The purpose of the study is to identify the causality concepts of 4th., 5th., 6th. and 7th. grade
primary school students’ competence and knowledge levels and if there were any significant differences
according to the classroom and school (socia-economic surroundings) of the students. In this study descriptive
research method was used and the data was collected by quantitatively. Following results were obtained in this
research. 1. The difference between the total scores of students and classroom level in causality (F(3-461)=15,707,
p<.01). 2. There is a significant difference between total accomplishment according to the social-economic
levels of the students (t(463)=17,101, p<.01).
Bu çalışma, sosyal bilgiler öğretimi kapsamında ilköğretim 4., 5., 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin nedensellik kavramına göre bilgi ve beceriler (sosyo-çevre çevre) bahis türü değişmiş diye değiştirilmişlerdir. Çalışmada “betimleyici araştırma” analitik yöntemle elde edilir. Sınırlandırılmış evreniğim bu akım, nicel metodemin örneklemini 465 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada şu sonuçlara ulaşılmıştır: Çocuklarda nedensellik kavramına sahip olmak başarı skorları ile sınıf seviyeleri ve sosyo-ekonomi anlamlıdır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 1 |