Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Determination of the factors affecting the motivation in learning: An application on Isparta Vocational School students

Yıl 2018, , 330 - 343, 15.05.2018
https://doi.org/10.24289/ijsser.415332

Öz









Motivation is one of the
most important factors influencing the learning process and success of
students. Motivation in education can be increased by applying many different
approaches. These approaches have significant impacts on the learning process
of students. Problems arise in learning when students are not motivated
consistently. The main objective of the study is to examine the basic
motivational elements of the first and second year students in the Design,
Marketing and Advertising Departments of Isparta Vocational School. The study
also aims to provide suggestions on ways that educators can use to motivate
their students. In the study, the effect of the main motivation theories on
learning is investigated and then a questionnaire is applied on 264 students
studying in the School. The results of the questionnaires are evaluated with using
SPSS (20.0), statistical package program. frequency distributions and cross
tabulations were calculated and the factors affecting their motivations were
analyzed by the Mann-Whitney U test and the Kruskal Wallis test with
hypotheses. As a result of the study, suggestions to improve learning process
of students based on motivation are presented in the light of finding.
    

Kaynakça

  • Akbaba, S., (2006). Eğitimde Motivasyon. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 13, 343-361.
  • Alkan,R.M, Suiçmez, M, Aydınkal, M & Şahin, M , (2014). Meslek Yüksekokullarındaki Mevcut Durum: Sorunlar ve Bazı Çözüm Önerileri, Yükseköğretin ve Bilim Dergisi, Cilt 4,Sayı 3,133-140.
  • Aşılıoğlu, Ç. F., Rukiye., D & Şanlıbaba, P. (2016). Kalecik Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Başarı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Electronic Journal of Vocational Colleges-May/Mayıs, 79-88).
  • Ergül, H., F., (2005). Motivasyon ve Motivasyon Teknikleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, www.e-sosder.com ISSN: 1304-0278, Güz. 4(14), 67-79.
  • Erol, M. (2004). Meslek Yüksek Okullarında Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Staj Uygulamasında Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 136-142.
  • https://istatistik.yok.gov.tr/Er. Tar. 23.08.2018.
  • Koçel, T., (2013)., İşletme Yöneticiliği, Yönetim ve Organizasyon-Organizasyonlarda davranış-Klasik-Modern-Çağdaş Yaklaşımlar, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Küçümözkan, Y., (2015)., Liderlik ve Mtivasyon Teorileri: Kuramsan bir çerçeve, Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi, Cilt 1 Sayı 2, 86-115.
  • Lussier, R. N., & Achua, C. F. (2007). Leadership: Theory application, skill development (3rd ed.). Mason, OH: Thomson South-Western.
  • Marcou, A. ve Philippou, G. (2005). Motivational Bliefs, Self –Regulated Learning and Mathematical Problem Solving. Proceeding of the 29th Conference of the International Grup fort he Psychology of Mathematics Education. 3, 297-302. Melbourne: PME.
  • Öncü, H., (2004). Motivasyon. Sınıf Yönetimi, Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Palmer, D. (2007). What Is the Best Way to Motivate Students in Science? Teaching Science-The Journal of the Australian Science Teachers Association, 53(1), 38-42.
  • Papatya, G., (2015). Temel İşletmecilik Bilgisi, Isparta: Beyazıt Kitabevi Yayınları
  • Richards, J. C., Platt, J. & Platt, H., (1992). Language Teaching and Applied Linguistics. London: Longman. 469-512.
  • Şimsek, M. Ş., Çelik A., (2013), İşletme Yönetimi, Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Şimşek, M. Ş., Çelik A & Akgemici T., (2008). İşletme Becerileri Grup Çalışması, Ankara: Gazi Yayınevi.
  • Tengilimoğlu, D., Atilla E. A. & Bektaş, M. (2014). İşletme Yönetimi Temel Kavramlar,İşletme Yönetim Fonksiyonları/Çağdaş Yaklaşımlar, Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Williams, K., & Williams, C. (2011). Five key ingredients for improving motivation. Research in Higher

Öğrenmede motivasyonu etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Isparta Meslek Yüksekokulu öğrencileri üzerine bir uygulama

Yıl 2018, , 330 - 343, 15.05.2018
https://doi.org/10.24289/ijsser.415332

Öz









Motivasyon, öğrenmede ve başarılı
olmada etkili olan en önemli faktörlerdendir. Eğitimde motivasyon birçok farklı
yaklaşımlar uygulanarak artırılabilir. Bu yaklaşımların, öğrencilerin öğrenmesi
üzerinde önemli bir etkisi vardır. Öğrenciler tutarlı bir şekilde motive
olmadıkları durumda öğrenmede problemler ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmanın
temel amacı, Süleyman Demirel Üniversitesi Isparta Meslek Yüksekokulu’nda
öğrenim gören Tasarım, Halkla İlişkiler Tanıtım ve Pazarlama programları
birinci ve ikinci sınıf öğrencilerinin öğrenmede etkili olabilecek temel
motivasyon unsurlarını incelemek, öğrencilerin öğrenmede motivasyonlarını
etkileyen faktörlerin geliştirilen hipotezlerle test edilmesidir. Ayrıca
eğitimcilere öğrencileri motive etmek için kullanılabilecek yöntemlerden
öneriler sunmaktır. Bu çalışmada başlıca motivasyon teorilerinin öğrenmeye
etkisi araştırılmış olup, ardından Isparta Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören
264 öğrenci ile anket uygulamasının sonuçları ortaya konmuştur. Anketler sonucu
elde edilen ham veriler, istatistik paket programı olan SPSS (20.0) yardımıyla,
frekans dağılımları ve çapraz tabloları oluşturularak değerlendirilmiş ve
motivasyonlarını
etkileyen faktörler ortaya konan hipotezlerle Mann-Whitney U testi ve Kruskal
Wallis testi ile analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen bulgular ışığında
öğrencilerin öğrenme süreçlerini motivasyon temelli olarak geliştirecek
öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Akbaba, S., (2006). Eğitimde Motivasyon. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 13, 343-361.
  • Alkan,R.M, Suiçmez, M, Aydınkal, M & Şahin, M , (2014). Meslek Yüksekokullarındaki Mevcut Durum: Sorunlar ve Bazı Çözüm Önerileri, Yükseköğretin ve Bilim Dergisi, Cilt 4,Sayı 3,133-140.
  • Aşılıoğlu, Ç. F., Rukiye., D & Şanlıbaba, P. (2016). Kalecik Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Başarı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Electronic Journal of Vocational Colleges-May/Mayıs, 79-88).
  • Ergül, H., F., (2005). Motivasyon ve Motivasyon Teknikleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, www.e-sosder.com ISSN: 1304-0278, Güz. 4(14), 67-79.
  • Erol, M. (2004). Meslek Yüksek Okullarında Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Staj Uygulamasında Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 136-142.
  • https://istatistik.yok.gov.tr/Er. Tar. 23.08.2018.
  • Koçel, T., (2013)., İşletme Yöneticiliği, Yönetim ve Organizasyon-Organizasyonlarda davranış-Klasik-Modern-Çağdaş Yaklaşımlar, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Küçümözkan, Y., (2015)., Liderlik ve Mtivasyon Teorileri: Kuramsan bir çerçeve, Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi, Cilt 1 Sayı 2, 86-115.
  • Lussier, R. N., & Achua, C. F. (2007). Leadership: Theory application, skill development (3rd ed.). Mason, OH: Thomson South-Western.
  • Marcou, A. ve Philippou, G. (2005). Motivational Bliefs, Self –Regulated Learning and Mathematical Problem Solving. Proceeding of the 29th Conference of the International Grup fort he Psychology of Mathematics Education. 3, 297-302. Melbourne: PME.
  • Öncü, H., (2004). Motivasyon. Sınıf Yönetimi, Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Palmer, D. (2007). What Is the Best Way to Motivate Students in Science? Teaching Science-The Journal of the Australian Science Teachers Association, 53(1), 38-42.
  • Papatya, G., (2015). Temel İşletmecilik Bilgisi, Isparta: Beyazıt Kitabevi Yayınları
  • Richards, J. C., Platt, J. & Platt, H., (1992). Language Teaching and Applied Linguistics. London: Longman. 469-512.
  • Şimsek, M. Ş., Çelik A., (2013), İşletme Yönetimi, Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Şimşek, M. Ş., Çelik A & Akgemici T., (2008). İşletme Becerileri Grup Çalışması, Ankara: Gazi Yayınevi.
  • Tengilimoğlu, D., Atilla E. A. & Bektaş, M. (2014). İşletme Yönetimi Temel Kavramlar,İşletme Yönetim Fonksiyonları/Çağdaş Yaklaşımlar, Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Williams, K., & Williams, C. (2011). Five key ingredients for improving motivation. Research in Higher
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yüksel Hatırlı

Yasemin Duran

Yayımlanma Tarihi 15 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Hatırlı, Y., & Duran, Y. (2018). Öğrenmede motivasyonu etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Isparta Meslek Yüksekokulu öğrencileri üzerine bir uygulama. International Journal of Social Sciences and Education Research, 4(2), 330-343. https://doi.org/10.24289/ijsser.415332
AMA Hatırlı Y, Duran Y. Öğrenmede motivasyonu etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Isparta Meslek Yüksekokulu öğrencileri üzerine bir uygulama. International Journal of Social Sciences and Education Research. Nisan 2018;4(2):330-343. doi:10.24289/ijsser.415332
Chicago Hatırlı, Yüksel, ve Yasemin Duran. “Öğrenmede Motivasyonu Etkileyen faktörlerin Belirlenmesi: Isparta Meslek Yüksekokulu öğrencileri üzerine Bir Uygulama”. International Journal of Social Sciences and Education Research 4, sy. 2 (Nisan 2018): 330-43. https://doi.org/10.24289/ijsser.415332.
EndNote Hatırlı Y, Duran Y (01 Nisan 2018) Öğrenmede motivasyonu etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Isparta Meslek Yüksekokulu öğrencileri üzerine bir uygulama. International Journal of Social Sciences and Education Research 4 2 330–343.
IEEE Y. Hatırlı ve Y. Duran, “Öğrenmede motivasyonu etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Isparta Meslek Yüksekokulu öğrencileri üzerine bir uygulama”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 4, sy. 2, ss. 330–343, 2018, doi: 10.24289/ijsser.415332.
ISNAD Hatırlı, Yüksel - Duran, Yasemin. “Öğrenmede Motivasyonu Etkileyen faktörlerin Belirlenmesi: Isparta Meslek Yüksekokulu öğrencileri üzerine Bir Uygulama”. International Journal of Social Sciences and Education Research 4/2 (Nisan 2018), 330-343. https://doi.org/10.24289/ijsser.415332.
JAMA Hatırlı Y, Duran Y. Öğrenmede motivasyonu etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Isparta Meslek Yüksekokulu öğrencileri üzerine bir uygulama. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2018;4:330–343.
MLA Hatırlı, Yüksel ve Yasemin Duran. “Öğrenmede Motivasyonu Etkileyen faktörlerin Belirlenmesi: Isparta Meslek Yüksekokulu öğrencileri üzerine Bir Uygulama”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 4, sy. 2, 2018, ss. 330-43, doi:10.24289/ijsser.415332.
Vancouver Hatırlı Y, Duran Y. Öğrenmede motivasyonu etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Isparta Meslek Yüksekokulu öğrencileri üzerine bir uygulama. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2018;4(2):330-43.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.