BibTex RIS Kaynak Göster

THE PROBLEMS THAT THE STUDENTS WHO TAKE ACCOUNTING EDUCATION IN TRADE VOCATION HIGH SCHOOLS ENCOUNTER DURING TRAINEE PROGRAMME AND SOME SUGGESTIONS FOR SOLUTION: EXAMPE OF ISTANBUL

Yıl 2011, Cilt: 7 Sayı: 13, 131 - 146, 01.06.2011

Öz

Accountancy education in Trade Vocational High Schools consists of two stages. First is the theorical education happening at school, second is the practical education happening in workshops; it is the probation. Probational education in our country has been organized by the 3308 numbered Apprenticeship and Vocational Education Law. In this study, problems of students on the stage of probation has been determined and reasonable solutions have been remedied. For determining the problems a questionary form was used. This questionary was applied to the probationer Trade Vocational High School accountancy students in İstanbul. According to sum of research results; propationer students are employed in fields apart from their professions and not paid regularly. They cannot use the knowledge given at school for working environment. Education at school is deficient. Probationer students aren‟t controlled sufficiently by teachers

Kaynakça

  • Alkan, C., H. Doğan, I. SEZGİN (1998), Mesleki ve Teknik Eğitimin Esasları, Alkım Yayınevi, İstanbul.
  • Altunışık, R., R. Coşkun, S. Bayraktaroğlu ve E. Yıldırım (2004), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, 3. Baskı, Sakarya Kitabevi, İstanbul.
  • Aysan, Mustafa A. (1979), ―Türkiye‘de Muhasebe Eğitimi Nasıl Yapılmalıdır?‖ 1. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, İstanbul.
  • Erol, M. (2004), ―Meslek Yüksek Okullarında Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Staj Uygulamasında Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri‖, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı:21, s.136-142.
  • Gelpiş, Y. (2008), ―Ticaret Lisesi Kökenli Meslek Yüksekokul Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimlerinin Değerlendirilmesi‖, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya.
  • Gökgöz, A. (2007), ―Ticaret Meslek Liselerinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Stajyerlikte Karşılaştıkları Problemler ve Çözüm Önerileri: İstanbul Örneği‖, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya.
  • Karaca, M. (2003), ―Yüksek Okullarda Muhasebe Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Yolları‖, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak.
  • Kunt, M. (1992), ―Ticaret Lisesi Öğrencilerinin Denizli İli Muhasebe Bürolarında Yapmakta Oldukları Beceri Eğitimi Uygulamasında Karşılaşılan Sorunlar ve Bunların Okul Başarısına Etkileri‖, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
  • Özdoğan, S. T. (1978), Muhasebe Öğretimi Metotları El Kitabı, Ticaret ve Turizm Yüksek Öğretim Okulu Yayınları, Ankara.
  • Özgül, N. (1995), ―İşletmelerde Staj Yapan Meslek Lisesi Öğrencilerine Staj Yaptıkları Kurumların Mesleki Etkilerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma‖, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Şengel, S. (2002), ―Meslek Yüksek Okulları Muhasebe Programları Öğrenci Profili Üzerine Bir Araştırma‖, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, Cilt:4, Sayı:1.
  • Uzay, Ş. (2005), ―Muhasebe Meslek Stajyerlerinin Sorunları ve Beklentileri: Bir Araştırma‖, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı:25, s.70-78.
  • Yalkın, Y.K. (1984), Genel Muhasebe İlkeleri ve Uygulama, 5. Baskı, Turhan Kitabevi, Ankara. 3308 Sayılı Çıraklık ve Mesleki Eğitim Kanunu, http://www.iskur.gov.tr/mydocu/mevzuat/kanun9.htm, (Erişim Tarihi:29.06.2006).

Ticaret Meslek Liselerinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Stajyerlikte Karşılaştıkları Problemler ve Çözüm Önerileri: İstanbul Örneği

Yıl 2011, Cilt: 7 Sayı: 13, 131 - 146, 01.06.2011

Öz

Ticaret Meslek Liselerinde muhasebe eğitimi iki aşamadan meydana gelir. Birinci aşama okulda gerçekleşen teorik eğitim, ikinci aşama ise işyerlerinde gerçekleştirilen pratik eğitim; yani stajyerlik eğitimidir. Ülkemizde stajyerlik eğitimi 3308 sayılı Çıraklık ve Mesleki Eğitim Kanunu ile düzenlenmiştir. Bu çalışmada stajyerlik aşamasındaki öğrencilerin karşılaştıkları problemler tespit edilmiş ve problemlere makul çözüm önerileri getirilmeye çalışılmıştır. Problemlerin tespitinde anket formu kullanılmış. Anket, İstanbul ilindeki staja giden Ticaret Meslek Lisesi muhasebe bölümü öğrencilerine uygulanmıştır. Anket sonuçları özetle; stajyer öğrencilerin alanları dışındaki işlerde çalıştırıldıkları, ücretlerinin tam ödenmedikleri, okulda verilen bilgileri iş dünyasında kullanamadıkları, okullarda verilen eğitimin yetersizliği, stajyerlikte öğrencilerin öğretmenler tarafından yeteri kadar denetlenmediği yönündedir.

Kaynakça

  • Alkan, C., H. Doğan, I. SEZGİN (1998), Mesleki ve Teknik Eğitimin Esasları, Alkım Yayınevi, İstanbul.
  • Altunışık, R., R. Coşkun, S. Bayraktaroğlu ve E. Yıldırım (2004), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, 3. Baskı, Sakarya Kitabevi, İstanbul.
  • Aysan, Mustafa A. (1979), ―Türkiye‘de Muhasebe Eğitimi Nasıl Yapılmalıdır?‖ 1. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, İstanbul.
  • Erol, M. (2004), ―Meslek Yüksek Okullarında Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Staj Uygulamasında Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri‖, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı:21, s.136-142.
  • Gelpiş, Y. (2008), ―Ticaret Lisesi Kökenli Meslek Yüksekokul Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimlerinin Değerlendirilmesi‖, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya.
  • Gökgöz, A. (2007), ―Ticaret Meslek Liselerinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Stajyerlikte Karşılaştıkları Problemler ve Çözüm Önerileri: İstanbul Örneği‖, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya.
  • Karaca, M. (2003), ―Yüksek Okullarda Muhasebe Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Yolları‖, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak.
  • Kunt, M. (1992), ―Ticaret Lisesi Öğrencilerinin Denizli İli Muhasebe Bürolarında Yapmakta Oldukları Beceri Eğitimi Uygulamasında Karşılaşılan Sorunlar ve Bunların Okul Başarısına Etkileri‖, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
  • Özdoğan, S. T. (1978), Muhasebe Öğretimi Metotları El Kitabı, Ticaret ve Turizm Yüksek Öğretim Okulu Yayınları, Ankara.
  • Özgül, N. (1995), ―İşletmelerde Staj Yapan Meslek Lisesi Öğrencilerine Staj Yaptıkları Kurumların Mesleki Etkilerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma‖, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Şengel, S. (2002), ―Meslek Yüksek Okulları Muhasebe Programları Öğrenci Profili Üzerine Bir Araştırma‖, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, Cilt:4, Sayı:1.
  • Uzay, Ş. (2005), ―Muhasebe Meslek Stajyerlerinin Sorunları ve Beklentileri: Bir Araştırma‖, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı:25, s.70-78.
  • Yalkın, Y.K. (1984), Genel Muhasebe İlkeleri ve Uygulama, 5. Baskı, Turhan Kitabevi, Ankara. 3308 Sayılı Çıraklık ve Mesleki Eğitim Kanunu, http://www.iskur.gov.tr/mydocu/mevzuat/kanun9.htm, (Erişim Tarihi:29.06.2006).
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hilmi Kırlıoğlu Bu kişi benim

Ahmet Gökgöz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 7 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Kırlıoğlu, H., & Gökgöz, A. (2011). Ticaret Meslek Liselerinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Stajyerlikte Karşılaştıkları Problemler ve Çözüm Önerileri: İstanbul Örneği. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 7(13), 131-146.