The aim of the present study is to analyze the effects of the educational planning and evaluation lesson on pre-service teachers' self-efficacy beliefs related to the teaching process. The research was based on the single group pre-test post-test model. Data were collected by applying to the instrument of “Prospective Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Scale regarding Instructional Process” developed by Özdemir (2008). The Cronbach's alpha reliability coefficient for the whole scale was found to be .95. In the analysis of quantitative data, t-test for dependent groups, t-test for independent groups, ANOVA and impact size correlation coefficient were performed. In the analysis of qualitative data, content analysis was adopted. At the end of the study, it was observed that educational planning and evaluation lesson had a positive influence over pre-service teachers' self-efficacy beliefs related to the teaching process. As for the qualitative data, the pre-service teachers emphasized that the educational planning and evaluation lesson had a positive impact on the improvement of pre-service teachers' self-efficacy beliefs related to the teaching process, but they believed more practice should be incorporated in the lesson.
self-efficacy self-efficacy beliefs related to the teaching process teaching process teacher education educational planning and evaluation lesson.
Bu araştırmanın amacı; öğretimde planlama ve değerlendirme dersinin öğretmen adaylarının öğretim süreci öz-yeterlik algısına etkisini incelemektir. Araştırma toplam 187 öğretmen adayının katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma deneme öncesi desenlerden tek gruplu öntest-sontest modeline göre hazırlanmıştır. Araştırma verileri Öğretmen Adaylarının Öğretim Sürecine İlişkin Öz-Yeterlik İnançları ölçeği ve açık uçlu görüş belirtme formuyla toplanmıştır. Bu çalışmada ölçeğin geneli için hesaplanan Cronbach Alpha Güvenirlik Katsayısı .95’dir. Nicel verilerin analizinde betimsel istatistiklerin yanında, bağımlı gruplar için t- testi, bağımsız gruplar için t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve etki büyüklüğü korelasyon katsayısı kullanılırken, nitel veriler içerik analiziyle değerlendirilmiştir. Araştırma sonunda, öğretimde planlama ve değerlendirme dersinin öğretmen adaylarının öğretim süreci öz-yeterlik algı düzeylerinin olumlu yönde değişmesinde etkili olduğu belirlenmiştir.Nitel verilerde ise öğretmen adayları öğretimde planlama ve değerlendirme dersinin öğretmen adaylarının öğretim süreci öz-yeterlik algısının gelişmesinde olumlu etki yaptığını ancak dersin daha fazla öğrenci merkezli ve uygulamaya yer verilerek işlenmesi gerektiğini vurgulamışlardır
öz-yeterlik öğretim sürecine ilişkin öz-yeterlik inançları öğretim süreci öğretmen yetiştirme öğretimde planlama ve değerlendirme dersi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 12 Sayı: 4 |