Bu
araştırmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin akıcı okuma düzeyi ile rutin
olmayan matematik problemlerini çözme başarısı arasındaki ilişki incelenmiştir.
Araştırmanın örneklemini Kahramanmaraş İlinin Dulkadiroğlu İlçesinde bulunan
bir ilkokulun 4. sınıflarında öğrenim gören 90 öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırmanın yöntemi karma yöntemdir. Verilerin analizinde akıcı okuma
düzeylerini ve problem çözme başarısını belirlemek için betimsel analiz,
aralarındaki ilişkiye bakmak için korelasyon analizi, akıcı okumanın rutin
olmayan problem çözme başarısını ne kadar yordadığına bakmak içinde çoklu
regrasyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda doğru okuma ve okuma
hızının düşük olduğu, prozodik okumanın oldukça yüksek çıktığı, öğrenciler
problem çözme testinin çoğunu doğru cevapladıkları görülmektedir. Rutin olmayan
problem çözme ile doğru okuma 0.285 pozitif yönlü düşük düzeyde, okuma hızı ile
0,514 ve prozodik okuma ile 0.471 pozitif yönlü orta düzeyde ilişki
bulunmuştur. Ayrıca okuma hızının rutin olmayan problem çözme başarısını
anlamlı derecede yordadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1 |
International Journal of Field Educatİon (IJOFE)
ISSN: 2149-3030