Ülkemizde son zamanlarda yapılan eğitim programındaki değişmeler düzeyinde matematik dersinin de garanti edilmiş. Matematiğin temel amacı olan yer alan “tahmin becerisi” daha önceki programın Farklı yerlerde bulunan uygulamalarda kendini hissettirmemiştir. Bu senaryo, oluşturan ilköğretim 6–8. sınıf öğrencilerinin kullandıkları tahmin stratejileri belirleme ve matematik başarısı ile tahmin etme. Çalışmada öğrenciler için beceri düzeylerini belirleyebilmek için nicel, kapsam tahmin problemes edilmistir. Araştırma bulgularında ilköğretim matematik 6.-8. sınıfta öngörü 12 stratejisi tanımlanmıştır. Araştırma probleminin diğer bir olması durumunda başarı tahmin becerisinin de yüksek olduğudır. Bu sonuçlara ek olarak alınması ve hakkı okudlarla sınıf seviyeyenler de tahmin becerisini etkileyen faktörler arasında yer aldığı görülmüştür
The objective of this study was to determine the estimation strategies of the primary school
students of 6th - 8th grades in mathematics and to examine the relation between estimation ability and success for
mathematics. The research was conducted 1621 primary students who were randomly selected in 20 different
primary schools. In this study, quantitative research methods were used to determine the levels of the estimation
ability of the students and also qualitative research methods were used to determine the strategies preferred by
the students. 12 estimation strategies, used by primary school students of 6th- 8th grades, were defined in the
findings of the study. In addition to these results, gender and grades of the students were within the factors
affecting the estimation ability.
estimation ability estimation strategies primary mathematics education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 3 |