Pandemi süreci ile birlikte sosyal ağlar gibi bilgisayar ve mobil ortamlarında dijital oyun kullanımı da artış göstermiştir. Bu dijital platformların yoğun kullanımının kişilerarası iletişime etkisi tartışma konusu olmaktadır. Dijital oyun ortamlarının etkilediği düşünülen sosyal iletişim ortamlarından birisinin de aile iletişim ortamı olduğu düşünülmektedir. Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin dijitaloyun ortamlarını kullanım düzeylerine göre aile içi iletişim düzeylerinin farklılaşma durumu araştırılmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemlerinden tipik durum örnekleme ile belirlenen araştırmanın çalışma kümesini, 2020-2021 Bahar döneminde Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’nde farklı bölümlerde öğrenimlerine devam etmekte olan 301 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında araştırmacı tarafından geliştirilen “Dijital Oyun Kullanımı ve Aile İletişim” ölçeği uygulanmıştır. Ölçeğin iç tutarlılık için yapılan analizde ölçeğin tümü için Cronbach alfa güvenilirlik katsayısı 0.887 olarak hesaplanmıştır. Toplam 3 faktör ve 16 maddeden oluşan ölçekte faktörler toplam varyansın %58.783’ünü açıklamaktadırlar. Verilerin çözümlenmesinde SPSS istatistik programı ve betimsel istatistik çözümleme yöntemlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, cinsiyet, bilgisayar ve bilgisayar kullanım sürelerine göre aile iletişim puanlarında anlamlı farklılıklar saptanmıştır. Mobil telefon kullanım ve mobil oyun oynama sürelerine göre ise aile iletişim puanlarında anlamlı farklılıklar bulunamamıştır.
Along with the pandemic process, usage of digital games in computer and mobile environments have also increased such as the usage of social networks. The effect of intensive use of these digital platforms on interpersonal face-to-face communication is a matter of debate. It is thought that one of the social communication environments thought to be affected by digital game environments is the family communication environment. In this study, the differentiation of family communication levels according to university students' digital game environments was investigated. The study set of the study, which was determined by typical case sampling, one of the purposive sampling methods, consists of 301 students who continue their education in different departments at Çanakkale Onsekiz Mart University in the 2020-2021 Spring semester. Within the scope of the research, the "Digital Game Use and Family Communication" scale developed by the researcher was applied. In the analysis for the scale's internal consistency, the Cronbach's alpha reliability coefficient for the whole scale was calculated as 0.887. The scale, which has a total of 16 items, consists of 3 factors, and the factors explain 58.783% of the total variance. SPSS statistical program and descriptive statistical analysis methods were used to analyze the data. As a result of the research, significant differences were found in family communication scores according to gender, computer and computer usage time. There were no significant differences in family communication scores according to mobile phone usage and mobile game playing times.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 15 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 56 |