Bu
araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında gerçekleştirilen denetimlerde
yönetici görüşlerine göre “kurum denetim boyutlarının” ne düzeyde
denetlendiğini ortaya koymaktır. Araştırma betimsel bir araştırma olup, veri
toplama tekniği olarak nicel ve nitel boyutları içeren karma yöntem
kullanılmıştır Araştırma kapsamında, 2011-2012 eğitim öğretim yılında Sivas il
merkezinde görev yapan 285 ilköğretim okulu yöneticisinden 203 ilköğretim okulu
yöneticisi çalışma grubu olarak belirlenmiştir. Ayrıca nitel boyut için,
çalışma grubu içerisinden maksimum çeşitlilik örneklemesi‟ esas alınarak 37
ilköğretim okulu müdürü seçilmiştir. Araştırmanın
nitel boyutuyla ilgili görüşme formları kullanılarak elde edilen yazılı veriler
betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir.
The aim of this research is
to prove the in the view of administrators, in the inspections in elementary
schools are monitored in what level checked according to “dimensions for supervision
of institution” This research is a descriptive one. In this direction, as data
gathering technique, an integrated method including both quantitative and
qualitative dimensions is used. Research is built up with qualitative data
after quantities data is gathered. In the extent of research, 203 primary
school administrators of 285 primary school administrators working in 2011-2012
years, Sivas city centre are identified as study group. In addition, for
quantitative dimension, 37 school managers are chosen from this study group as
predicated on maximum variety sample. The data about the qualitative dimension
of the research with or without interview forms are related to the descriptive
analysis technique.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 1 |