu algılamalarına yönelik bir araştırma. International Journal of Human Sciences, 10(2), 1-20.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem A Yayıncılık: Ankara.
  • Ceylan, S. (2011). Destinasyon marka imajı ve Pamukkale yöresinde bir uygulama. International Journal of Economic and Administrative Studies, 4(7), 89-102.
  • Çakmak, A. Ç., & Kök, İ. T. (2012). Destinasyon pazarlaması ve Safranbolu’nun destinasyon imajının ölçülmesi. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, (2), 80-101.
  • Duman, T., & Öztürk, A. B. (2005). Yerli turistlerin Mersin Kızkalesi destinasyonu ve tekrar ziyaret niyetleri ile ilgili algılamaları üzerine bir araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(1), 9-23.
  • Erdem, B., Gül, K., & Gül, M. (2013). Pazar yönlülük, inovasyon yönlülük ve firma performansı ilişkisi: Ankara’da faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 5(2), 74-104.
  • Giritlioğlu İ., & Öksüz, E. M. (2016). Turizmde destinasyon marka imajı ve destinasyon aidiyeti: Gaziantep ili üzerine bir alan araştırması. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 6(15), 270-290.
  • Gül, K., Erdem, B., & Gül, M. (2013). Yerel festivallerin etkinliğine bağlı ziyaretçi kazanımları: Sındırgı Yağcıbedir festivali örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(2), 213-239.
  • Günay, İ., & Akıncı, Z. (2017). Turizmde sürdürülebilirlik açısından öğrencilerin sektöre karşı tutumlarının mezuniyet sonrası kariyer planlaması ve seçimine etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(20), 1-19.
  • Gürbüz, A. (2009). Safranbolu’yu ziyaret eden turistlerin demografik özelliklerine göre turistik ürünleri algılama durumu. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 10(2), 217-234.
  • Hacıoğlu, N. (2000). Turizm pazarlaması. 4. Baskı, Vipaş A.Ş. Uludağ Üniversitesi Güçlendirme Vakfı Yayın No: 160, Bursa.
  • Harman S., Çakıcı, A. C., & Akatay, A. (2013). İstanbul’a gelen sırtçantalı turistlerin seyahat motivasyonları üzerine bir araştırma. Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 13(25), 267-300.
  • Ilyasov, I. (2015). Marka olarak Bakü’nün destinasyon imajı ve destinasyon imajının destinasyon seçimine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • İlban, M. O., Köroğlu, A., & Bozok, D. (2008). Termal turizm amaçlı seyahat eden turistlerde destinasyon imajı: Gönen örneği. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(13), 105-129.
  • İnan, E. A., Akıncı, S., Kıymalıoğlu, A., & Akyürek, M. S. (2011). Kruvaziyer turizminde turistlerin tavsiye niyetlerinde destinasyon imajının etkisi. Ege Akademik Bakış, 11(3), 487-497.
  • İpar, M. S., & Doğan, M. (2013). Destinasyonun turist açısından önem-memnuniyet modeli ile değerlendirilmesi: Edremit üzerine bir uygulama. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(13), 129-154.
  • Kalaycı, Ş. (2006). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. 2. Baskı, Asil Yayın Dağıtım Ltd., Ankara.
  • Karakoç, F. Y., & Dönmez, L. (2014). Ölçek geliştirme çalışmalarında temel ilkeler. Tıp Eğitimi Dünyası, (40), 39-49.
  • Kılıç, B. (2011). Destinasyon ziyaretçilerinin sosyo-demografik özelliklerinin sadakat eğilimleri üzerine etkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (26), 239-252.
  • Kılıç, İ., & Pelit, E. (2004). Yerli turistlerin memnuniyet düzeyleri üzerine bir araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 15(2), 113-124.
  • Kırgız Cumhuriyeti Milli İstatistik Komitesi Turizm Verileri (2018). Erişim: 19.07.2018, http://stat.kg/ media/publicationarchive/575969d5-3084-4966-9452-d95e4b96ca6a.pdf
  • Kozak, M. (2001). Comparative assessment of tourist satisfaction with destinations across two nationalities. Tourism Management, (22), 391-401.
  • Kozak, M., & Rimmington, M. (2000). Tourist satisfaction with Malorca, Spain, as an off- season holiday destination. Journal of Travel Research, (38), 260-269.
  • Öter, Z. & Özdoğan, O. N. (2005). Kültür amaçlı seyahat eden turistlerde destinasyon imajı: Selçuk-Efes örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(2), 127-138.
  • Pawitra, T. A. & Tan, K. C. (2003). Tourist satisfaction in Singapore – a perspective from Indonesian tourists. Managing Service Quality, 13(5), 399-411.
  • Ross, S. (2004). Introduction to probability and statistics for engineers and scientists. San Diego: Elsevier Academic Press.
  • Sarı, Y., & Kozak, M. (2005). Turizm pazarlamasına internetin etkisi: Destinasyon web siteleri için bir model önerisi. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, (9), 248-271.
  • Sarıkaya, N. (2002). Kalite iyileştirme faaliyetlerinin algılanmasının işletme performansı üzerindeki etkilerinin incelenmesi ve Türkiye uygulaması. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Saruhan, Ş. C., & Özdemirci, A. (2013). Bilim, felsefe ve metodoloji. 3. Baskı, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Serçek, G. Ö., & Serçek, S. (2017). X, Y ve Z kuşaklarındaki turistlerin destinasyon imaj algılarının karşılaştırılması. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14(1), 6-19.
  • Sevim, C., Seçilmiş, C., & Görkem, O. (2013). Algılanan destinasyon imajının tavsiye davranışı üzerine etkisi: Safranbolu’da bir araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 9(20), 115- 129.
  • Song, H., & Cheung, C. (2010). Factors affecting tourist satisfaction with theatrical performances: a case study of the Romance of the Song Dynasty in Hangzhou, China. Journal of Travel & Tourism Marketing, 27(7), 708-722.
  • Thongkundam, P,. & Promsivapallop, P. (2013). Australian and Russian tourists’ perceptions of Phuket’s destination image. Conference proceeding of the first Annual PSU Phuket International Conference, 10 January 2013. Prince of Songkla University, Phuket Campus, Tayland.
  • Tseng, S. Y. (2012). Comparison of overseas destinations and tourist satisfaction: A hybrid graphical representation. Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business, 4(5), 742-752.
  • UNWTO World Tourism Highlights (2018). Erişim: 23.04.2018, https://www.e-unwto.org/doi/ pdf/10.18111/9789284419876.
  • Üner, M. M., Güçer, E., & Taşçı A. (2006). Türkiye turizminde yükselen destinasyon olarak İstanbul şehrinin imajı. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 17(2), 189-201.
  • Yazıcıoğlu, Y., & Erdoğan, S. (2004). SPSS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yeşiltaş, M., & Öztürk, Y. (1997). Türkiye’yi ziyaret eden İngiliz turistlerin tatminini ölçmeye yönelik bir araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 8(1-2), 24-27.
  • Yıldırgan, R., Batman, O., & Sarıışık, M. (2015). Sapanca’nın turistik destinasyon imajı üzerine bir alan araştırması. İşletme Bilimi Dergisi, 3(2), 109-125.

KIRGIZİSTAN’I ZİYARET EDEN YABANCI TURİSTLERİN MEMNUNİYET ALGILARI

Yıl 2019, , 582 - 611, 01.04.2019
https://doi.org/10.17130/ijmeb.2019252112

Öz

Bu araştırmada, Kırgızistan’ı ziyaret eden yabancı turistlerin memnuniyet algıları incelenmiştir. Veriler 203 turistten anket tekniğiyle toplanmıştır. Bulgulara göre; katılımcıların büyük çoğunluğunun %80,3 Kırgızistan’ı başkalarına tavsiye etme konusunda olumlu bir düşünceye sahip oldukları saptanmıştır. Kırgızistan’ı ziyaret eden yabancı turistlerin destinasyon memnuniyet algıları genel olarak değerlendirildiğinde, katılımcıların destinasyondan orta düzeyde memnun kaldıkları tespit edilmiştir. Katılımcıların en fazla memnun kaldıkları konuların “misafirperverlik ve müşteri hizmetleri”, “yeme-içme hizmetleri” ve “konaklama hizmetleri”; en az memnun kaldıkları konuların ise “destinasyondaki tesis ve olanaklardan memnuniyet” ile “yerel taşıma hizmetleri” olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte, destinasyon memnuniyet algısının katılımcıların bazı demografik özelliklerine yaş, meslek, eğitim durumu, medeni durum, aylık ortalama gelir ve katılımcıların destinasyonu ziyaret deneyimlerine destinasyona geliş sayısı, destinasyona seyahatin organize edilme biçimi, destinasyonu ziyaret amacı, destinasyondaki konaklama süresi ve destinasyon hakkında bilgi edinilen kaynaklar göre farklılıklar gösterdiği saptanmıştır.

Kaynakça

  • Albayrak, A. & Özkul, E. (2013). Y kuşağı turistlerin destinasyon imaj algıları üzerine bir araştırma. Turkish Studies, 8(6), 15-31.
  • Alegre, J. & Cladera, M. (2007). Analysing the effect of satisfaction and previous visits on tourist intentions to return. European Journal of Marketing, 43(5-6), 670-685.
  • Aliman, N. K., Hashim, S. M., Wahid, S. D. M., & Harudin, S. (2014). Tourist expectations, perceived quality and destination image: Effects on perceived value and satisfaction of tourists visiting Langkawi Island, Malaysia. Asian Journal of Business and Management, 3(2), 212-222.
  • Aydın, İ., Çelik, Y. & Uğurluoğlu, Ö. (2011). Sağlık personeli çalışma yaşam kalitesi ölçeği: Geliştirilmesi, geçerliliği ve güvenilirliği. Hacettepe Üniversitesi Toplum ve Sosyal Hizmet Dergisi, 22(2), 79- 100.
  • Bertan, S. (2010). Pamukkale destinasyonunda termal turizm faaliyetleri ve yöreyi ziyaret eden turistler üzerinde bir uygulama. Sosyal Bilimler Dergisi, (4), 129-137.
  • Bertan, S. (2013). Ziyaretçilerin Pamukkale destinasyonunu algılamalarına yönelik bir araştırma. International Journal of Human Sciences, 10(2), 1-20.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem A Yayıncılık: Ankara.
  • Ceylan, S. (2011). Destinasyon marka imajı ve Pamukkale yöresinde bir uygulama. International Journal of Economic and Administrative Studies, 4(7), 89-102.
  • Çakmak, A. Ç., & Kök, İ. T. (2012). Destinasyon pazarlaması ve Safranbolu’nun destinasyon imajının ölçülmesi. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, (2), 80-101.
  • Duman, T., & Öztürk, A. B. (2005). Yerli turistlerin Mersin Kızkalesi destinasyonu ve tekrar ziyaret niyetleri ile ilgili algılamaları üzerine bir araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(1), 9-23.
  • Erdem, B., Gül, K., & Gül, M. (2013). Pazar yönlülük, inovasyon yönlülük ve firma performansı ilişkisi: Ankara’da faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 5(2), 74-104.
  • Giritlioğlu İ., & Öksüz, E. M. (2016). Turizmde destinasyon marka imajı ve destinasyon aidiyeti: Gaziantep ili üzerine bir alan araştırması. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 6(15), 270-290.
  • Gül, K., Erdem, B., & Gül, M. (2013). Yerel festivallerin etkinliğine bağlı ziyaretçi kazanımları: Sındırgı Yağcıbedir festivali örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(2), 213-239.
  • Günay, İ., & Akıncı, Z. (2017). Turizmde sürdürülebilirlik açısından öğrencilerin sektöre karşı tutumlarının mezuniyet sonrası kariyer planlaması ve seçimine etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(20), 1-19.
  • Gürbüz, A. (2009). Safranbolu’yu ziyaret eden turistlerin demografik özelliklerine göre turistik ürünleri algılama durumu. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 10(2), 217-234.
  • Hacıoğlu, N. (2000). Turizm pazarlaması. 4. Baskı, Vipaş A.Ş. Uludağ Üniversitesi Güçlendirme Vakfı Yayın No: 160, Bursa.
  • Harman S., Çakıcı, A. C., & Akatay, A. (2013). İstanbul’a gelen sırtçantalı turistlerin seyahat motivasyonları üzerine bir araştırma. Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 13(25), 267-300.
  • Ilyasov, I. (2015). Marka olarak Bakü’nün destinasyon imajı ve destinasyon imajının destinasyon seçimine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • İlban, M. O., Köroğlu, A., & Bozok, D. (2008). Termal turizm amaçlı seyahat eden turistlerde destinasyon imajı: Gönen örneği. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(13), 105-129.
  • İnan, E. A., Akıncı, S., Kıymalıoğlu, A., & Akyürek, M. S. (2011). Kruvaziyer turizminde turistlerin tavsiye niyetlerinde destinasyon imajının etkisi. Ege Akademik Bakış, 11(3), 487-497.
  • İpar, M. S., & Doğan, M. (2013). Destinasyonun turist açısından önem-memnuniyet modeli ile değerlendirilmesi: Edremit üzerine bir uygulama. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(13), 129-154.
  • Kalaycı, Ş. (2006). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. 2. Baskı, Asil Yayın Dağıtım Ltd., Ankara.
  • Karakoç, F. Y., & Dönmez, L. (2014). Ölçek geliştirme çalışmalarında temel ilkeler. Tıp Eğitimi Dünyası, (40), 39-49.
  • Kılıç, B. (2011). Destinasyon ziyaretçilerinin sosyo-demografik özelliklerinin sadakat eğilimleri üzerine etkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (26), 239-252.
  • Kılıç, İ., & Pelit, E. (2004). Yerli turistlerin memnuniyet düzeyleri üzerine bir araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 15(2), 113-124.
  • Kırgız Cumhuriyeti Milli İstatistik Komitesi Turizm Verileri (2018). Erişim: 19.07.2018, http://stat.kg/ media/publicationarchive/575969d5-3084-4966-9452-d95e4b96ca6a.pdf
  • Kozak, M. (2001). Comparative assessment of tourist satisfaction with destinations across two nationalities. Tourism Management, (22), 391-401.
  • Kozak, M., & Rimmington, M. (2000). Tourist satisfaction with Malorca, Spain, as an off- season holiday destination. Journal of Travel Research, (38), 260-269.
  • Öter, Z. & Özdoğan, O. N. (2005). Kültür amaçlı seyahat eden turistlerde destinasyon imajı: Selçuk-Efes örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(2), 127-138.
  • Pawitra, T. A. & Tan, K. C. (2003). Tourist satisfaction in Singapore – a perspective from Indonesian tourists. Managing Service Quality, 13(5), 399-411.
  • Ross, S. (2004). Introduction to probability and statistics for engineers and scientists. San Diego: Elsevier Academic Press.
  • Sarı, Y., & Kozak, M. (2005). Turizm pazarlamasına internetin etkisi: Destinasyon web siteleri için bir model önerisi. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, (9), 248-271.
  • Sarıkaya, N. (2002). Kalite iyileştirme faaliyetlerinin algılanmasının işletme performansı üzerindeki etkilerinin incelenmesi ve Türkiye uygulaması. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Saruhan, Ş. C., & Özdemirci, A. (2013). Bilim, felsefe ve metodoloji. 3. Baskı, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Serçek, G. Ö., & Serçek, S. (2017). X, Y ve Z kuşaklarındaki turistlerin destinasyon imaj algılarının karşılaştırılması. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14(1), 6-19.
  • Sevim, C., Seçilmiş, C., & Görkem, O. (2013). Algılanan destinasyon imajının tavsiye davranışı üzerine etkisi: Safranbolu’da bir araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 9(20), 115- 129.
  • Song, H., & Cheung, C. (2010). Factors affecting tourist satisfaction with theatrical performances: a case study of the Romance of the Song Dynasty in Hangzhou, China. Journal of Travel & Tourism Marketing, 27(7), 708-722.
  • Thongkundam, P,. & Promsivapallop, P. (2013). Australian and Russian tourists’ perceptions of Phuket’s destination image. Conference proceeding of the first Annual PSU Phuket International Conference, 10 January 2013. Prince of Songkla University, Phuket Campus, Tayland.
  • Tseng, S. Y. (2012). Comparison of overseas destinations and tourist satisfaction: A hybrid graphical representation. Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business, 4(5), 742-752.
  • UNWTO World Tourism Highlights (2018). Erişim: 23.04.2018, https://www.e-unwto.org/doi/ pdf/10.18111/9789284419876.
  • Üner, M. M., Güçer, E., & Taşçı A. (2006). Türkiye turizminde yükselen destinasyon olarak İstanbul şehrinin imajı. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 17(2), 189-201.
  • Yazıcıoğlu, Y., & Erdoğan, S. (2004). SPSS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yeşiltaş, M., & Öztürk, Y. (1997). Türkiye’yi ziyaret eden İngiliz turistlerin tatminini ölçmeye yönelik bir araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 8(1-2), 24-27.
  • Yıldırgan, R., Batman, O., & Sarıışık, M. (2015). Sapanca’nın turistik destinasyon imajı üzerine bir alan araştırması. İşletme Bilimi Dergisi, 3(2), 109-125.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Barış Erdem Bu kişi benim

Sinan Bakkal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Erdem, B., & Bakkal, S. (2019). KIRGIZİSTAN’I ZİYARET EDEN YABANCI TURİSTLERİN MEMNUNİYET ALGILARI. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 15(2), 582-611. https://doi.org/10.17130/ijmeb.2019252112