Bu araştırmanın amacı ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinde, problem çözme becerileri eğitim programının onların sosyal ve duygusal öğrenme ihtiyaçlarından görev bilinci, akran ilişkileri ve öz-düzenleme ile sosyal ve duygusal öğrenme becerilerinden iletişim becerileri, problem çözme becerileri, stresle başa çıkma becerileri ve kendilik değerini arttıran beceriler düzeylerine olan etkilerini incelemektir. Araştırma tam deneysel olarak öntest sontest kontrol gruplu desende kurgulanmış ayrıca gruplara izleme ölçümü de uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2009-2010 eğitim öğretim yılı içerisinde İzmir ili Buca ilçesindeki iki farklı ilköğretim okulundan rastgele seçilmiştir. Deneysel işlem sonrasında gruplar arasında farklılıklar Sosyal Duygusal Öğrenme Becerileri Ölçeği ve Sosyal-duygusal Öğrenme Ölçeği kullanılarak incelenmiştir. Araştırma sonucunda problem çözme becerileri eğitiminin görev bilincini, öz-düzenlemeyi, problem çözme becerilerini, stresle başa çıkma becerilerini, sosyal ve duygusal öğrenme ihtiyaçlarını ve becerilerini arttırdığı bulunmuştur. Akran ilişkilerinde sontestte belirlenen artışın izleme testinde ortadan kaybolduğu, iletişim becerileri ve kendilik değerini arttıran becerilerini arttırmada ise problem çözme becerileri eğitiminin etkili olmadığı belirlenmiştir
Problem çözme sosyal ve duygusal öğrenme önleyici rehberlik gelişimsel rehberlik
The objective of this study is to examine the effects of the problem solving skills training program on the social and
emotional learning needs, which are task articulation, peer relations and self-regulation along with the social and emotional
learning skills of communication, problem solving, coping with stress and self-esteem enhancing skills, for sixth grade primary
school students. In this research, true experimental design with pretest-posttest control group design was used and follow-up
measurement was also applied to the groups. The study group was selected through randomized sampling from two different
primary schools located in Buca province of Izmir during the 2009-2010 academic years. The differences between groups
following the experimental procedure were examined by using the Social Emotional Learning Skills Scale and the SocialEmotional
Learning Scale. The results of the study put forth that problem solving skills training is effective in increasing task
articulation and self-regulation, skills of problem solving, coping with stress total score of social and emotional learning needs
and abilities with a permanent effect. It was also determined that the difference in peer relations during the post-test stage in favor
of the experimental group was not observed in the follow-up tests. It was also determined that problem solving skills training had
no effect on communication skills and self-esteem enhancing skills.
Problem solving social and emotional learning preventive guidance developmental guidance.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 3 |