Bu
araştırmanın amacı ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin metne buldukları başlıkların
yaratıcılık, uzunluk ve içeriği yansıtma açısından uygunluğunu tespit etmektir.
Araştırmanın yöntemi betimsel tarama modellerinden ilişkisel taramadır.
Araştırmanın çalışma evrenini 2018-2019 eğitim öğretim yılında İstanbul Esenler
ilçesindeki devlet ilkokullarında öğrenimlerine devam eden 4. sınıf öğrencileri
oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise bu evrenden yansız örnekleme
yoluyla seçilen toplam 308 öğrencidir. Araştırma sonucunda öğrencilerin metne
uygun başlık bulma hususunda en çok orijinal/ilgi çekici başlık bulmada sıkıntı
yaşadıkları; metnin içeriğini yansıtan başlık bulmada daha az zorlandıkları;
kısa başlık yazmada ise neredeyse hiç sorun yaşamadıkları görülmüştür. Cinsiyet
değişkeninin öğrencilerin başlık bulma becerileri üzerinde anlamlı bir etkisi
bulunmamaktadır. Ayrıca metni derinlemesine anlayan öğrenciler metin içeriğini
yansıtan başlık bulmada daha başarılıdır.
The aim of this research is to determine suitability
of funded by 4th grade students' text title for creativity, length and
mirroring content. The method of the research is relational descriptive survey
model. The population of the study is 4th grade students who are attending the
state school located in central district of Istanbul Esenler in 2018-2019
academic year. The sample of the study is 308, 4th grade students selected
randomly by from this universe. Research results can be listed as follows: The
biggest problem of Students is finding original /interesting title. It has been
observed that writing short title is almost no difficulty for students. The
gender variable has no significant impact on the skills of finding title. Finally
students, who understand text deeply, are more successful in finding the title
that reflects the content of the text.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ocak 2019 |
Kabul Tarihi | 15 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
İndeksler / Indexes
tarafından dizinlenmekte,
TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından izlenmektedir.
Dergimizde yayımlanan makaleler, aksi belirtilmediği sürece, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası (CC BY 4.0) ile lisanslanır. Dergiye yayımlanmak üzere metin yollayan tüm yazar ve çevirmenlerin, gönderdikleri metnin yegâne telif sahibi olmaları ya da gerekli izinleri almış olmaları beklenir. Dergiye metin yollayan yazar ve çevirmenler bu metinlerin CC BY 4.0 kapsamında lisanslanacağını, aksini sayı editörlerine en başında açıkça beyan etmedikleri müddetçe, peşinen kabul etmiş sayılırlar.