Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Matematik Eğitiminde Araştırmalar ve Eğilimler: 2000 ile 2006 Yılları Arası

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 3, 614 - 626, 26.06.2008

Öz

Bu çalışmanın amacı, 2000-2006 yılları arasında Eğitim Araştırmaları Dergisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, İlköğretim Online E-Dergi ve TED Eğitim ve Bilim Dergisi, Matematik Eğitimi İçeriğin yayınlanması için inceleyerek, Türkiye'de matematik eğitimi araştırmalarının genel durumuyla ilgili bir çerçeve çizmektir. Çalışmada 129 makale incelenmiştir. Elde edilen bulgular, yedi yılda matematik eğitiminde yapılan çalışmaların çoğunluğunun örneklem bazında ilköğretim öğrencileri ve öğretmen adayları ile araştırma başlıkları bazında bilişsel, duyuşsal boyutlar ve öğretim yöntemleri konularında yapılmadı göstermiştir. Çalışmaların çokluğunun deneysel çalışmaları olduğu, nicel yöntemlerle, test ve anket kullanılmış hazırlanmış. Matematiksel konu başlıkları bazında en fazla yayının sayılar ve geometri konularıında, bölge bazında İç Anadolu'ya üniversitelerin eğitim fakültesi mensupları tarafından yapılmış belirlenmiştir. Araştırmada genel olarak matematik eğitimi araştırmalarının sanatı gerektiği gibi. çalışmaların yapılması önerilmektedir

Kaynakça

  • Creswell, J. W. (2003). Research Design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (2nd Ed.). CA: Sage Publications.
  • Garfield, J. & Ahlgren, A. (1988). Difficulties in Learning Basic Concepts in Probability and Statistics: Implications for Research. Journal for Research in Mathematics Education, 19(1), 44– 63.
  • Kayhan, M. ve Özgün Koca A. (2004). Matematik E itiminde Ara tırma Konuları: 2000–2002. Hacettepe Üniversitesi E itim Fakültesi Dergisi. 26, 72–81.
  • Lubienski, S.T. & Bowen, A. (2000). Who's counting? A Survey of Mathematics Education Research 1982-1998. Journal for Research in Mathematics Education. 31(5), 626–633.
  • Middleton, J. A. & Spanias, P. A. (1999). Motivation for Achievement in Mathematics: Findings, Generalizations, and Criticisms of the Research. Journal for Research in Mathematics Education, 30(1), 65–88.
  • Milli E itim Bakanlı ı Talim ve Terbiye Kurulu Ba kanlı ı, (2005). lkö retim Matematik 6–8. Sınıflar Ö retim Programı Kitabı (Elementary Mathematics Education Book for 6–8 Grades), Ankara.
  • Reed, M. K. & Owens, D. T. (2000). Research in Mathematics Education. ERIC Document Reproduction Service No.482988.

Research and Trends in Mathematics Education: 2000 to 2006

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 3, 614 - 626, 26.06.2008

Öz

This study conducted a series of content analyses of the articles published by Eurasian Journal
of Educational Research, Hacettepe University Journal of Education, Elementary Education Online, and
Education and Science Journal from 2000–2006. A total of 129 articles were analyzed. According to the
findings, most studies were conducted either with elementary students or preservice teachers, in cognitive and
affective domains. Additionally most studies were experimental and quantitative in nature using tests and
questionnaires. This study also found that most studies were conducted in the numbers and geometry topics. The
research topics of cognitive and affective domain were the most frequently investigated ones. Most studies were
conducted by the members of the education faculties of universities in the Central Anatolia Region. It’s
suggested that the mathematics education studies need to increase in number and some replication studies must
be conducted.

Kaynakça

  • Creswell, J. W. (2003). Research Design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (2nd Ed.). CA: Sage Publications.
  • Garfield, J. & Ahlgren, A. (1988). Difficulties in Learning Basic Concepts in Probability and Statistics: Implications for Research. Journal for Research in Mathematics Education, 19(1), 44– 63.
  • Kayhan, M. ve Özgün Koca A. (2004). Matematik E itiminde Ara tırma Konuları: 2000–2002. Hacettepe Üniversitesi E itim Fakültesi Dergisi. 26, 72–81.
  • Lubienski, S.T. & Bowen, A. (2000). Who's counting? A Survey of Mathematics Education Research 1982-1998. Journal for Research in Mathematics Education. 31(5), 626–633.
  • Middleton, J. A. & Spanias, P. A. (1999). Motivation for Achievement in Mathematics: Findings, Generalizations, and Criticisms of the Research. Journal for Research in Mathematics Education, 30(1), 65–88.
  • Milli E itim Bakanlı ı Talim ve Terbiye Kurulu Ba kanlı ı, (2005). lkö retim Matematik 6–8. Sınıflar Ö retim Programı Kitabı (Elementary Mathematics Education Book for 6–8 Grades), Ankara.
  • Reed, M. K. & Owens, D. T. (2000). Research in Mathematics Education. ERIC Document Reproduction Service No.482988.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fulya Ulutaş Bu kişi benim

Behiye Ubuz

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ulutaş, F., & Ubuz, B. (2008). Matematik Eğitiminde Araştırmalar ve Eğilimler: 2000 ile 2006 Yılları Arası. İlköğretim Online, 7(3), 614-626.
AMA Ulutaş F, Ubuz B. Matematik Eğitiminde Araştırmalar ve Eğilimler: 2000 ile 2006 Yılları Arası. İOO. Eylül 2008;7(3):614-626.
Chicago Ulutaş, Fulya, ve Behiye Ubuz. “Matematik Eğitiminde Araştırmalar Ve Eğilimler: 2000 Ile 2006 Yılları Arası”. İlköğretim Online 7, sy. 3 (Eylül 2008): 614-26.
EndNote Ulutaş F, Ubuz B (01 Eylül 2008) Matematik Eğitiminde Araştırmalar ve Eğilimler: 2000 ile 2006 Yılları Arası. İlköğretim Online 7 3 614–626.
IEEE F. Ulutaş ve B. Ubuz, “Matematik Eğitiminde Araştırmalar ve Eğilimler: 2000 ile 2006 Yılları Arası”, İOO, c. 7, sy. 3, ss. 614–626, 2008.
ISNAD Ulutaş, Fulya - Ubuz, Behiye. “Matematik Eğitiminde Araştırmalar Ve Eğilimler: 2000 Ile 2006 Yılları Arası”. İlköğretim Online 7/3 (Eylül 2008), 614-626.
JAMA Ulutaş F, Ubuz B. Matematik Eğitiminde Araştırmalar ve Eğilimler: 2000 ile 2006 Yılları Arası. İOO. 2008;7:614–626.
MLA Ulutaş, Fulya ve Behiye Ubuz. “Matematik Eğitiminde Araştırmalar Ve Eğilimler: 2000 Ile 2006 Yılları Arası”. İlköğretim Online, c. 7, sy. 3, 2008, ss. 614-26.
Vancouver Ulutaş F, Ubuz B. Matematik Eğitiminde Araştırmalar ve Eğilimler: 2000 ile 2006 Yılları Arası. İOO. 2008;7(3):614-26.