Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İşitme Yetersizliği Olan Ve Olmayan Bireylerin Okuma Motivasyonunun İncelenmesi

Yıl 2017, Cilt: 16 Sayı: 4, 1689 - 1701, 16.08.2017
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.342985

Öz

Bu araştırma, işitme yetersizliği olan ve olmayan öğrencilerin okuma alışkanlıklarını ve okuma becerilerini etkileyen okuma motivasyonlarını farklı değişkenler açısından karşılaştırmak amacı ile yapılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma, 40 işitme yetersizliği olan ve 40 işitme yetersizliği olmayan ilkokul 4. Sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Öğrencilerin okuma motivasyonlarının belirlenmesi için Wigfield ve Guthrie (1997) tarafından geliştirilmiş olan ve Guthire ve Wang (2004) tarafından içsel ve dışsal motivasyon şeklinde iki faktör olarak yeniden modellenen Okuma Motivasyonu Ölçeğinin, Yıldız (2010) tarafından Türkçeye uyarlanan formu kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS 24 istatistik programı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, işitme yetersizliği olmayan öğrencilerin okuma motivasyonları, işitme yetersizliği olan öğrencilerin okuma motivasyonlarından anlamlı düzeyde farklılık göstermiştir. İşiten kız öğrencilerin içsel okuma motivasyonunun ise, işitme yetersizliği olan kız ve işitme yetersizliği olan ve olmayan erkek öğrencilerden anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Araştırmada, Türkçe ders başarısı ve işitme yetersizliği olan ve olmayan öğrencilerin dışsal motivasyonları arasında anlamlı ilişki bulunmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ayşegül İşlekeller Bozca

Yayımlanma Tarihi 16 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA İşlekeller Bozca, A. (2017). İşitme Yetersizliği Olan Ve Olmayan Bireylerin Okuma Motivasyonunun İncelenmesi. İlköğretim Online, 16(4), 1689-1701. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.342985
AMA İşlekeller Bozca A. İşitme Yetersizliği Olan Ve Olmayan Bireylerin Okuma Motivasyonunun İncelenmesi. İOO. Ağustos 2017;16(4):1689-1701. doi:10.17051/ilkonline.2017.342985
Chicago İşlekeller Bozca, Ayşegül. “İşitme Yetersizliği Olan Ve Olmayan Bireylerin Okuma Motivasyonunun İncelenmesi”. İlköğretim Online 16, sy. 4 (Ağustos 2017): 1689-1701. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.342985.
EndNote İşlekeller Bozca A (01 Ağustos 2017) İşitme Yetersizliği Olan Ve Olmayan Bireylerin Okuma Motivasyonunun İncelenmesi. İlköğretim Online 16 4 1689–1701.
IEEE A. İşlekeller Bozca, “İşitme Yetersizliği Olan Ve Olmayan Bireylerin Okuma Motivasyonunun İncelenmesi”, İOO, c. 16, sy. 4, ss. 1689–1701, 2017, doi: 10.17051/ilkonline.2017.342985.
ISNAD İşlekeller Bozca, Ayşegül. “İşitme Yetersizliği Olan Ve Olmayan Bireylerin Okuma Motivasyonunun İncelenmesi”. İlköğretim Online 16/4 (Ağustos 2017), 1689-1701. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.342985.
JAMA İşlekeller Bozca A. İşitme Yetersizliği Olan Ve Olmayan Bireylerin Okuma Motivasyonunun İncelenmesi. İOO. 2017;16:1689–1701.
MLA İşlekeller Bozca, Ayşegül. “İşitme Yetersizliği Olan Ve Olmayan Bireylerin Okuma Motivasyonunun İncelenmesi”. İlköğretim Online, c. 16, sy. 4, 2017, ss. 1689-01, doi:10.17051/ilkonline.2017.342985.
Vancouver İşlekeller Bozca A. İşitme Yetersizliği Olan Ve Olmayan Bireylerin Okuma Motivasyonunun İncelenmesi. İOO. 2017;16(4):1689-701.