Bu çalışma, Web 2.0 araçlarının dil eğitimi üzerindeki etkilerini, dil becerileri, pedagojik uygulamalar ve öğretim yöntemleri bağlamında incelemektedir. PRISMA tabanlı sistematik bir inceleme tasarımı kullanılarak, Türkiye’den YÖKTEZ veritabanından seçilen 14 tez üzerinden veri toplanmış ve ChatGPT destekli tematik kodlama yöntemiyle analiz edilmiştir. İçerik analizi, grup temelli ve etkileşimli yaklaşımları vurgulayan İşbirlikli Öğrenme Yöntemlerinin baskın olduğunu, Proje Tabanlı Öğrenme ve Teleiletişim gibi diğer yöntemlerin ise yeterince kullanılmadığını ortaya koymaktadır. Sürekli geri bildirim ve öğrenci merkezli öğrenme ortamlarına geçişi yansıtan biçimlendirici değerlendirme uygulamalarının yaygın olduğu belirlenmiştir. Bulgular, Web 2.0 araçlarının kelime öğrenimi, yazma becerileri ve işbirliğini önemli ölçüde geliştirdiğini göstermektedir. Quizlet, Google Docs ve Padlet gibi araçlar, oyunlaştırılmış, etkileşimli ve akran geri bildirimi odaklı öğrenmeyi desteklemektedir. Yaratıcılığı ve katılımı artırmadaki başarılarına rağmen, eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesindeki rolleri sınırlı kalmıştır. Teknik zorluklar ve öğretmen eğitimi ihtiyacı, etkili entegrasyonun önündeki engeller olarak belirlenmiştir. Veriler, öğretim yöntemleri, araçlar ve sonuçlar arasındaki kalıpları belirlemek için tematik kodlama yöntemiyle nitel olarak analiz edilmiştir. Sonuçlar, Web 2.0 araçlarının dinamik, öğrenci merkezli öğrenme ortamları yaratmadaki dönüştürücü potansiyelini vurgularken, bu araçların daha dengeli bir yaklaşım için çeşitli yöntemlerle birleştirilmesinin önemini ortaya koymaktadır. Gelecekteki araştırmalar, eleştirel düşünmenin geliştirilmesi için Web 2.0 araçlarının kullanımını ve bu araçların harmanlanmış öğrenme gibi farklı eğitim bağlamlarındaki uygulamalarını incelemelidir.
Web 2.0 araçları dil eğitimi PRISMA tabanlı sistematik inceleme tasarımı işbirlikli öğrenme eleştirel düşünme
This study explores the incorporation of Web 2.0 tools into language education, focusing on their impact on language skills, pedagogical practices, and teaching methodologies. Using a PRISMA-based systematic review design, data were collected from 14 dissertations choosen from Yöktez database from Türkiye and analyzed using thematic coding facilitated by ChatGPT. The content analysis highlights the dominance of Collaborative Learning Methods, emphasizing group-based, interactive approaches, while other methodologies such as Project-Based Learning and Telecollaboration were underutilized. Formative assessment practices were prevalent, reflecting a shift towards continuous feedback and learner-centered environments. The findings reveal that Web 2.0 tools significantly enhance vocabulary acquisition, writing skills, and collaboration, with tools like Quizlet, Google Docs, and Padlet supporting gamified, interactive, and peer-feedback-driven learning. Despite their success in fostering creativity and engagement, their role in developing critical thinking skills remains limited. Technical challenges and the need for teacher training were identified as barriers to effective integration. Data were analyzed qualitatively using thematic coding to identify patterns in teaching methods, tools, and outcomes. The results underscore the transformative potential of Web 2.0 tools in creating dynamic, student-centered learning environments while highlighting the importance of combining these tools with diverse methodologies for a more balanced approach. Future research should explore the utilization of Web 2.0 tools for fostering critical thinking and their application in various educational contexts, such as blended learning.
Web 2.0 tools language education PRISMA-based systematic review design collaborative learning critical thinking
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dilbilim (Diğer) |
Bölüm | Yasamda Liderlik |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 3 Haziran 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 19 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1 |