Araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin işbirliği kavramına
yönelik geliştirdikleri metaforları incelemektir. Bu araştırma nitel araştırma
yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Araştırma 2017-2018 Eğitim-Öğretim Yılının 2.
döneminde Ankara ili merkez ilçesinde yer alan bir ilkokulun 4. sınıf
öğrencilerinden 157 öğrenci ile yürütülmüştür. Elde edilen verilerden 49 tanesi
metaforun geliştirilememesi, gerekçenin belirtilmemiş olması ve okunaklı
olmaması gibi nedenlerden dolayı elenmiştir. Geriye kalan 108 veri içerik
analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırmada 108 ilkokul 4. sınıf öğrencisi işbirliği
kavramına yönelik 64 farklı metafor geliştirmiştir. Bu metaforlardan 13
kavramsal kategori oluşturulmuştur. Metaforların kavramsal kategorilere
dağılımı incelendiğinde en çok metaforun değer olarak işbirliği, en az metaforun
ise çözüm yolu olarak işbirliği ve doğa unsuru olarak işbirliği kavramsal
kategorilerinde yer aldığı
görülmektedir. Bu kavramsal kategoriler
incelendiğinde, 13 kategoride de olumlu metaforlar bulunmaktadır. Bu çalışamada
elde edilen kavramsal kategoriler sınıf öğretmenlerinin işbirliği kavramı ile
ilgili öğrencilerin eksikliklerini belirleme ve bu konuda öğrencilerin
dikkatini çekerek eksikliklerini giderecek etkinlikler hazırlamalarına yardımcı
olabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1 |
International Journal of Field Educatİon (IJOFE)
ISSN: 2149-3030