Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Development of the Attitude Scale toward Mind Mapping Technique which is Used in Mathematics Class

Yıl 2006, Cilt: 5 Sayı: 2, 61 - 74, 26.06.2006

Öz

This study aimed at developing an attitude Scale toward mind
mapping technique. For that reason, a survey with 30 attitude questions was
applied to 245 students who are in Mehmetçik, Atatürk, Altı Eylül and Zanos
Paa Primary Schools in Balıkesir. As a result of the evaluation of the survey
questions, an Attitude Scale which was formed from 16 likert type sentences has
been developed. The reliability of the Attitude Scale is 0,938 

Kaynakça

  • Anthony, J. M., Patrick, M.& Raymond M.J. (1999) Mind Mapping in Executive Education: Application and Outcomes, The Journal of Management Development, 18(4), 390-416
  • Brinkmann, A. (2003) Graphical Knowledge Display – MindMapping and Concept Mapping as Efficient Tools in Mathematics Education, Mathematics Education Review, No 16, April 35–48
  • Budd, W.J. (2004), Mind Maps as Classroom Exercises, Journal of Economic Education, Winter, 2004
  • Buzan, T. (1996) The Mind Map Book, New York: Plume Boks
  • Buzan, T. (2002) How to Mind Map, London: Thorsons
  • Buzan, T. (2003) Yaratıcı Zekânın Gücü. (Çev. Beyhan Kurt) stanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Çakır, M.A. (2004) Mesleki Karar Envanterinin Gelitirilmesi, Ankara Üniversitesi Eitim Bilimleri Dergisi, 37(2), 1–14
  • Farrand, P., Hussain, F., Hennessy, E. (2002). The efficacy of mind map study technique. Medical Education, 36, 426–431 http://w3.gazi.edu.tr/web/kalayci/2001.doc,
  • Kara, Y., Özgün-Koca, S.A. (2004) Bulu Yoluyla Örenme ve Anlamlı Örenme Yaklaımlarının Matematik Derslerinde Uygulanması: “ki Terimin Toplamının Karesi” Konusu Üzerine ki Ders Planı, lköretim Online, 3(1), 2-10
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel Aratırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayıncılık
  • Nilsson, M. (2002). Geometric Algebra with Conzilla Building a Conceptual Web of Mathematics, (Unpublished Master Thesis), Stockholms University, Sweden.
  • Morgil, ., Seçken, N., & Yücel, S.A (2004), Kimya Öretmen Adaylarının Özyeterlilik nançlarının Bazı Deikenler Açısından ncelenmesi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(1), 62-72
  • Ozmentes, G. (2006), Müzik Dersine Yönelik Tutum Ölçeinin Gelitirilmesi, lköretim Online, 5(1), 23–29
  • Özgüven, .E. (1994) Psikolojik Testler, Ankara: Yeni Dou Matbaası.
  • Ünver, G. (2005) Eitimde Yeni Yönelimler. Yayınlandıı Kitap. Özcan Demirel (Editör), Yansıtıcı Düünme (138) Ankara: Pagem A Yayıncılık.
  • Steyn, T., Boer, A. (1998) Mind Mapping As A Study Tool For Underprepared Students In Mathematics And Science, South African Journal of Ethnology, 21(3), 1-11
  • Büyüköztürk, . (2004) Veri Analizi El Kitabı (4. Baskı) Ankara: Pagem A Yayıncılık.
  • Tavancıl, E. (2002) Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Virginia S, E. (1992) Mathematical Mind Mapping, The Mathematics Teacher, 85(6), 444–445
  • Word, R., & Wandersee, J.H. (2002). Student’s perceptions of roundhouse diagramming: a middle-school viewpoint. International Journal of Science Education, 24(2), 205–225
  • Yücel, S. (2004), Ortaöretim Düzeyindeki Örencilerin Kimya Derslerinde Verilen Ev Ödevlerine Karı Tutumlarının ncelenmesi, Gazi Eitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 147–159

Matematik Derslerinde Kullanılan Zihin Haritalama Tekniğine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi

Yıl 2006, Cilt: 5 Sayı: 2, 61 - 74, 26.06.2006

Öz

Bu çalışmada, zihin haritalama tekniğine yönelik bir tutum ölçeinin
geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Balıkesir’de bulunan Mehmetçik İlköretim Okulu, Atatürk İlköretim Okulu, Altı Eylül İlköretim Okulu ve
Zanos Paa İlköretim Okullarında okumakta olan toplam 245 örenciye, 30
tutum cümlesinden oluşan bir anket uygulanmış, anket sonuçlarının
değerlendirilmesi sonucunda likert tipi 16 cümleden oluan bir tutum ölçeği
geliştirilmiştir. Geliştirilen tutum ölçeğinin güvenirliği 0.938’dir

Kaynakça

  • Anthony, J. M., Patrick, M.& Raymond M.J. (1999) Mind Mapping in Executive Education: Application and Outcomes, The Journal of Management Development, 18(4), 390-416
  • Brinkmann, A. (2003) Graphical Knowledge Display – MindMapping and Concept Mapping as Efficient Tools in Mathematics Education, Mathematics Education Review, No 16, April 35–48
  • Budd, W.J. (2004), Mind Maps as Classroom Exercises, Journal of Economic Education, Winter, 2004
  • Buzan, T. (1996) The Mind Map Book, New York: Plume Boks
  • Buzan, T. (2002) How to Mind Map, London: Thorsons
  • Buzan, T. (2003) Yaratıcı Zekânın Gücü. (Çev. Beyhan Kurt) stanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Çakır, M.A. (2004) Mesleki Karar Envanterinin Gelitirilmesi, Ankara Üniversitesi Eitim Bilimleri Dergisi, 37(2), 1–14
  • Farrand, P., Hussain, F., Hennessy, E. (2002). The efficacy of mind map study technique. Medical Education, 36, 426–431 http://w3.gazi.edu.tr/web/kalayci/2001.doc,
  • Kara, Y., Özgün-Koca, S.A. (2004) Bulu Yoluyla Örenme ve Anlamlı Örenme Yaklaımlarının Matematik Derslerinde Uygulanması: “ki Terimin Toplamının Karesi” Konusu Üzerine ki Ders Planı, lköretim Online, 3(1), 2-10
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel Aratırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayıncılık
  • Nilsson, M. (2002). Geometric Algebra with Conzilla Building a Conceptual Web of Mathematics, (Unpublished Master Thesis), Stockholms University, Sweden.
  • Morgil, ., Seçken, N., & Yücel, S.A (2004), Kimya Öretmen Adaylarının Özyeterlilik nançlarının Bazı Deikenler Açısından ncelenmesi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(1), 62-72
  • Ozmentes, G. (2006), Müzik Dersine Yönelik Tutum Ölçeinin Gelitirilmesi, lköretim Online, 5(1), 23–29
  • Özgüven, .E. (1994) Psikolojik Testler, Ankara: Yeni Dou Matbaası.
  • Ünver, G. (2005) Eitimde Yeni Yönelimler. Yayınlandıı Kitap. Özcan Demirel (Editör), Yansıtıcı Düünme (138) Ankara: Pagem A Yayıncılık.
  • Steyn, T., Boer, A. (1998) Mind Mapping As A Study Tool For Underprepared Students In Mathematics And Science, South African Journal of Ethnology, 21(3), 1-11
  • Büyüköztürk, . (2004) Veri Analizi El Kitabı (4. Baskı) Ankara: Pagem A Yayıncılık.
  • Tavancıl, E. (2002) Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Virginia S, E. (1992) Mathematical Mind Mapping, The Mathematics Teacher, 85(6), 444–445
  • Word, R., & Wandersee, J.H. (2002). Student’s perceptions of roundhouse diagramming: a middle-school viewpoint. International Journal of Science Education, 24(2), 205–225
  • Yücel, S. (2004), Ortaöretim Düzeyindeki Örencilerin Kimya Derslerinde Verilen Ev Ödevlerine Karı Tutumlarının ncelenmesi, Gazi Eitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 147–159
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hülya Gür

Suphi Önder Bütüner

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gür, H., & Bütüner, S. Ö. (2006). Matematik Derslerinde Kullanılan Zihin Haritalama Tekniğine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. İlköğretim Online, 5(2), 61-74.
AMA Gür H, Bütüner SÖ. Matematik Derslerinde Kullanılan Zihin Haritalama Tekniğine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. İOO. Haziran 2006;5(2):61-74.
Chicago Gür, Hülya, ve Suphi Önder Bütüner. “Matematik Derslerinde Kullanılan Zihin Haritalama Tekniğine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi”. İlköğretim Online 5, sy. 2 (Haziran 2006): 61-74.
EndNote Gür H, Bütüner SÖ (01 Haziran 2006) Matematik Derslerinde Kullanılan Zihin Haritalama Tekniğine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. İlköğretim Online 5 2 61–74.
IEEE H. Gür ve S. Ö. Bütüner, “Matematik Derslerinde Kullanılan Zihin Haritalama Tekniğine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi”, İOO, c. 5, sy. 2, ss. 61–74, 2006.
ISNAD Gür, Hülya - Bütüner, Suphi Önder. “Matematik Derslerinde Kullanılan Zihin Haritalama Tekniğine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi”. İlköğretim Online 5/2 (Haziran 2006), 61-74.
JAMA Gür H, Bütüner SÖ. Matematik Derslerinde Kullanılan Zihin Haritalama Tekniğine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. İOO. 2006;5:61–74.
MLA Gür, Hülya ve Suphi Önder Bütüner. “Matematik Derslerinde Kullanılan Zihin Haritalama Tekniğine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi”. İlköğretim Online, c. 5, sy. 2, 2006, ss. 61-74.
Vancouver Gür H, Bütüner SÖ. Matematik Derslerinde Kullanılan Zihin Haritalama Tekniğine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. İOO. 2006;5(2):61-74.