Bu çalışmanın amacı, 2000-2006 yılları arasında Eğitim Araştırmaları Dergisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, İlköğretim Online E-Dergi ve TED Eğitim ve Bilim Dergisi, Matematik Eğitimi İçeriğin yayınlanması için inceleyerek, Türkiye'de matematik eğitimi araştırmalarının genel durumuyla ilgili bir çerçeve çizmektir. Çalışmada 129 makale incelenmiştir. Elde edilen bulgular, yedi yılda matematik eğitiminde yapılan çalışmaların çoğunluğunun örneklem bazında ilköğretim öğrencileri ve öğretmen adayları ile araştırma başlıkları bazında bilişsel, duyuşsal boyutlar ve öğretim yöntemleri konularında yapılmadı göstermiştir. Çalışmaların çokluğunun deneysel çalışmaları olduğu, nicel yöntemlerle, test ve anket kullanılmış hazırlanmış. Matematiksel konu başlıkları bazında en fazla yayının sayılar ve geometri konularıında, bölge bazında İç Anadolu'ya üniversitelerin eğitim fakültesi mensupları tarafından yapılmış belirlenmiştir. Araştırmada genel olarak matematik eğitimi araştırmalarının sanatı gerektiği gibi. çalışmaların yapılması önerilmektedir
Matematik eğitimi eğitim araştırmaları matematik eğitimi makaleleri eğitimde eğilimler
This study conducted a series of content analyses of the articles published by Eurasian Journal
of Educational Research, Hacettepe University Journal of Education, Elementary Education Online, and
Education and Science Journal from 2000–2006. A total of 129 articles were analyzed. According to the
findings, most studies were conducted either with elementary students or preservice teachers, in cognitive and
affective domains. Additionally most studies were experimental and quantitative in nature using tests and
questionnaires. This study also found that most studies were conducted in the numbers and geometry topics. The
research topics of cognitive and affective domain were the most frequently investigated ones. Most studies were
conducted by the members of the education faculties of universities in the Central Anatolia Region. It’s
suggested that the mathematics education studies need to increase in number and some replication studies must
be conducted.
Mathematics education educational research mathematics education articles trends in education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 3 |