Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yansıtıcı Düşünmenin Öğretmen Adaylarının Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Hazırlama Becerileri ve Becerileri Kullanma Sıklıklarına Etkisi

Yıl 2015, Cilt: 14 Sayı: 2, 459 - 471, 14.04.2015
https://doi.org/10.17051/io.2015.00830

Öz

Bu araştırma, yansıtıcı düşünme uygulamalarının sınıf öğretmeni adaylarının yapılandırmacı öğrenme ortamı hazırlama beceri düzeyleri ve bu becerileri kullanma sıklıkları üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. 16 sınıf öğretmeni adayının yer aldığı araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu deneysel model kullanılmıştır. Araştırmanın uygulama süreci başında öğretmen adaylarının yapılandırmacı öğrenme ortamı hazırlama beceri düzeyleri arasında fark olmadığı belirlenmiştir. Yansıtıcı düşünme uygulamalarının sonunda uygulanan sontestlerin analizi ise deney grubunda yer alan öğretmen adaylarının daha yüksek yapılandırmacı öğrenme ortamı hazırlama beceri düzeyine sahip olduklarını göstermiştir. Aynı şekilde, uygulama süresince yapılan gözlemlerin analizi deney grubunda yer alan öğretmen adaylarının yapılandırmacı öğrenme ortamı becerilerini öğretmenlik uygulaması süresince daha sık kullandıklarını göstermiştir.

Kaynakça

  • Altınok, H. (2002). Yansıtıcı öğretim: önemi ve öğretmen eğitimine yansımaları. Eurasian Journal of Educational Research, 8, 1-15.
  • Applefield, J. M.; Huber, R., Moallem, M., (2001). Constructivism in theory and practice: toward a better understanding. High School Journal, Dec/Jan, Vol. 84, Issue 2.
  • Appleton, K. (1996). Using learning theory to guide reflection during school.Asia-Pacific Journal of Teacher Education, Jul96, Vol. 24, Issue 2.
  • Artzt, A., F.; Thomas, E., A. (2002). Becoming a reflective mathematics teacher a guide for observations and self-assessment. New Jersey: Lawrance Erlbaum Publisher.
  • Aytaç, A. (2010). Öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında uygulama öğretim elemanlığının değerlendirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Burdur.
  • Balcıoğlu, G. (1997). Genel, mesleki ve teknik eğitim fakültelerindeki öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Bıyıklı, C.; Veznedaroğlu, L.; Öztepe, B.; Onur, A. (2008). Yapılandırmacılığı nasıl uygulamalıyız? Ankara: ODTÜ Yayıncılık.
  • Brooks G. and M G. Books (1999). “Thecourage to be constructivist.” Educational Leadership, Nov 56, 18-24.
  • Büyüköztürk, Ş. 2005. Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. 5. Baskı, Ankara: PegemA Yayıncılık. 
  • Calderhead, J., & Gates, P. (1995). Conceptualizing reflection in teacher development. London: Falmer Press.
  • Cresswell, J.W.; http://www.pegem.net/kitabevi/1‐57050‐John‐W‐Creswell‐kitaplari.aspxClark, L.P. (2014). Karma Yöntem Araştırmaları Tasarımı ve Yürütülmesi. (Çev.Ed. Dede, Y.; Demir, S.B.). Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Davran, E. (2006). İlköğretim kurumlarındaki öğretmenlik uygulamasının öğretmen adaylarının öğretmenlik yeterliklerini kazanmaları üzerindeki etkisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Van.
  • Demir, Ö.; Doğanay, A. (2009). Bilişsel farkındalık becerilerinin geliştirilmesinde bilişsel koçluk yaklaşımı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15 (60), 601-623.
  • Deryakulu, D. (2001). Yapıcı öğrenme. Sınıfta Demokrasi. Ankara: Eğitim Sen Yayınları.
  • Dewey, J. (1998). How we think? New York: Houghton Mifflin Company.
  • Duckworth, E. (1987). The having of wonderfull ıdeas and other essays on teaching and learning. Teacher College Press, Neew York. Akt: Şimşek, N. (2004). Yapılandırmacı öğrenme ve öğretime eleştirel bir yaklaşım. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 3(5), 115-139.
  • Eraslan, A. (2009). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının ‘Öğretmenlik Uygulaması’ Üzerine Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(1), s. 207-221.
  • Ersözlü, Z.N; Arslan, M. (2009). The effect of developing reflective thinking on metacognitional awareness at primary education level ın turkey. Reflective PracticeVol. 10, No. 5, November , 683–695.
  • Fer, S.; Cırık, İ. (2007). Yapılandırmacı öğrenme: kuramdan uygulamaya. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Fosnot T. C.; Perry, R.S. (2007). Oluşturmacılık: psikolojik bir öğrenme teorisi. Durmuş, S. (Çev.). Oluşturmacılık: teori, perspektifler ve uygulama (9-42), Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Gagnon, G.W.; Collay, M. (2006). Constructivist learning design: key questions for teaching to standarts. California: Corwin Press.
  • Güney, K. (2008), Mikro-yansıtıcı öğretim yönteminin öğretmen adaylarının sunu performansı ve yansıtıcı düşünmesine etkisi. Fırat Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Elazığ.
  • Hacıoğlu, F.; Cevat, A. (1995). Öğretmenlik uygulamaları: öğretim teknolojisi. İstanbul: Alkım Yayınevi.
  • Harford, J.; MacRuairc, G. (2008). Engaging student teachers in meaningful reflective practice. Teaching and Teacher Education, 24 (7), 1884-1892.
  • Hole, S.; McEntee, G.H. (2003).Reflection ıs at the heart of practice. McEntee ve diğerleri. At the heart of teaching: a guide for reflective practice (50-55), New York: Teachers College Press.
  • Honebein, P.C. (1996). Seven goals for the design of constructivist learning environments. Wilson, B.G. (Ed)., pp 11-24, Constructivist learning environments: case studies in ınstructıonal design. New Jersey: Educational Technology Publications.
  • Jonassen, D.H. (1991). Objectivism versus constructivism: do we need a new philosophical paradigm?. Educational Technology Research and Development, 39 (3), 5-14.
  • Kaminski, E. (2003). Promoting pre-service teacher education students’ reflective practice in mathematics. Asia-Pacific Journal of Teacher Education, Vol 31, No. 1,p.21-32
  • Katrancı, M. (2008). Öğretmenlik uygulamasında uygulama okulu koordinatörlerive uygulama öğretmenlerinin görev ve sorumluluklarını yerine getirme düzeyleri (Kırıkkale iliörneği). Kırıkkale Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale.
  • Kim, Y. (2005). Cultivating reflective thinking: The effects of a reflective thinking tool on learners' learning performance and metacognitive awareness in the context of on-line learning.The Pennsylvania State University, Ph.D. Pennsylvania
  • Kitchener, K.S. (1983). Educational goals and reflective thinking.The Educational Forum, 48, 75-95.
  • Korthagen, F. (2008a). Teacher education: a problematic enterprise. Korathagen, F. (Ed.), Linking practice and theory: the pedagogy of realistic teacher education (3-5,12), New Jersey: Lawrance Erlbaum.
  • Korthagen, F. (2008b). Helping individual student teachers become reflective. Korathagen, F. (Ed.), Linking practice and theory: the pedagogy of realistic teacher education (109-110), New Jersey: Lawrance Erlbaum.
  • Köksal, N. (2006). Yansıtıcı düşünmenin öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamalarına katkısı. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara
  • Lee, H.J. (2005). Understanding and assessing preservice teachers’ reflective thinking.Teaching and Teacher Education, 21, 699-715.
  • Lincoln, M. (2001).Constructivist learning with primary sources.The Book Report, 1.13-14.
  • Marlowe, B.A.; Page, M.L. (2005). Creating and sustaining the constructivist classroom. California: Corwin Press.
  • Maskan, A., Efe, R. (2011). Prospective Teachers’ Perceptions of Teaching Practice Experience in School Placements. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8 (2).
  • Mathison, C.; Pohan, C.A. (2007). Helping experienced and future teachers build professional ınteraction skills through the writing and reading of narratives. Issues in Teacher Education, 16 (1), 61-73.
  • Machon,  P.;  Walkington,  H.  (2000).  Citizenship:  the  role  of  geography?.  Kent,  A.  (Ed.),  Reflective  practice in geography teaching, London: Paul Chapman Publishing. 
  • Merrill, M.D. (1992). Constructivism and ınstructional design. Duffy, T.M. ve Jonassen, D.H. (Ed.). Constructivism and the technology of ınstruction (99-114), New Jersey: Lawrence Erlbaum Publishers.
  • Paker, T. (2005). Öğretmenlik uygulamasında öğretmen adaylarının uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanın yönlendirmesiyle ilgili karşılaştıkları sorunlar. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (s.657). Edirne: Pamukkale Üniversitesi.
  • Pollard, A. (2005). Reflective teaching: evidence-informed professional practice. New York: Continuum.
  • Posner, G.J. (1993). Field experience: a guide to reflective teaching. New York: Longman.
  • Özdamar, K. (2004). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi. Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Özden, B. (2012). Yansıtıcı düşünme uygulamalarının sınıf öğretmeni adaylarının yapılandırmacı öğrenme ortamı hazırlama becerilerine etkisi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul.
  • Richey, R.; Klein, J.D.; Tracey M.W. (2011). The ınstructional design knowledge base: theory, research and practice. New York: Routledge.
  • Rodgers.C. (2002). Defining reflection: another look at john dewey and reflective thinking. Teachers College Record104 (4), 842–866.
  • Ruth, T. ve Diğerleri (1992). Teaching for transfer of learning. Eric Digest, ED352469.
  • Savran, Gencer A. (2008). Professional development of preservice biology teachers through reflective thinking. A Thesis Submitted To The Graduate School Of Natural And Applied Sciences Of Middle East Technical University. The Degree Of Doctor Of Philospophy İn Secondary Science And Mathematics Education
  • Schön, D., A. (1983). The reflective practitioner. New York: Basic Books.
  • Schriever, A.K. (1999). I am so excited mentoring the student teacher. Scherer, M. (Ed.), A better beginning: supporting and mentoringnew teacher. Alexandria: A.S.C.D. publications.
  • Sılay, İ., Gök, T. (2005). Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması ve okul deneyimi derslerinde karşılaştıkları sorunları gidermek amacıyla hazırlanan öneriler üzerine bir çalışma. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (s.601). Edirne: Pamukkale Üniversitesi.
  • Solomon, P.; Crowe, J. (2001). Perceptions of student peer tutors in a problem-based learning programme Medical Teacher. Vol. 23 Issue 2, p181-186.
  • Taggart G.L. & Wilson A. P. (1998) Promoting Reflective Thinking in Teachers. 44 ActionStrategies. California: Corwin Press.
  • Tok, Ş. (2008). Yansıtıcı düşünmeyi geliştirici etkinliklerin öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarına, performanslarına ve yansıtmalarına etkisi. Eğitim ve Bilim, 33 (149), 104-117.
  • Vansickle, R.L. (1985). Research ımplication of theoretical analysis of john dewey’s how we think. Theory and Reasearch in Education, 13, Fall, 1-20.
  • Wilson, B.G. (1996). Constructivist learning environments: case studies in ınstructıonal design., New Jersey: Educational Technology Publications
  • YÖK (2007). Öğretmen yetiştirme ve eğitim fakülteleri. Ankara: Meteksan A.Ş.
  • Zeichner, K.M.; Liston, D.P. (1996). Reflective teaching: an introduction. mahwah, nj: erlbaum associates. Aktaran: Rainer, J.D. (2002). Reframing teacher education. Iowa: Kendall/Hunt Publishing Company.

The influence of reflective thinking on prospective teachers’ skills and frequencies of their use of constructivist learning principles

Yıl 2015, Cilt: 14 Sayı: 2, 459 - 471, 14.04.2015
https://doi.org/10.17051/io.2015.00830

Öz

The purpose of this study was to determine the influence of reflective thinking practices on prospective teachers’ skills in preparation of the constructivist learning environment and frequencies of the their use of constructivist learning environment principles at the Teaching Practice Course II. Sixteen prospective teachers (eight female, eight male), taking the Teaching Practice II course in the Department of Elementary Education at Marmara University, participated in this study. The Embedded design, a mixed methods design, was used. At the beginning of the study, there was no significant difference between constructivist learning environment preparation skills of the prospective teachers in both experimental and control groups. At the end of the reflective thinking practices, there was a significant difference between experimental and control groups’ protest scores in relation to constructivist learning environment preparation skills’ favoring the prospective teachers in the experimental group. Analysis of the observations made during the implementation and it was observed that prospective teachers in the experimental group used the constructivist learning environment skills during teaching practice more often

Kaynakça

  • Altınok, H. (2002). Yansıtıcı öğretim: önemi ve öğretmen eğitimine yansımaları. Eurasian Journal of Educational Research, 8, 1-15.
  • Applefield, J. M.; Huber, R., Moallem, M., (2001). Constructivism in theory and practice: toward a better understanding. High School Journal, Dec/Jan, Vol. 84, Issue 2.
  • Appleton, K. (1996). Using learning theory to guide reflection during school.Asia-Pacific Journal of Teacher Education, Jul96, Vol. 24, Issue 2.
  • Artzt, A., F.; Thomas, E., A. (2002). Becoming a reflective mathematics teacher a guide for observations and self-assessment. New Jersey: Lawrance Erlbaum Publisher.
  • Aytaç, A. (2010). Öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında uygulama öğretim elemanlığının değerlendirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Burdur.
  • Balcıoğlu, G. (1997). Genel, mesleki ve teknik eğitim fakültelerindeki öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Bıyıklı, C.; Veznedaroğlu, L.; Öztepe, B.; Onur, A. (2008). Yapılandırmacılığı nasıl uygulamalıyız? Ankara: ODTÜ Yayıncılık.
  • Brooks G. and M G. Books (1999). “Thecourage to be constructivist.” Educational Leadership, Nov 56, 18-24.
  • Büyüköztürk, Ş. 2005. Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. 5. Baskı, Ankara: PegemA Yayıncılık. 
  • Calderhead, J., & Gates, P. (1995). Conceptualizing reflection in teacher development. London: Falmer Press.
  • Cresswell, J.W.; http://www.pegem.net/kitabevi/1‐57050‐John‐W‐Creswell‐kitaplari.aspxClark, L.P. (2014). Karma Yöntem Araştırmaları Tasarımı ve Yürütülmesi. (Çev.Ed. Dede, Y.; Demir, S.B.). Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Davran, E. (2006). İlköğretim kurumlarındaki öğretmenlik uygulamasının öğretmen adaylarının öğretmenlik yeterliklerini kazanmaları üzerindeki etkisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Van.
  • Demir, Ö.; Doğanay, A. (2009). Bilişsel farkındalık becerilerinin geliştirilmesinde bilişsel koçluk yaklaşımı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15 (60), 601-623.
  • Deryakulu, D. (2001). Yapıcı öğrenme. Sınıfta Demokrasi. Ankara: Eğitim Sen Yayınları.
  • Dewey, J. (1998). How we think? New York: Houghton Mifflin Company.
  • Duckworth, E. (1987). The having of wonderfull ıdeas and other essays on teaching and learning. Teacher College Press, Neew York. Akt: Şimşek, N. (2004). Yapılandırmacı öğrenme ve öğretime eleştirel bir yaklaşım. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 3(5), 115-139.
  • Eraslan, A. (2009). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının ‘Öğretmenlik Uygulaması’ Üzerine Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(1), s. 207-221.
  • Ersözlü, Z.N; Arslan, M. (2009). The effect of developing reflective thinking on metacognitional awareness at primary education level ın turkey. Reflective PracticeVol. 10, No. 5, November , 683–695.
  • Fer, S.; Cırık, İ. (2007). Yapılandırmacı öğrenme: kuramdan uygulamaya. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Fosnot T. C.; Perry, R.S. (2007). Oluşturmacılık: psikolojik bir öğrenme teorisi. Durmuş, S. (Çev.). Oluşturmacılık: teori, perspektifler ve uygulama (9-42), Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Gagnon, G.W.; Collay, M. (2006). Constructivist learning design: key questions for teaching to standarts. California: Corwin Press.
  • Güney, K. (2008), Mikro-yansıtıcı öğretim yönteminin öğretmen adaylarının sunu performansı ve yansıtıcı düşünmesine etkisi. Fırat Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Elazığ.
  • Hacıoğlu, F.; Cevat, A. (1995). Öğretmenlik uygulamaları: öğretim teknolojisi. İstanbul: Alkım Yayınevi.
  • Harford, J.; MacRuairc, G. (2008). Engaging student teachers in meaningful reflective practice. Teaching and Teacher Education, 24 (7), 1884-1892.
  • Hole, S.; McEntee, G.H. (2003).Reflection ıs at the heart of practice. McEntee ve diğerleri. At the heart of teaching: a guide for reflective practice (50-55), New York: Teachers College Press.
  • Honebein, P.C. (1996). Seven goals for the design of constructivist learning environments. Wilson, B.G. (Ed)., pp 11-24, Constructivist learning environments: case studies in ınstructıonal design. New Jersey: Educational Technology Publications.
  • Jonassen, D.H. (1991). Objectivism versus constructivism: do we need a new philosophical paradigm?. Educational Technology Research and Development, 39 (3), 5-14.
  • Kaminski, E. (2003). Promoting pre-service teacher education students’ reflective practice in mathematics. Asia-Pacific Journal of Teacher Education, Vol 31, No. 1,p.21-32
  • Katrancı, M. (2008). Öğretmenlik uygulamasında uygulama okulu koordinatörlerive uygulama öğretmenlerinin görev ve sorumluluklarını yerine getirme düzeyleri (Kırıkkale iliörneği). Kırıkkale Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale.
  • Kim, Y. (2005). Cultivating reflective thinking: The effects of a reflective thinking tool on learners' learning performance and metacognitive awareness in the context of on-line learning.The Pennsylvania State University, Ph.D. Pennsylvania
  • Kitchener, K.S. (1983). Educational goals and reflective thinking.The Educational Forum, 48, 75-95.
  • Korthagen, F. (2008a). Teacher education: a problematic enterprise. Korathagen, F. (Ed.), Linking practice and theory: the pedagogy of realistic teacher education (3-5,12), New Jersey: Lawrance Erlbaum.
  • Korthagen, F. (2008b). Helping individual student teachers become reflective. Korathagen, F. (Ed.), Linking practice and theory: the pedagogy of realistic teacher education (109-110), New Jersey: Lawrance Erlbaum.
  • Köksal, N. (2006). Yansıtıcı düşünmenin öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamalarına katkısı. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara
  • Lee, H.J. (2005). Understanding and assessing preservice teachers’ reflective thinking.Teaching and Teacher Education, 21, 699-715.
  • Lincoln, M. (2001).Constructivist learning with primary sources.The Book Report, 1.13-14.
  • Marlowe, B.A.; Page, M.L. (2005). Creating and sustaining the constructivist classroom. California: Corwin Press.
  • Maskan, A., Efe, R. (2011). Prospective Teachers’ Perceptions of Teaching Practice Experience in School Placements. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8 (2).
  • Mathison, C.; Pohan, C.A. (2007). Helping experienced and future teachers build professional ınteraction skills through the writing and reading of narratives. Issues in Teacher Education, 16 (1), 61-73.
  • Machon,  P.;  Walkington,  H.  (2000).  Citizenship:  the  role  of  geography?.  Kent,  A.  (Ed.),  Reflective  practice in geography teaching, London: Paul Chapman Publishing. 
  • Merrill, M.D. (1992). Constructivism and ınstructional design. Duffy, T.M. ve Jonassen, D.H. (Ed.). Constructivism and the technology of ınstruction (99-114), New Jersey: Lawrence Erlbaum Publishers.
  • Paker, T. (2005). Öğretmenlik uygulamasında öğretmen adaylarının uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanın yönlendirmesiyle ilgili karşılaştıkları sorunlar. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (s.657). Edirne: Pamukkale Üniversitesi.
  • Pollard, A. (2005). Reflective teaching: evidence-informed professional practice. New York: Continuum.
  • Posner, G.J. (1993). Field experience: a guide to reflective teaching. New York: Longman.
  • Özdamar, K. (2004). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi. Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Özden, B. (2012). Yansıtıcı düşünme uygulamalarının sınıf öğretmeni adaylarının yapılandırmacı öğrenme ortamı hazırlama becerilerine etkisi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul.
  • Richey, R.; Klein, J.D.; Tracey M.W. (2011). The ınstructional design knowledge base: theory, research and practice. New York: Routledge.
  • Rodgers.C. (2002). Defining reflection: another look at john dewey and reflective thinking. Teachers College Record104 (4), 842–866.
  • Ruth, T. ve Diğerleri (1992). Teaching for transfer of learning. Eric Digest, ED352469.
  • Savran, Gencer A. (2008). Professional development of preservice biology teachers through reflective thinking. A Thesis Submitted To The Graduate School Of Natural And Applied Sciences Of Middle East Technical University. The Degree Of Doctor Of Philospophy İn Secondary Science And Mathematics Education
  • Schön, D., A. (1983). The reflective practitioner. New York: Basic Books.
  • Schriever, A.K. (1999). I am so excited mentoring the student teacher. Scherer, M. (Ed.), A better beginning: supporting and mentoringnew teacher. Alexandria: A.S.C.D. publications.
  • Sılay, İ., Gök, T. (2005). Öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması ve okul deneyimi derslerinde karşılaştıkları sorunları gidermek amacıyla hazırlanan öneriler üzerine bir çalışma. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (s.601). Edirne: Pamukkale Üniversitesi.
  • Solomon, P.; Crowe, J. (2001). Perceptions of student peer tutors in a problem-based learning programme Medical Teacher. Vol. 23 Issue 2, p181-186.
  • Taggart G.L. & Wilson A. P. (1998) Promoting Reflective Thinking in Teachers. 44 ActionStrategies. California: Corwin Press.
  • Tok, Ş. (2008). Yansıtıcı düşünmeyi geliştirici etkinliklerin öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarına, performanslarına ve yansıtmalarına etkisi. Eğitim ve Bilim, 33 (149), 104-117.
  • Vansickle, R.L. (1985). Research ımplication of theoretical analysis of john dewey’s how we think. Theory and Reasearch in Education, 13, Fall, 1-20.
  • Wilson, B.G. (1996). Constructivist learning environments: case studies in ınstructıonal design., New Jersey: Educational Technology Publications
  • YÖK (2007). Öğretmen yetiştirme ve eğitim fakülteleri. Ankara: Meteksan A.Ş.
  • Zeichner, K.M.; Liston, D.P. (1996). Reflective teaching: an introduction. mahwah, nj: erlbaum associates. Aktaran: Rainer, J.D. (2002). Reframing teacher education. Iowa: Kendall/Hunt Publishing Company.
Toplam 60 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bülent Özden

Alev Önder

Yücel Kabapınar

Yayımlanma Tarihi 14 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özden, B., Önder, A., & Kabapınar, Y. (2015). Yansıtıcı Düşünmenin Öğretmen Adaylarının Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Hazırlama Becerileri ve Becerileri Kullanma Sıklıklarına Etkisi. İlköğretim Online, 14(2), 459-471. https://doi.org/10.17051/io.2015.00830
AMA Özden B, Önder A, Kabapınar Y. Yansıtıcı Düşünmenin Öğretmen Adaylarının Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Hazırlama Becerileri ve Becerileri Kullanma Sıklıklarına Etkisi. İOO. Nisan 2015;14(2):459-471. doi:10.17051/io.2015.00830
Chicago Özden, Bülent, Alev Önder, ve Yücel Kabapınar. “Yansıtıcı Düşünmenin Öğretmen Adaylarının Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Hazırlama Becerileri Ve Becerileri Kullanma Sıklıklarına Etkisi”. İlköğretim Online 14, sy. 2 (Nisan 2015): 459-71. https://doi.org/10.17051/io.2015.00830.
EndNote Özden B, Önder A, Kabapınar Y (01 Nisan 2015) Yansıtıcı Düşünmenin Öğretmen Adaylarının Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Hazırlama Becerileri ve Becerileri Kullanma Sıklıklarına Etkisi. İlköğretim Online 14 2 459–471.
IEEE B. Özden, A. Önder, ve Y. Kabapınar, “Yansıtıcı Düşünmenin Öğretmen Adaylarının Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Hazırlama Becerileri ve Becerileri Kullanma Sıklıklarına Etkisi”, İOO, c. 14, sy. 2, ss. 459–471, 2015, doi: 10.17051/io.2015.00830.
ISNAD Özden, Bülent vd. “Yansıtıcı Düşünmenin Öğretmen Adaylarının Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Hazırlama Becerileri Ve Becerileri Kullanma Sıklıklarına Etkisi”. İlköğretim Online 14/2 (Nisan 2015), 459-471. https://doi.org/10.17051/io.2015.00830.
JAMA Özden B, Önder A, Kabapınar Y. Yansıtıcı Düşünmenin Öğretmen Adaylarının Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Hazırlama Becerileri ve Becerileri Kullanma Sıklıklarına Etkisi. İOO. 2015;14:459–471.
MLA Özden, Bülent vd. “Yansıtıcı Düşünmenin Öğretmen Adaylarının Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Hazırlama Becerileri Ve Becerileri Kullanma Sıklıklarına Etkisi”. İlköğretim Online, c. 14, sy. 2, 2015, ss. 459-71, doi:10.17051/io.2015.00830.
Vancouver Özden B, Önder A, Kabapınar Y. Yansıtıcı Düşünmenin Öğretmen Adaylarının Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Hazırlama Becerileri ve Becerileri Kullanma Sıklıklarına Etkisi. İOO. 2015;14(2):459-71.