Öğretmen Adaylarının Sınıf Kurallarının Belirlenmesi Ve Uygulanmasına İlişkin Görüşleri
Yıl 2008,
Cilt: 7 Sayı: 2, 333 - 348, 26.06.2008
Selma Güleç
Pınar Bağçeli
,
Gönül Onur
Öz
The aim of this study is to determine pre-service teachers’ opinions about determining
and performing classroom rules. This study was conducted with pre-service elementary school
teachers who had taken the course of Classroom Management at the Department of Education at
Uluda University in the academic year of 2006-2007. A total of 90 pre-service teachers among whom
47 were females and 43 were males participated. The “Pre-Service Teachers” Opinions About
Determining and Performing Classroom Rules” questionnaire was used as the data gathering tool in
the study. The analyses of the data gathered during the study were made by using the percentage (%),
frequency (f) and chi-square techniques. The pre-service teachers’ opinions are discussed at the end of
the study.
Kaynakça
- Atıcı, M. (1999). An Exploration Of The Relationships Between Classroom Management Strategies And Teacher Efficacy In English And Turkish Primary School Teachers. University of Leicester. http://www.yok.gov.tr/ egitim/ ogretmen/ tez_ozetleri/ meral.htm. 05.09.2005.
- Aytekin, H. (2000). Sınıf Yönetimi ve Disiplinle lgili Kurallar Geli tirme ve Uygulama. Sınıf Yönetimi. (Ed. L. Küçükahmet). Nobel Yayın Da ıtım. Ankara, ss.71-80.
- Ba ar, H. (2006). Sınıf Yönetimi. Anı Yayıncılık. 13. Baskı. Ankara.
- Blankenship, M.L.(1985),”Kindergraden Children’s Perceptions Of Classroom Rules”, ERIC:ED265939.
- Brophy, J. E. (1988) Educating Teachers About Managing Classrooms And Students. ERIC:ED285844.
- Burk, J.& LeBlanc, H.P. (1993). Implicit Nonverbal Rules In The Classroom:A Study Of Gender And Status Differences. ERIC:ED416558.
- Celep, C. (2004). Sınıf Yönetimi ve Disiplini. Anı Yayıncılık. 3.Baskı. Ankara.
- Çelik, V. (2002). Sınıf Yönetimi. Nobel Yayın Da ıtım, Ankara.
- Erdo an, .(2005). Sınıf Yönetimi. Sistem Yayıncılık. 9. Baskı. stanbul.
- Günay, Y. (2005). lkö retim Birinci Kademede Görev Yapan Ö retmenlerin Sınıf Kurallarını Olu turmada Ve Uygulamada Kar ıla tıkları Güçlüklerin Belirlenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü E itim Bilimleri Ana Bilim Dalı. (Yayınlanmamı Yüksek Lisans Tezi), Adana.
- Howard, N.A.& Norris, M.R. (1994). Source, Characteristics, And Percieved Effectiveness Of Classroom Rules. ERIC:ED396855.
- Ki i, P. (2003). lkö retimin Birinci Kademesinde Sınıf Kurallarının Belirlenmesi ve Uygulanmasına li kin Ö retmen Görü leri (Adana l Merkezi Örne i). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü E itim Bilimleri Ana Bilim Dalı. (Yayınlanmamı Yüksek Lisans Tezi), Adana.
- Sarıta M. (2000). Sınıf Yönetimi ve Disiplinle lgili Kurallar Geli tirme ve Uygulama. Sınıf Yönetiminde Yeni Yakla ımlar .(Ed. L. Küçükahmet). Nobel Yayın Da ıtım. Ankara, ss.47-90.
- Ök, M. Göde, O. Alkan, V. (1998). lkö retimde Ö retmen-Ö renci Etkile imine Sınıf Yönetimi Kurallarının Etkisi. www.meb.gov.tr/yayinlar ,05.09.2005.
- Özyürek, M. (2001). Sınıf Yönetimi. Karatepe Yayınları, Ankara.
- Senemo lu, N. (2005). Geli im Ö renme ve Ö retim Kuramdan Uygulamaya. Gazi Kitabevi. 12. Baskı. Ankara.
- Tertemiz, N. (2000). Sınıf Yönetimi- Disiplin. Sınıf Yönetimi. (Ed. L. Küçükahmet). Nobel Yayın Da ıtım. Ankara, ss.49-70.
- Terzi, A.R. (2002). Sınıf Yönetimi Açısından Etkili Ö retmen Davranı ları. Milli E itim Dergisi. s.155–156, ss.15–16.
- Türnüklü, A. (2001). lkokullarda Sınıf Yönetimi. University of Leicester. http:// www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/ tez/ aturnuklu.htlm , 05.09.2005.
- Ye ilyaprak, B. (2000). E itimde Rehberlik Hizmetleri. Nobel Yayın Da ıtım, Ankara.
Öğretmen Adaylarının Sınıf Kurallarının Belirlenmesi ve Uygulanmasına İlişkin Görüşleri
Yıl 2008,
Cilt: 7 Sayı: 2, 333 - 348, 26.06.2008
Selma Güleç
Pınar Bağçeli
,
Gönül Onur
Öz
Bu çalışma 2006-2007 eğitim-öğretim yılında Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi'ne devam eden, "Sınıf Yönetimi" dersini alan sınıf ve branş öğretmen adaylarının sınıf kurallarının belirleme ve uygulanmasına ilişkin görüşleri belirleme ve yaptırmak. Çalışmaya 47 kız, 43 erkek öğrenci olmak üzere 90 öğrenci katılmıştır. Veri toplamakУ "Sınıf Kurallarının Belirlenmesi Ve Uygulanmasına İlişkin Öğretmen Adayları Görüşleri "anketi kullanılmıştır. (%) Ve frekans (f) dağılımlarından ve Kaykare (χ 2 ) analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğretmen adaylarının sınıfı kuralları belirlemeye ve kullanaya ilişkin görüşleri tespit edilmeye çalışılmıştır.
Kaynakça
- Atıcı, M. (1999). An Exploration Of The Relationships Between Classroom Management Strategies And Teacher Efficacy In English And Turkish Primary School Teachers. University of Leicester. http://www.yok.gov.tr/ egitim/ ogretmen/ tez_ozetleri/ meral.htm. 05.09.2005.
- Aytekin, H. (2000). Sınıf Yönetimi ve Disiplinle lgili Kurallar Geli tirme ve Uygulama. Sınıf Yönetimi. (Ed. L. Küçükahmet). Nobel Yayın Da ıtım. Ankara, ss.71-80.
- Ba ar, H. (2006). Sınıf Yönetimi. Anı Yayıncılık. 13. Baskı. Ankara.
- Blankenship, M.L.(1985),”Kindergraden Children’s Perceptions Of Classroom Rules”, ERIC:ED265939.
- Brophy, J. E. (1988) Educating Teachers About Managing Classrooms And Students. ERIC:ED285844.
- Burk, J.& LeBlanc, H.P. (1993). Implicit Nonverbal Rules In The Classroom:A Study Of Gender And Status Differences. ERIC:ED416558.
- Celep, C. (2004). Sınıf Yönetimi ve Disiplini. Anı Yayıncılık. 3.Baskı. Ankara.
- Çelik, V. (2002). Sınıf Yönetimi. Nobel Yayın Da ıtım, Ankara.
- Erdo an, .(2005). Sınıf Yönetimi. Sistem Yayıncılık. 9. Baskı. stanbul.
- Günay, Y. (2005). lkö retim Birinci Kademede Görev Yapan Ö retmenlerin Sınıf Kurallarını Olu turmada Ve Uygulamada Kar ıla tıkları Güçlüklerin Belirlenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü E itim Bilimleri Ana Bilim Dalı. (Yayınlanmamı Yüksek Lisans Tezi), Adana.
- Howard, N.A.& Norris, M.R. (1994). Source, Characteristics, And Percieved Effectiveness Of Classroom Rules. ERIC:ED396855.
- Ki i, P. (2003). lkö retimin Birinci Kademesinde Sınıf Kurallarının Belirlenmesi ve Uygulanmasına li kin Ö retmen Görü leri (Adana l Merkezi Örne i). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü E itim Bilimleri Ana Bilim Dalı. (Yayınlanmamı Yüksek Lisans Tezi), Adana.
- Sarıta M. (2000). Sınıf Yönetimi ve Disiplinle lgili Kurallar Geli tirme ve Uygulama. Sınıf Yönetiminde Yeni Yakla ımlar .(Ed. L. Küçükahmet). Nobel Yayın Da ıtım. Ankara, ss.47-90.
- Ök, M. Göde, O. Alkan, V. (1998). lkö retimde Ö retmen-Ö renci Etkile imine Sınıf Yönetimi Kurallarının Etkisi. www.meb.gov.tr/yayinlar ,05.09.2005.
- Özyürek, M. (2001). Sınıf Yönetimi. Karatepe Yayınları, Ankara.
- Senemo lu, N. (2005). Geli im Ö renme ve Ö retim Kuramdan Uygulamaya. Gazi Kitabevi. 12. Baskı. Ankara.
- Tertemiz, N. (2000). Sınıf Yönetimi- Disiplin. Sınıf Yönetimi. (Ed. L. Küçükahmet). Nobel Yayın Da ıtım. Ankara, ss.49-70.
- Terzi, A.R. (2002). Sınıf Yönetimi Açısından Etkili Ö retmen Davranı ları. Milli E itim Dergisi. s.155–156, ss.15–16.
- Türnüklü, A. (2001). lkokullarda Sınıf Yönetimi. University of Leicester. http:// www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/ tez/ aturnuklu.htlm , 05.09.2005.
- Ye ilyaprak, B. (2000). E itimde Rehberlik Hizmetleri. Nobel Yayın Da ıtım, Ankara.