Bu çalışma, 2005-2014 yılları arasında belirlenen dört fen bilimleri eğitimi dergisinde yayımlanan makalelere ait bir içerik analizi yaparak, Türk fen bilimleri eğitimindeki yönelimleri belirlemeyi amaçlamıştır. Bu kapsamda “Eğitim ve Bilim” (Education and Science), “Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi” (Hacettepe University Journal of Education), “ “Eğitim Araştırmaları” (Eurasian Journal of Educational Research) ve, “İlköğretim Online E-Dergi” (IOO) dergilerinde yayımlanmış fen bilimleri eğitimi alanındaki toplam 363 makale incelenmiştir. Elde edilen bulgular, dokuz yılda fen bilimleri eğitimindeki çalışmaların çoğunluğunun kullanılan yöntem bazında nicel alanda, çalışma alanı bazında fen bilgisi alanında, çalışma içeriği bazında öğretimde ve örneklem bazında öğretmen adaylarında yoğunlaştığı belirlenmiştir. Çalışmaların birçoğu deneysel ya da tarama çalışmaları olup, verilerin en sık olarak test ya da anket ile toplandığı belirlenmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 15 Sayı: 2 |