Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının, çokkültürlü eğitim tutumları ile epistemolojik inançları arasındaki ilişkisinin incelenmesidir. İlişkisel araştırma deseninde nicel çalışmanın örnekleminde, kolay ulaşılabilir amaçlı örneklem yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını, Marmara bölgesinde bir devlet üniversitesi eğitim fakültesinde öğrenim gören 162 öğretmen adayları oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Öğretmenlerin Çokkültürlü Tutum Ölçeği” ve “Epistemolojik İnanç Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS.20 paket programı kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğretmen adaylarının çokkültürlü eğitime yönelik tutum puanları arttıkça bilginin yapılandırılmasına olan inançlarının artığı gözlemlenmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 15 Sayı: 1 |