Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Relationship Between Alienation and Academic Performance in Higher Education from the Perspective of Teaching Staff

Yıl 2024, Cilt: 12 Sayı: 3, 87 - 108, 31.12.2024

Öz

The objective of this research is to examine the extent of alienation experienced by academic staff and their perception of their academic performance. The research is a quantitative study, designed in accordance with the descriptive relational survey model. The population under investigation comprises all faculty members employed at a state university in Turkey during the 2021-2022 academic year. A sample of 383 lecturers took part in the data collection process. In order to collect data for the study, the following tools were employed: the "Alienation Scale from Academician", the "Academic Performance Perception Scale" and the "Personal Information Form". The Mann-Whitney-U test, Kruskal-Wallis-H test, t-test and ANOVA test were employed for the analysis of the research according to demographic variables. Correlation and regression analysis were used to analyse the relationship between independent variables. The findings indicated that there were significant differences in the alienation levels and academic performance perceptions of academicians according to various variables, including academic title, faculty/school, weekly course load, academic incentive, and foreign language grade. However, no significant differences were observed according to the gender variable. It has been established that there is a significant correlation between the alienation levels of academics and their academic performance perception levels. It was determined that 50% of the academic performance perceptions of the academicians can be attributed to their alienation from self and teaching. Consequently, it is recommended that the impact of the foreign language criterion in the hiring of higher education personnel be enhanced, given that the level of alienation from the academic staff with a low foreign language score is found to be higher.

Kaynakça

  • Akal, Z. (1992). İşletmelerde Performans Ölçüm ve Denetimi: Çok Yönlü Performans Göstergeleri, Ankara, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları. Akbulut, S. (2017). Yabancılaşma olgusunun örgütsel güven ve örgütsel vatandaşlık davranışına etkisi üzerine bir araştırma: Adıyaman Üniversitesi örneği. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi. Akpınar, R. (2018). Yabancılaşmanın iş tatmini üzerine etkisi: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi sağlık uygulama ve araştırma hastanesi hemşireleri üzerine bir araştırma. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.

Öğretim Elemanlarının Perspektifinden Yükseköğretimde Yabancılaşma ve Akademik Performans Arasındaki İlişki

Yıl 2024, Cilt: 12 Sayı: 3, 87 - 108, 31.12.2024

Öz

Bu araştırmanın amacı, akademik personelin yaşadığı yabancılaşmanın boyutunu ve akademik performanslarına ilişkin algılarını incelemektir. Araştırma, betimsel ilişkisel tarama modeline uygun olarak tasarlanmış nicel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini, 2021-2022 akademik yılında Türkiye'deki bir devlet üniversitesinde çalışan tüm öğretim elemanları oluşturmaktadır. Veri toplama sürecine 383 öğretim görevlisinden oluşan bir örneklem katılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla “Akademisyene Yabancılaşma Ölçeği”, “Akademik Performans Algısı Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırmanın demografik değişkenlere göre analizi için Mann-Whitney-U testi, Kruskal-Wallis-H testi, t-testi ve ANOVA testi kullanılmıştır. Bağımsız değişkenler arasındaki ilişkiyi analiz etmek için korelasyon ve regresyon analizi kullanılmıştır. Bulgular, akademisyenlerin yabancılaşma düzeyleri ve akademik performans algılarında akademik unvan, fakülte/yüksekokul, haftalık ders yükü, akademik teşvik ve yabancı dil notu gibi çeşitli değişkenlere göre anlamlı farklılıklar olduğunu göstermiştir. Ancak cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık gözlenmemiştir. Akademisyenlerin yabancılaşma düzeyleri ile akademik performans algı düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Akademisyenlerin akademik performans algılarının %50'sinin kendilerine ve öğretime yabancılaşmalarından kaynaklandığı tespit edilmiştir. Sonuç olarak, yabancı dil puanı düşük olan akademik personelin yabancılaşma düzeyinin daha yüksek olduğu göz önüne alındığında, yükseköğretim personelinin işe alımında yabancı dil kriterinin etkisinin artırılması önerilmektedir.

Kaynakça

  • Akal, Z. (1992). İşletmelerde Performans Ölçüm ve Denetimi: Çok Yönlü Performans Göstergeleri, Ankara, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları. Akbulut, S. (2017). Yabancılaşma olgusunun örgütsel güven ve örgütsel vatandaşlık davranışına etkisi üzerine bir araştırma: Adıyaman Üniversitesi örneği. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi. Akpınar, R. (2018). Yabancılaşmanın iş tatmini üzerine etkisi: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi sağlık uygulama ve araştırma hastanesi hemşireleri üzerine bir araştırma. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Yönetimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ramazan Yirci 0000-0003-4696-7420

Özcan Kalaylı 0000-0003-0559-9369

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 29 Ekim 2024
Kabul Tarihi 30 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yirci, R., & Kalaylı, Ö. (2024). The Relationship Between Alienation and Academic Performance in Higher Education from the Perspective of Teaching Staff. International Journal of Social Science Research, 12(3), 87-108.
AMA Yirci R, Kalaylı Ö. The Relationship Between Alienation and Academic Performance in Higher Education from the Perspective of Teaching Staff. IJSSR. Aralık 2024;12(3):87-108.
Chicago Yirci, Ramazan, ve Özcan Kalaylı. “The Relationship Between Alienation and Academic Performance in Higher Education from the Perspective of Teaching Staff”. International Journal of Social Science Research 12, sy. 3 (Aralık 2024): 87-108.
EndNote Yirci R, Kalaylı Ö (01 Aralık 2024) The Relationship Between Alienation and Academic Performance in Higher Education from the Perspective of Teaching Staff. International Journal of Social Science Research 12 3 87–108.
IEEE R. Yirci ve Ö. Kalaylı, “The Relationship Between Alienation and Academic Performance in Higher Education from the Perspective of Teaching Staff”, IJSSR, c. 12, sy. 3, ss. 87–108, 2024.
ISNAD Yirci, Ramazan - Kalaylı, Özcan. “The Relationship Between Alienation and Academic Performance in Higher Education from the Perspective of Teaching Staff”. International Journal of Social Science Research 12/3 (Aralık 2024), 87-108.
JAMA Yirci R, Kalaylı Ö. The Relationship Between Alienation and Academic Performance in Higher Education from the Perspective of Teaching Staff. IJSSR. 2024;12:87–108.
MLA Yirci, Ramazan ve Özcan Kalaylı. “The Relationship Between Alienation and Academic Performance in Higher Education from the Perspective of Teaching Staff”. International Journal of Social Science Research, c. 12, sy. 3, 2024, ss. 87-108.
Vancouver Yirci R, Kalaylı Ö. The Relationship Between Alienation and Academic Performance in Higher Education from the Perspective of Teaching Staff. IJSSR. 2024;12(3):87-108.

*