BibTex RIS Kaynak Göster

Mitoz Bölünme Konusunun Öğretimi İçin Örnek Bir Etkinlik

Yıl 2010, Cilt: 9 Sayı: 3, 1 - 7, 01.09.2010

Öz

-

Kaynakça

  • Atılboz, N., G. (2004). Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Mitoz ve Mayoz Bölünme Konuları İle İlgili Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 147-157.
  • Campbell, Neil A., Reece, Jane B. (2006). Biyoloji (6). (E. Gündüz, A. Demirsoy, İ. Türkan, Çev.). Ankara: Palme Yayıncılık.
  • Emre, İ., Bahşi, Muammer. (2006). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Hücre Bölünmesiyle İlgili Kavram Yanılgıları. Doğu Anadolu Bölge Araştırmaları (DAUM). 4(3), 70-73.
  • Gülçiçek, Ç. (2002). Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Mekanik Enerjinin Korunumu Konusundaki Kavram Yanılgıları. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Güzel Bukova E., Alkan H., “Matematik Öğretiminde, Geliştirilen Öğrenme Etkinlikleri İle, Yapılandırmacı Yaklaşımın Örneklenmesi”, VI. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, 9-11 Eylül 2004, Marmara Üni., Atatürk Eğitim Fak, İstanbul.
  • Özden, Y. (2003) Öğrenme ve Öğretme, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Sarıkaya, R., Selvi, M., Doğan Bora, N. (2004). Mitoz ve Mayoz Bölünme Konularının Öğretiminde Model Kullanımının Önemi. Kastamonu Eğitim Dergisi,12(1), 85-88.
  • Taşcı, G. & Soran, H. (2008). Hücre bölünmesi konusunda çoklu ortam uygulamalarının kavrama ve uygulama düzeyinde öğrenme başarısına etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 233-243.
  • Tekkaya, C., Çapa, Y., Yılmaz, Ö. (2000). Biyoloji Öğretmen Adaylarının Genel Biyoloji Konularındaki Kavram Yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 140-147.
  • Tekkaya, C., Özkan, Ö. & Sungur, S. (2001). Biology concepts percieved as difficult by Turkish high school students. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 145-150.
  • Yağbasan, R. (2003). Fen Öğretiminde Kavram Yanılgılarının Karakteristiklerinin Tanımlanması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(13).
  • Yılmaz, Ö., Tekkaya, C., Geban, Ö. ve Özden, Y. (1999). Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Hücre Bölünmesi Ünitesindeki Kavram Yanılgılarının Tespiti ve Giderilmesi. III. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu. M.E.B. ÖYGM.

Mitoz Bölünme Konusunun Öğretimi İçin Örnek Bir Etkinlik

Yıl 2010, Cilt: 9 Sayı: 3, 1 - 7, 01.09.2010

Öz

Bu çalışmada, fen bilgisi öğretmen adaylarının hücre bölünmesi ile ilgili kavramları daha iyi öğrenebilmesi için örnek bir etkinlik sunulmuştur. Öğrenciler 4-5 kişilik gruplar halinde çalışarak oyun hamuru, kâğıt, karton, kalem, iplik gibi basit malzemeler kullanarak interfaz, profaz, metafaz, anafaz ve telofaz evrelerinin herhangi birisini hazırlamıştır. Sonra her grup hazırladığı etkinliği kısa bir süre sunarak çalışma tamamlanmıştır

Kaynakça

  • Atılboz, N., G. (2004). Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Mitoz ve Mayoz Bölünme Konuları İle İlgili Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 147-157.
  • Campbell, Neil A., Reece, Jane B. (2006). Biyoloji (6). (E. Gündüz, A. Demirsoy, İ. Türkan, Çev.). Ankara: Palme Yayıncılık.
  • Emre, İ., Bahşi, Muammer. (2006). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Hücre Bölünmesiyle İlgili Kavram Yanılgıları. Doğu Anadolu Bölge Araştırmaları (DAUM). 4(3), 70-73.
  • Gülçiçek, Ç. (2002). Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Mekanik Enerjinin Korunumu Konusundaki Kavram Yanılgıları. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Güzel Bukova E., Alkan H., “Matematik Öğretiminde, Geliştirilen Öğrenme Etkinlikleri İle, Yapılandırmacı Yaklaşımın Örneklenmesi”, VI. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, 9-11 Eylül 2004, Marmara Üni., Atatürk Eğitim Fak, İstanbul.
  • Özden, Y. (2003) Öğrenme ve Öğretme, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Sarıkaya, R., Selvi, M., Doğan Bora, N. (2004). Mitoz ve Mayoz Bölünme Konularının Öğretiminde Model Kullanımının Önemi. Kastamonu Eğitim Dergisi,12(1), 85-88.
  • Taşcı, G. & Soran, H. (2008). Hücre bölünmesi konusunda çoklu ortam uygulamalarının kavrama ve uygulama düzeyinde öğrenme başarısına etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 233-243.
  • Tekkaya, C., Çapa, Y., Yılmaz, Ö. (2000). Biyoloji Öğretmen Adaylarının Genel Biyoloji Konularındaki Kavram Yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 140-147.
  • Tekkaya, C., Özkan, Ö. & Sungur, S. (2001). Biology concepts percieved as difficult by Turkish high school students. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 145-150.
  • Yağbasan, R. (2003). Fen Öğretiminde Kavram Yanılgılarının Karakteristiklerinin Tanımlanması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(13).
  • Yılmaz, Ö., Tekkaya, C., Geban, Ö. ve Özden, Y. (1999). Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Hücre Bölünmesi Ünitesindeki Kavram Yanılgılarının Tespiti ve Giderilmesi. III. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu. M.E.B. ÖYGM.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Olcay Sinan Ve  Özge Karadeniz Bu kişi benim

Olcay Sinan

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Karadeniz, O. S. V. Ö., & Sinan, O. (2010). Mitoz Bölünme Konusunun Öğretimi İçin Örnek Bir Etkinlik. İlköğretim Online, 9(3), 1-7.
AMA Karadeniz OSVÖ, Sinan O. Mitoz Bölünme Konusunun Öğretimi İçin Örnek Bir Etkinlik. İOO. Eylül 2010;9(3):1-7.
Chicago Karadeniz,OlcaySinanVe Özge, ve Olcay Sinan. “Mitoz Bölünme Konusunun Öğretimi İçin Örnek Bir Etkinlik”. İlköğretim Online 9, sy. 3 (Eylül 2010): 1-7.
EndNote Karadeniz OSVÖ, Sinan O (01 Eylül 2010) Mitoz Bölünme Konusunun Öğretimi İçin Örnek Bir Etkinlik. İlköğretim Online 9 3 1–7.
IEEE O. S. V. Ö. Karadeniz ve O. Sinan, “Mitoz Bölünme Konusunun Öğretimi İçin Örnek Bir Etkinlik”, İOO, c. 9, sy. 3, ss. 1–7, 2010.
ISNAD Karadeniz,OlcaySinanVe Özge - Sinan, Olcay. “Mitoz Bölünme Konusunun Öğretimi İçin Örnek Bir Etkinlik”. İlköğretim Online 9/3 (Eylül 2010), 1-7.
JAMA Karadeniz OSVÖ, Sinan O. Mitoz Bölünme Konusunun Öğretimi İçin Örnek Bir Etkinlik. İOO. 2010;9:1–7.
MLA Karadeniz,OlcaySinanVe Özge ve Olcay Sinan. “Mitoz Bölünme Konusunun Öğretimi İçin Örnek Bir Etkinlik”. İlköğretim Online, c. 9, sy. 3, 2010, ss. 1-7.
Vancouver Karadeniz OSVÖ, Sinan O. Mitoz Bölünme Konusunun Öğretimi İçin Örnek Bir Etkinlik. İOO. 2010;9(3):1-7.